Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Te duur... tsjah ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar het kan wel (MOGELIJK!) het leven van je kind redden.

een achterwaartse stoel is goedkoper dan het leven met de gevolgen van een (zwaar) ongeluk... En een reha-stoel (voor gehandicapte kinderen) is nog 1x duurder dan een achterwaartse stoel.

Ze zijn overigens in Nederland wel verkrijgbaar. Oa. bij de volvo dealer, babypark, babyplezier.nl en anders kan je ze altijd nog vanuit zweden bestellen.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zo dit had ik niet verwacht. Vindt dit een aanvallende reactie? En lijkt me totaal overbodig?
    Die stoelen kosten 400 euro! Wij hebben een tweedehands stoel gekocht voor 50 euro van Maxi-cosi, ja ik weet het tweedehands blabla maar 400 euro gaat me toch echt te ver!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wij hebben geen 400 euro , tuurlijk zou ik het er voor over hebben! Maar dat gaat echt niet nu. En denk dat veel mensen niet eens weten dat die stoelen bestaan, dus denk dat NL daar eens wat meer aandacht aan moet besteden.

4. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom heb je geen 2e hands achterwaartse stoel gekocht? die staan ook voor 40 euro op marktplaats...

We zijn druk bezig om het bekender te maken in Nederland en met de nieuwe EU-richtlijn (minstens 15 maanden achterwaarts vervoeren!) zal de bekendheid ook wel groter worden.

wij hebben trouwens ook niet zomaar een 1500 euro over.. (2 kinderen en in opa's auto moet ook een stoel staan omdat hij de oudste wel eens van de opvang moet ophalen)... maar wij hebben voor verjaardag/kerst/pasen geld gevraagd voor de opvolgstoel(en).

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
  6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb geen achterwaartse stoelen tweedehands gezien op marktplaats?
    Ik weet sinds 1 maand dat die stoelen bestaan (als enige hier in de buurt geloof ik..)
    En onze kleine werd ineens zo snel groot dat we snel een andere stoel moesten kopen dus was er geen tijd om geld te vragen voor stoelen..

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb zojuist met mijn autoverzekering gebeld:

Voor 3,74 per maand kan ik een inzittenden verzekering afsluiten waarbij de autostoel meeverzekerd is.
    Mocht ik zelf schade maken, wordt de stoel vergoed vanuit deze aanvullende verzekering.

Mocht iemand anders veroorzaker zijn van een ongeval waarbij ik betrokken raak, kan ik de autostoel verhalen op de WA verzekering van de veroorzaker.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb er inderdaad naar gezocht, maar kon alleen de vooruit gerichte stoelen van dat merk vinden. Inmiddels hadden we toen net de andere stoel gekocht. Deze kan gelukkig wel heel ver in lig stand.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @FleurSylvano: Ik krijg de indruk dat het je toch wel bezighoud ookal heb je net een andere stoel gekocht. Anders zou je denk ik niet hier reageren?
    Als dit zo is, kun je overwegen de stoel die je nu hebt + evt. je maxi cosi op marktplaats te verkopen en van dat geld een Nania aan te schaffen? 69 euro moet je wel kunnen krijgen bij het verkopen van 1 of 2 stoelen die je nu hebt.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb je een link naar die stoel van 69 euro? Want kan m echt nergens vinden!

11. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    De Nania kan maar tot 10 kg achterwaarts (en voorwaarts zou ik die stoelen niet willen gebruiken... HOGE belastingwaarde bij frontale crashtest)
    Op marktplaats staan op dit moment een paar Combi X1 stoelen. en 1 Combi X3.

Een ligstand is minder veilig dan een stoel die je rechtop zet... (catapult-effect)

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Sylvano weegt al 10 kg dus dat gaat dus niet werken..

13. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien toch zo'n 2e hands X1 via marktplaats kopen?

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    zie m net staan ja! Wel een end weg zal eens overleggen met manlief

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
  16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nog even over de autoverzekering.
    3,74 euro per maand lijkt me wel de moeite waard de komende jaren.

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nania Driver is idd vanaf 9 kilo voorwaarts, die valt dus af voor jouw zoontje FleurSylvano.

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #378 Kusjesmama, 15 feb 2013
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
    Zoekend kwam ik een heeeeeeele goedkope (39,99) stoel tegen die achterwaarts te gebruiken is. Het is me met de summiere informatie niet helemaal duidelijk of dit tot 18 kilo is...
    Autostoel Remi Plus Black/Grey Car Comfort

Let vooral even op de zin helemaal onderaan ;) Ik zal ze eens even een berichtje sturen wat ze daarmee bedoelen.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Huh, het zou dus niet toegestaan zijn in nederland om achterwaarts te vervoeren?!

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #380 Kusjesmama, 15 feb 2013
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
    Zo klinkt het wel wat ze daar zeggen, heb ze netjes even gevraagd of ze dat idd bedoelen en ben benieuwd wat ze zeggen.
    Mochten ze dat bedoelen, zal ik ze even de oortjes wassen :p

Edit: de e-mailadressen op de website werken niet... krijg de mails terug met foutmelding. Vaaaaaaaaaaaaag bedrijf.

Deel Deze Pagina