Ik kwam op mijn autostoeltjes zoektocht nog een leuke aanbieding tegen en wilde hem hier even delen. Baby & Koter | Autostoel Besafe iZi Combi X1 Beige-Grey (0-18kg) Nu twijfel ik ook een beetje of ik voor deze ga of de hauck
BeSafe heeft goede stoelen! Dit is een wat ouder model, welke al niet meer gemaakt wordt, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Qua kwaliteit, zou ik absoluut voor BeSafe gaan. Qua gebruiksgemak is de Hauck makkelijker. Wild je geen isofix-stoel?
Ik had niet gezien dat de Besafe geen isofix heeft, dan ga ik toch voor de hauck. Wel een mooie aanbieding
Zo nog een TWE besteld bij carseat.se, mn jongste past nog (heeft nog ong 3 cm over boven zijn hoofd) in de Pebble, dus dan zitten ze ook in de andere auto mooi achterwaarts. Mijn man gaf aan niet elke keer de Passat mee te willen nemen als hij ergens naar toe gaat ivm parkeren, zijn autootje is een klein koekblikje en past overal makkelijker. Maar mocht van mij dus niet omdat we geen autostoeltje voor de oudste hadden waar hij nog in past. Tzt zal er een oplossing gevonden moeten worden voor wanneer de jongste niet meer in de Pebble past maar dat zien we dan wel weer. Zit me gewoon niet lekker om de oudste in en zitverhoger mee te nemen met zijn lichte gewicht. Tot nu toe heeft mijn man ook altijd maar een van de twee mee als hij boodschappen oid gaat doen, dus misschien hebben we ook maar 1 stoel nodig? En zo lang hij tot 1.30 lengte mee gaat kan ik me niet voorstellen dat hij niet nuttig gaat zijn. Maar vandaag dus overal langs geweest hier om te kijken naar de verschillende stoelen weer. Moet zeggen dat ik van de Joie i-anchor meer had verwacht, wat is dat een klein stoeltje zeg! Daar paste mijn oudste al helemaal niet meer in. De Sirona was nog krap aan maar had geen enkele groei ruimte meer, zelfde met de X3 combi. Die laatste had hoofdruimte zat, maar geen ruimte meer om de gordels nog mee om hoog te verplaatsen. De Multitech 2 blijft een mooie stoel, maar in een 107? Voordeel van de 107 is wel dat de bestelde, niet in de Passat passende, tetherloops als het goed is daar wel in passen, van de week maar even gemonteerd zien te krijgen. En als ik het toch over tetherloops heb, Volvo belt me terug om te vertellen hoe groot de ruimte van hun tetherloops is en Volkswagen zelf (de bedrijfswagen divisie) schijnt ze ook te hebben konden ze ons in de werkplaats vertellen. Kost waarschijnlijk wel wat meer, maar als we dan iets hebben wat wel past ben ik allang blij! Maandag maar even bellen dus Vorige vestiging waar ik het had gevraagd kende helemaal niets, dus het is dus ook maar net wie je treft. Ok kletskous out haha
Dat is zeker een leuke aanbieding die iZi Combi X1 . Weet iemand of deze even compact is als de Hauck Varioguard?
Fijn dat je voor je oudste nog een TWE hebt besteld voor in de 2e auto Met zijn nog geen 3 jaar is hij echt nog veel te jong (onder de 4 a 5 jaar zijn de heupbotten van een kind nog niet ontwikkeld genoeg om een heupgordel op zijn plaats te houden tijdens een aanrijding, waardoor de heupgordel ernstig letsel aan organen in de onderbuik kan veroorzaken) voor een verhoger.
Buiten dat zou ik allereerst gewoon doodsbang zijn dat hij niet door de gordel gegrepen zou worden omdat hij te licht is. De TWE kan zo lang met 5 punts gordel gebruikt worden, dat lijkt me beter, ook met andermans kind. Ik ga eens informeren bij wat verschillende artsen (heb er meerdere in mijn familie/vriendenkring) over of zij kunnen zeggen of de botgroei/ontwikkeling echt leeftijdsgebonden of lengtegebonden is. Want mij als leek lijkt het dat als botten een bepaalde grootte hebben dat ze dan ook bepaalde krachten moeten kunnen weerstaan. Nou gaat hij bij een ander ook niet op een zitverhoger en in geval van nood is alles beter dan zonder stoeltje, maar vind het eigenlijk wel interessant om eens te weten hoe het precies zit. Edit: Arts nummer 1 gaat het voor me uitzoeken, hij denkt leeftijdsgebonden maar kon dit niet met zekerheid zeggen. Ben benieuwd hou altijd wel van een goede discussie haha
Ik las hier iets over dat een stoeltje met zo'n "blok" voor ook heel gevaarlijk is. Waarom is die gevaarlijker dan een gewone voorwaartse stoel zonder "blok" zegmaar? Of is dat niet gevaarlijker, maar meer gewoon gevaarlijk omdat het voorwaarts is? Ik ben er al over uit dat het hier achterwaarts gaat worden, maar een vriendin van me wil zo'n stoel kopen voor haar kindje omdat die heel veilig schijnen te zijn. Zou haar dus (afgezien van het feit dat achterwaarts sowieso veiliger is) graag willen vertellen waarom ze die stoel beter niet kunnen kopen. Vind het echt erg dat het niet verplicht word gesteld in nederland, mensen hebben nu gewoon zoiets van als het zo gevaarlijk was dan werden ze niet verkocht enz. Vreselijk! Ik ben helemaal om sinds ik me er in verdiep en ik meerdere filmpjes heb gezien.
In de winkels zijn ze ook erg pro stoel met blok. Was bij Babypark, geef aan ik wil een achterwaartse wat hebben jullie staan? Probeert ze me een voorwaartse met blok aan te smeren!! Overigens stond daar ook een sirona met blok...
ALS het goed is heb ik hieronder een link naar informatie geplaatst van de site van rearfacing todlers, daar staat heel duidelijk in waarom stoeltjes met een vangkussen gevaarlijker zijn dan gordels met een 5-puntsgordel, helaas is de film van Britax niet meer te zien, maar die liet heel duidelijk zien dat een kindje in een stoel met vangkussen letterlijk uit de autostoel werd geslingerd in een ongeluk waarbij de auto over de kop vloog. Je kan je daarnaast bijvoorbeeld ook afvragen waarom de grote merken als Britax bijv, tientallen jaren geleden stoelen produceerde met vangkussens, maar daar mee gestopt zijn omdat deze niet veilig bleken te zijn. Dat nu bijv Cybex deze oude stoelen weer opnieuw op de markt heeft gebracht geeft wel aan dat de standaard veiligheidstesten van autostoelen uiteindelijk niet veel voor stelt. Ook dit wordt in onderstaande link uitgelegd. Succes! https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=370288636448325&substory_index=0&id=282362311907625
Het antwoord: Je hebt een kalenderleeftijd en een bot(skelet)leeftijd, die hoeven niet perse gelijk te zijn. Over het algemeen stel je 4/5 jaar, maar een kind dat achterloopt in botleeftijd zal nog niet op dat punt zitten. Andersom ook een kind van 3 kan al de botleeftijd van een 4/5 jarige hebben. Dit kan je echter alleen met onderzoek (rontgen foto's) bepalen en dan pas vanaf een bepaalde leeftijd. Ik hou hem wel tot zn vierde uit de zitverhoger TWE is binnen en al geinstalleerd