Dankje Petra! Ze heeft inderdaad een Multi Tech en ze heeft inmiddels de gebruiksaanwijzing gevonden! Dus hopelijk is het voor haar nu opgelost.
Mocht iemand nog een voordelige stoel tot 25 kg. overhebben of tegenkomen op bijv. Marktplaats, zouden jullie dan aan mij willen denken? Ik ben op zoek naar een tweede stoel voor mijn dochter voor in haar vaders auto. Hij heeft niet veel te besteden, vandaar dat ik rond kijk naar een gebruikte stoel.
Wij hebben de Joie Stages. Fijne stoel en een stuk goedkoper dan de stoelen die in NL verkrijgbaar zijn.
Vndg de romer max way gekocht naar baby.park Amersfoort geweest waar ze hem hadden staan. Verkoper wist hem zelfs redelijk te installeren (met wat tips van mij ). Morgen wordt hij bezorgd. Alleen vraagje: we hebben in beide auto's lederen bekleding waardoor de stoel wat glijdt. Zijn tip was iets van antislip eronder, of hebben jullie nog tips? Extra ttetherstraps moet ik nog bestellen, duurt 4-6 wk via hun dus wil even kijken of dat sneller kan. Maar ben helemaal blij
wij hebben de cybex sirona autostoel en ook lederen bekleding in de auto, we hebben er ter bescherming en misschoen dat het ook tegen schuiven helpt ( onze stoel schuift nl niet) een hydrofiel luier doek eronder gelegd. een handdoek kan ook. hopelijk heb je hier wat aan. veel plezier met de stoel
Ff zouden we een handdoek kunnen proberen! Voordat we weer wat gaan kopen! Proberen waard dank voor de tip!
Ik denk dat een handdoek juist gaat schuiven maar je kunt het proberen. Je hebt wel rubberen antislip matten denk dat zoiets beter zal werken. Je kunt ff kijken op carseat.se daar verkopen ze verschillende en als je hem een mail stuurt weet ik zeker dat je goed advies krijgt. Daar kun je overigens ook de extra tethers bestellen.
ik weet ook niet of het gaat werken hoor met een handdoek, wij hebben er alleen een hydrofiel onder ter bescherming en schuift niet maar was met doel de lederen bekleding te beschermen en niet tegen schuiven. maar idd antislip matten misschien nog beter
Jullie hebben een isofix stoel dus dan werkt dat prima! Alleen bij een stoel met gordelbevestiging moet de stoel een goede stevige ondergrond hebben, als de stoel teveel schuift krijg je hem niet goed strak in de gordels.
ah daar zit verschil in met wel of niet schuiven of je dus gordels gebruikt of niet.. dank je dat wist ik niet ik dacht dat dat geen verschil moest maken, maar idd nu je t zo beschrijft klinkt dat logisch ja
Op zich maakt leren bekleding niet uit, mijn man heeft ook leren bekleding en zowel de Besafe Plus als de Britax Hi-way staan daar super stevig op. Het plakt juist meer zou ik zeggen Als je de stoel goed vast maakt en dus stevig als een huis staat gaat deze geen kant op, of je nu stoffen bekleding of leren hebt. Is dit niet het geval heb je de stoel nog niet strak genoeg staan.. Dus waarschijnlijk kan je het eerst ook nog zonder hoes doen, al is die uiteindelijk wel handig tegen vieze schoenen
Ik heb zelf een hoes voor mijn auto, maar is van vrij glad materiaal. En hierdoor krijg ik mijn Besafe niet goed geinstalleerd omdat de extra beugel die de besafe heeft erop gaat schuiven. Ik snap dus dat het mogelijk is dat de Maxway gaat schuiven om je leren bekleding, misschien als je hem heel strak installeert dat hij wel goed zit. (dit vergt wat oefening ook). Ik wist dat deze hoes er was Brica Autostoelbeschermer | Veiligheid | Baby-Dump Is van een soort rubberachtig materiaal. Dus mocht het niet lukken is deze wellicht een goede optie. (ik heb hem ooit bij de prenatal gekocht, en kon hem thuis uitproberen, uiteindelijk weer terug gebracht omdat de achterste flap geen bevestiging omhoog heeft maar als je handig bent kun je er misschien zelf een bandje langs de hoofdsteun om maken)
Wij heben een Brittax, volgens mij de High Way maar dat weet ik niet zeker. Deze hebben we besteld via een Zweedse webshop. Daar moeten kindjes tot 4 jaar achteruit rijden dus is er een behoorlijk aanbod. Nu zie je ook achteruit rij stoeltjes in de Nederlandse winkels. Ze zijn wel wat duurder dan de voorwaars kijkende maar wat is dat zou helemaal als je een ongeluk krijgt? Ik bespaar liever op andere dingen dan veiligheid.
Helemaal met je eens En duurder dan voorwaarts hoeft het tegenwoordig gelukkig ook niet meer te zijn. De Joie Stages is te gebruiken vanaf de geboorte tot ca. 7 jaar, kost inclusief verzenden vanuit Engeland slechts 200 euro! (Dat kost een gemiddeld groep 0+ stoeltje waar kinderen maar ca. een jaar inzitten hier alleen al!) Kinderen kunnen daarin tot 4 jaar achterwaarts vervoerd worden, daarna gebruik je hem als verhoger tot ca. 7 jaar. Een voordeliger stoel bestaat er niet En je kind zit tot 4 jaar zo veilig mogelijk, achterwaarts!
Ik ben het ook eens hoor! veiligheid kent geen prijs. maar ik ben wel er voor om een stoeltje te kopen in Nederland i.v.m. als er iets is bv met garantie enz.. zelf zou ik m niet zo snel uit het buitenland laten komen, maar dat is persoonlijk.
Sinds kort zijn er in NL inderdaad goede opties voor het kopen van een achterwaartse stoel maar toen ik 3 jaar geleden opzoek was naar een stoel waren die opties nihil. Dan zijn er goede alternatieven via het internet waarbij je ook gewoon je garantie krijgt etc...
dat geloof ik ook graag en idd 3 jaar terug zal het zeker nog anders zijn geweest dan nu. maar door een ervaring uit verleden met bestellingen uit buitenland ( weliswaar van andere strekking) en wat niks met de autostoelen te maken heeft zijn wij voor een stoel gegaan die we hier in Nederland konden kopen wij hebben de cybex sirona gekocht. en zijn daar tot nu toe erg tevreden over
Toen wij naar groep 1 gingen voor DL was er dit onderzoek er ook al en mijn man (heeft gewerkt bij TNO en nu nog druk in de autoindustrie) is ook echt heel erg pro-achterwaarts vervoeren, maar het probleem was dat we toen maar 1 stoel konden vinden die achterwaarts gebruikt kon worden. En het probleem daarmee was dat die stoel over het algemeen verder niet zo bijzonder goed uit de test kwam. Daarbij is mijn man ook heel erg pro-isofix. En dat was dan weer niet mogelijk bij die ene achterwaartse stoel. Daarom zijn we toch voor de voorwaartse stoel gegaan. Daarentegen heeft DL wel tot 14 maanden in groep 0 doorgebracht. Toen was iedereen het zat, die groep 0 stoel, en zijn we naar groep 1 gegaan (ze was toen ook eindelijk nét 9,1 kilo). Inmiddels is ze bijna 4 en zit ze daar nog in (nog altijd geen 15 kilo). We hopen dat ze uit deze stoel kan zodra kleine broer erin gaat (maar dat zal wel lukken, hoop ik). Inmiddels hebben we dus alle stoelen voor ZL al en gaan we geen dubbele stoelen kopen.