Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Even voor de duidelijkheid: dat is natuurlijk onzin ;)

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja dat snap ik haha, want de nederlandse consumentenbond heeft het er ook over...

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop niet dat ik jullie vermoei meiden... ik draaf een beetje door merk ik haha.

Wat ik me ook afvroeg: De Triofix kun je tot 12 jaar gebruiken, maar.... de stoel heeft een huidig keurmerk en aangezien er de komende jaren een nieuw keurmerk komt, kan het maar zo zijn dat over een jaar of wat deze stoel niet meer voldoet aan de norm. 12 jaar is erg lang. Toch??

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik vond jouw reactie ook bot en ook nog eens helemaal onjuist. Waar een wil is, is een weg, zeker dat ze toen ik m kocht hier niet te krijgen waren, was voor mij geen argument. En zoals je in dit topic kan lezen, zijn ze nu dus wel te krijgen in nl en ja, ze zijn duur... Maar zoals ik zei, is steeds een nieuwe stoel kopen, omdat je kind eruit groeit ook duur. Want als je nu een groep 1 hebt, moet je straks ook nog een groep 2 en een groep 3, omdat je tot 1,35 in een autokinderstoeltje moet vervoeren.

Je zegt trouwens dat je kindje uit de mc is gegroeid omdat ie te zwaar is. Maar is lengte hierin niet belangrijker?? Zal eens kijken hoe zwaar Dave was toen ie over ging...

En wij hebben ook niet "zomaar" 400euro over. 800euro zelfs, aangezien ik bijna uitgerekend ben van de tweede. Maar wij hebben wel wat spaargeld en wat bikerbaby ook zegt, ik heb het er gewoon voor over. En ben direct helemaal klaar tot ie gewoon in de auto mag.

Maar goed, ik zal ook wel wat botter hebben gereageerd als normaal, heb beetje last van mn hormonen

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Super dat je dat hebt uitgezocht!!! Bij welke maatschappij zit jij? Ga ik idd dan ook maar eens overwegen!!

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn autoverzekering bij Ditzo.
    Ja wel fijn te weten he?! Ik bedoel het zal je maar gebeuren.... dan weet je iig dat je een nieuwe stoel krijgt.

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nou idd, dat scheelt wel, zal het ook eens navragen bij mij verzekering!!

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb even met vriendlief overlegd en tot 12 jaar vinden we wel erg lang. Misschien is over 5 jaar de huidige goedkeuringsnorm wel niet meer de goedgekeurde norm.
    Daarnaast vinden we het al heel wat om tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren. Daarna zien we wel weer.
    Samen nog even het installatiefilmpje bekeken van de Hauck Varioguard: Varioguard - Autositze - hauck en wij zijn denk ik nu wel om, deze wordt het waarschijnlijk voor ons moppie. Heeft alles waar wij naar op zoek zijn, vind hem ook nog eens erg mooi en de prijs is helemaal gunstig. Helemaal prima :)

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nee we hadden het over het gewicht van de Nania;)
    Daar is mijn zoontje dus te zwaar voor.
    De lengte van mijn zoontje is te groot voor de mc vandaar dat we zijn overgestapt! Hij komt er met z'n hoofd boven uit wat dus absoluut niet veilig is.

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Oh zo! Nania hadden wij wel naar gekeken, maar dus liever toch een stoel die lang achterwaarts kan. Maar ons zoontje heeft tot 14/15 maand in de mc gezeten en toen was ie nog niet erboven uit gegroeid.... En hij is niet heel klein ofzo :p gewoon gemiddeld. Overweeg je voor buikbeeb nu wel een achterwaartse stoel?

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja , maar dan wel tweedehands, heb er al een aantal gezien op mp maar dat duurt nog eventjes :)

12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Super!!!!! :)

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
  14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
  15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha nee dat ben ik niet ;)
    Maar heb er wel specifiek voor gezorgd dat er een achterwaartse stoel bij geplaatst werd in de afbeelding. (Vanuit ZP hadden ze eerst een foto van een voorwaartse stoel erbij geplaatst.)

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Haha vandaar! Goed bezig!!! :D

17. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen welke stoel het wordt. Ik heb iniedergeval mijn vent wel overtuigd die vond het vooral te duur en vond dat ik overbezorgd bezig was.:$ :$ Maar volgens mij is het niet eens heel veel duurder, want volgens mij koop je nu een stoel waar je langer mee kan. En overbezorgd? Ik vergeef het mezelf nooit als we een ongeluk krijgen, Emma iets krijgt en ik wist dat een achterwaartse stoel 5x! veiliger was geweest en ze dan dus eigenlijk niks had gehad.

Maar nu moeten we er dus echt een gaan uitzoeken. De Hauck klinkt goed, maar volgens mij las ik dat die alleen met isofix tot 18 kg gaat en met de gordels tot 13 kg. (of lees ik dat verkeerd?) Mijn auto heeft geen isofix.. en Emma is de 10 kg al ruim gepaseerd..;) Ik kan dus ook niet meer tot mei wachten, haar kruin komt nu echt boven de maxi cosi uit.

Maar welke dan wel..
    Ik twijfel tussen de Klippan triofix, Max way en de Maxi Cosi tobi.
    -Aan de Klippan triofix vind ik handig dat die ook vooruit kan en ik de stoel uiteindelijk kan draaien. Aangezien Emma erg lang is en dat waarschijnlijk van haar vader :)D2 m.+) geërfd heeft. Maar die is wel erg duur, helemaal met zo'n base erbij.
    - Over de Max Way lees ik veek goeie verhalen en die past goed in mijn kleine opel corsa
    - De maxi cosi tobi is het fijnst geprijsd en op het filmpje ziet het er ook uit dat hij redelijk makkelijk is over te zetten in een andere auto. Maar past die ook in mijn opel corsa?

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    De maxi cosi Tobi hebben wij ook erg fijn! Makkelijk over te zetten inderdaad. Die past makkelijk in jou auto ;)
    Maar dat is geen achterwaartse stoel he,..

19. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grapje ik bedoel de Mobi :D

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Miekjepiekje: De Hauck kan idd alleen met isofix tot 18 kg. achterwaarts. Als je geen isofix hebt, valt die af lijkt me.

De Triofix is wel vrij prijzig, maar dan hoef je ook niet weer he?! Die kun je tot ca. 12 jaar gebruiken!
    Mijn twijfel daarbij is dat er de komende jaren een nieuwe europese goedkeuringsnorm komt (de I-Size) waardoor de huidige ECE44/04 norm over een X aantal jaren niet meer goedgekeurd is... ik heb geen idee hoeveel jaren daar overheen gaan maar 12 jaar lijkt me in dit geval wel erg lang. Misschien dat Bikerbaby een idee heeft over hoe lang het duurt voordat de 44/04 niet meer gebruikt mag worden???

De Mobi is gunstig geprijsd en zou voor jou denk ik wel een goede optie zijn.
    Hij is wel groter dan de Max Way, wat me ook een fijne optie voor je lijkt, die is namelijk wel erg compact.

Succes ;)

Deel Deze Pagina