Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon zou daar echt al maanden niet meer ingepast hebben! Ik snap niet hoe ze dit in Zweden tot vier jaar kunnen verplichten. Veiligheid, oké: ik ben voor. Maar het moet natuurlijk wel fysiek mogelijk zijn!

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nou, hier ben ik het dus echt mee eens! Ik snap best de veiligheid, maar mijn dochter is volgens mij met haar 8 maanden net zo groot als jouw kindje met haar leeftijd Aeve. Een vriendin van mij had zoiets ook voor haar eerste. Maar die paste dus ook niet meer. Ze heeft dus bij dit mannetje al een voorwaartse gekocht en de volgende 2 ook. De achterwaartse uiteindelijk verkocht.

Ik geloof er in, in het veiliger zijn, maar ik ben uiteindelijk ook voor de tobi gegaan. Mijn dochter heeft nog ongeveer een centimeter of 5 te gaan en dan is ze uit de mc gegroeid.

3. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Hij zit ook niet in een MC. Dit heet hier een convertible car seat.

Tot 40 pond (onze nieuwe stoel 65 pond) kunnen ze achteruit. Daarna draai je de stoel om naar vooruit.
    DUs fysiek hartstikke mogelijk, alleen WEL met de juiste autostoel!

Ons zoontje was met 4 maanden uit de MC gegroeid! Nu is hij een jaar oud (op de foto een maand of 9) en 85 cm en 14 kilo. Dus hij heeft de gemiddelde grootte van een twee jaar oud kind nu!
    Dus Rijtjes, ik weet niet hoe groot je dochter is, maar volgens mij verkijk je je er gigantisch op. Eli is een reusje.

4. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Dat was een EvenFlo Titan Sport. Ik heb nu een Eddie Bauer XRS 65. Die kan achteruit tot 65 pond en 101 cm!!

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    En dit past ook gewoon achter de stoelen? Want je kindje zit nu in het midden, maar als je 2kinderen hebt passen ze natuurlijk niet allebei in het midden;)
    Als ik namelijk zo naar de foto kijk zou of t stoeltje veel meer rechtop.moeten om achter de bestuurdersstoel te passen, of de bestuurdersstoel moet naar voren. En dan kan je als.bestuurder niet meer goed en comfortabel.rijden wat ook kan zorgen voor afleiding of dat je gewoonweg niet goed kunt uitkijken.

Ik zie alleen niet voor me hoe je kindje daar in past tot 4jaar, dan moeten de beentjes toch opgevouwen in de nek ofzo?

6. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Ja dat past ook wel. In onze nieuwe auto zit hij achter de passagier.

Tot 4 jaar gaan we met hem niet redden, maar tot een jaar of twee proberen we zeker wel.
    Het is hier verplicht tot 1 jaar oud, maar tot 2 jaar wordt aangeraden.

In Zweden is het 4 jaar, en daar zitten kindjes met de benen gekruist of in kleermakerszit oid. Het lijkt oncomfortabel voor ons maar dat schijnt heel erg mee te vallen.
    Ze weten ook niet beter he, die kindjes bedoel ik.

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een achterwaartse. Veel mensen in mijn omgeving vinden het raar en noemen nadelen als: dan zie je je kindje niet zitten. Tjah....

8. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Haha ja, dat gaat nergens over.

Dat is hier een veel gehoord 'excuus' om ze toch maar om te draaien op de eerste verjaardag.
    Uiteraard moet iedereen het zelf weten. Maar in NL is het 'nieuw' en dringt het maar langzaam door heb ik het idee.

'Wat de boer niet kent...'

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn dochtertje van bijna 11 mnd oud zit vanaf 7 mnd oud in de Nania autostoel van 0 tot 18 kilo. Ze word net als met de cosi achteruit vervoerd. Dit is het veiligst idd en ik ben tevreden over deze stoel. Ze zit er vanaf 7 mnd in omdat haar hoofd boven de mayicosirand uit kwam,dus moest over,ik heb grote kids dus het kan niet anders.

10. Biancamv2

mijn oudste zoon was er met 2 jaar al zeker uit geweest met zijn 1m04. Met 6 mnd oud was hij al 86 cm en 12 kilo. Ben benieuwd hoetkang mijn dochtertje erin gaat passen kwa lengte,nog geen 11 mnd oud en al 82,5 cm lang. Tot 4 jaar zouden me kids er nooit in passen,dan waren mijn zoons zeker uitzonderingen geweest,die waren 1m27 en 1m24 met precies 4 jaar. Hoe kunnen ze dat dan verplichten? Tot 4 jaar? Ik weet dat het veiligst is,maar je kan moeilijk je te grote lange kids in zo'n klein stoeltje proppen omdat het verplicht is,en of het nog wel veilig is terwijl ze flink met hun hoofd erboven uit komen,denk het niet. Ze moeten eigenlijk voor de langere kids xxl stoeltjes maken. Voorbeeld mijn zoon van 5,2 jaar oud is 1m36 en komt met zijn hoofd boven de maxicosi rodi uit,die je ook als zituerhoger kan gebruiken,maar alleen de zitverkleiner zie ik niet zitten, en kwa lengte hoeven ze vanaf 1m35 al niet meer in een stoeltje, ik zet hem er wel in,heeft iemand een goede tip voor een stoeltje die zeker tot 1m50 kindjes kunnen houden,dus echt een grote stoel? Zodat hij toch nog zeker tot zijn 6,5 jaar erin kan? Ik hoor het graag.

11. Biancamv2

hoe groot was jouw mannetje dan want mijn meisje was met 7 mnd oud 76,5 cm lang en kwam er toen pas met haar hoofd boven de rand uit. Nu is ze dan helemaal een reusje scheelt maar 2,5 cm met jou zoon terwijl ze nog 11 mnd moet worden. Mijn oudste zoon was met 4 mnd oud 82 cm en dik 10 kilo,die moest wel over met 3,5 mnd oud. Die was gewoon veel te lang,12 jaar geleden waren de cosi's veel kleiner dan nu,de maxicosi is met grootte wel erop vooruit gegaan,alleen worden de kindjes gewoon steeds langer.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is nu bijna 75 cm en 10,5 kilo, ook een aardig reusje dus :). maar met 4 maanden was ze ook best aan de maat, maar paste ze nog heel goed in de mc. Is de mc in amerika kleiner ofzo?

13. Biancamv2

Dit vraag ik me ook af rijtjes,onze dames zijn ook lange reusjes en erg aan de maat,kan zijn dat ze in Amerika kleiner formaat stoeltjes hebben.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Aeve:Waarom moet een autostoel vervangen worden na 5-7 jaar??.
    Ik hoor dit wel vaker en ik begrijp niet waarom dit is.Je eigen autostoelen vervang je toch ook niet iedere 5 jaar?.

Ben weleens benieuwd wat hiervan de reden zou moeten zijn of is het gewoon een verkooppraatje van de fabrikant?.

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, precies, dat zou me niet verbazen want mijn dochter heeft nu denk ik nog een cm of 4 tot haar kruintje er bovenuit gaat komen.

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want klinkt mij inderdaad wel zo in de oren. Waarom zou dan ineens de veiligheid minder zijn?

17. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mijn dame (70 cm 9600 gram) past nog prima in de MC maar ben me wel al een beetje aan het orienteren voor een vervolgstoel. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een achterwaarts geplaatste stoel, in ieder geval tot haar tweede. Nu spreekt de BeSafe combi X3 me heel erg aan, deze kan zowel achterwaarts als voorwaarts geplaatst worden. Maar nu vraag ik me af, zou deze wel in mijn renault Clio passen? Zijn er hier misschien dames met ervaring met deze stoel?

18. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    nee, ik had geen MC maar een Chicco KeyFit 30. Ook iets dat je draagt. Veel mensen kennen niets anders dan een MC dus left dat wat makkelijker uit.
    Is hier normaal formaat. Tot 30 pond of 30 inch. Hij kwam daar nog niet aan maar zat er gewoon niet meer lekker.

Maar een MC had ie ook niet lekker meer ingepast denk ik. Kreeg hem er amper uit.

De stoel die hij nu heeft kan hij nog zeker een paar jaar mee. Naarna over naar alleen een booster.

@Anoek: na een aantal jaar word nu eenmaal het plastic beurs door alle trillingen en het gebruik. Dat is gewoon slijtage. Kun je niets aan doen en je kunt het ook met je blote oog niet zien. Maar na een aantal jaren wordt het wel sterk aangeraden om je stoel te vervangen door een nieuwe.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Aeve:geldt dit alleen voor een maxi-cosi dus van 0-9 kilo of ook voor de vervolgstoel?.
    Ik gebruik nu namelijk de maxi-cosi en die is ondertussen alweer 9 jaar oud.
    Ik vind het zo zonde om nu weer een nieuwe aan te schaffen voor dat kleine 1/2 jaartje dat ze er nog in past.We gaan sowieso weinig op pad met de auto dus hij wordt heel weinig gebruikt.
    De vervolgstoel wordt wel een nieuwe want die is gewoon viezig en staat al heel lang op zolder.

Gr Ingrid.

20. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Dat geld voor alle stoelen. In jouw geval zou ik geen nieuwe aanschaffen voor die paar maand als je denkt dat ie nog veilig is en niet veel gebruikt hoor.
    Of je kan haar misschien eerder in de vervolgstoel zetten, ik weet het systeem niet precies in NL.

Deel Deze Pagina