Die norm ben ik ook benieuwd naar. Kan me niet voorstellen dat je de stoel niet meer mag gebruiken. Je hebt m immers aangeschaft toen het nog wel mocht? En voldoet de triofix helemaal niet aan die norm? Ik twijfel voor buikbeeb ook tussen de max way en de triofix. Max way hebben we nu, beide zijn vrij compact trouwens. Bikerbaby heeft de mobi (nou ja, had ). Maar die is niet heel klein dacht ik?
Nou dames.... ik heb een autostoel bestel. De Axkid Kidzofix, ben zaterdag bij babyplezier in eindhoven geweest. Ik helemaal blij... Tot ik thuis was en de twijfel begon toe te slaan. De axkid neemt behoorlijk wat ruimte in, hij kon niet achter mijn stoel terwijl mijn stoel al helemaal naar voren staat.. Ik dacht maakt niet uit, zet hem achter de bijrijder stoel.. Maar toen ik daar dus later goed over na dacht blijkt dat dus niet handig. Als de kidzofix achter de bijrijder stoel staat dan kan er dus amper een bijrijder in mn auto. Ik zou de stoel dan eventueel met de gordels vast kunnen zetten (dan staat ie meer naar de achterbank dus neemt minder ruimte in) maar dan ga ik compleet mijn isofix doel voorbij. Ik baal dus als een stekker. Ben nu dus niet happy met de stoel die ik na lang wikken en wegen gekocht heb. Nu zit ik tóch weer over de Cybex Sirona te twijfelen. Buiten dat de stoel klein en duur is vind ik hem wel super. Ik vond het bij de axkid kidzofix nog steeds niet erg handig om mijn dochter er in te zetten. Wat dat betreft dus nog steeds fan van de Sirona. Nu heb ik dus zitten denken.. Misschien toch de Sirona, die dan hooguit tot 4 jaar mee kan (denk eerder 3). Dan kan ik dus zeg 2 jaar mee voor mijn dochter. Tegen die tijd is er hopelijk een tweede kindje wat dan in die stoel kan. Voor Zoë kan ik dan een vervolgstoel kopen (hopelijk zijn de achterwaartse dan meer de norm en dus goedkoper) en die stoel kan dan daarna weer door naar nr 2. Wat vinden jullie? Verklaren jullie me compleet voor gek of heb ik ergens wel een punt...? ik heb babyplezier al gemaild met mijn dilemma
@Inge88: Wat rot dat je geen goed gevoel meer hebt over je keuze. Ik vind dat je met zo'n aankoop er wel 100% achter moet staan, dus als ik jou was zou ik hem dan wel ruilen voor een andere stoel. Als jouw gevoel goed is bij de Sirona, moet je dat zeker doen. Succes!
Thanks kusjesmama Ik heb net een email terug van de verkoper/adviseur van babyplezier. Hij zei inderdaad ook dat het niet goed is als ik twijfel en dat ik dan nog eens langs moet komen om opnieuw de stoelen te proberen en dan ook meerdere stoelen in mijn auto zetten. Vind het een erg vriendelijke man die heel kundig is op het gebied van achterwaarts vervoeren. Aanrader dus om daar eens heen te gaan!
Ik zou je kindje ook even meenemen als je weer heen gaat. Weet niet of je dat nu ook al had gedaan?? Dan kun je de stoel in de auto proberen met je kindje erin....
Mamavandave: ja die had ik uiteraard mee! En ze gaat de aankomende x weer mee. Nu echt even rustig kijken en goed nadenken...
Nieuws van Britax m.b.t. de vraag hoe het zal gaan met de invoering van de I-Size norm en de huidige ECE 44/04 norm: To clear up some of the confusion regarding what will happen to ECE R44/04 when I-Size is introduced, I rang Britax. The lady on the phone explained it all to me, then went away to check with a senior colleague, and rang me back to confirm that what she had told me was correct. So here it is: I-Size will start appearing towards the end of 2013, beginning of 2014, and all I-Size seats will be Isof...ix. ECE R44/04 will continue to be produced until 2018, when it will be replaced with R44/05. But it will still be legal to use our R44/04 seats for a number of years after that. She didn't know exactly how long, but when you consider that it is still legal to use R44/03 which was first introduced in 1998, we won't need to worry about having to throw away our seats for a very long time. Just to double check I asked her about seats expiring due to materials ageing, and she said no, seats don't expire and all seats that have a ECE R44/04 sticker are safe to use. And even R44/03 is still legal, although some 03 seats don't have the same SIP that 04 seats have, so 03 is no longer recommended. But of course this doesn't apply to all seats, because some models didn't change between 03 and 04. So there is no need to worry about the lovely seats that we all have now, or may be buying in the next few years. They will all still be legal for a long long time. Although of course the majorly depressing thing about this is that it will still be legal to forward face 9kg babies for another five years....
Dat is goed nieuws dus! In elk geval komende 5 jaar zijn onze stoelen nog legaal en ook daarna waarschijnlijk nog een aantal jaar. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, want echt niet elke auto heeft eind dit jaar, of over vijf jaar trouwens al isofix. Onze auto is 6 jaar oud, ik hoop toch echt dat die nog een jaar of 5 meegaat, dus ik zou een groot probleem hebben als alleen nog stoeltjes met de nieuwe I-size norm mogen!
Ja goed nieuws. De ECE44/04 is er al sinds 2005/2006 dus al 7 a 8 jaar en de ECE44/03 mag na al die jaren ook nog steeds gebruikt worden. Ik verwacht dat het dus ook nog wel een jaar of 8 duurt voordat de ECE44/04 zal vervallen na invoering van de I-Size norm.
Hebben jullie het 18.00 uur nieuws net gezien op rtl4? Mijn mond viel even open van verbazing! De consumentenbond vertelde over de veiligheid van langer achterwaarts vervoeren. Maxi Cosi vertelde dat er nieuwe stoelen komen waarin kinderen langer achterwaarts vervoerd worden en dat dit de nieuwe norm wordt. Filmpje van crash test en al erbij. Ben met stomheid geslagen, eindelijk haha!
Nee, wij kijken altijd naar nieuws op nl1 en ik zat te eten, dus niet gemerkt. Maar idd, goed nieuws!!!
ik vind het wel echt goed dat dit es duidelijk is laten zien!..heb het idee dat veel mensen ( om mij heen dan) echt zodrra hun kindje 9 mnd is ove gaan naar een grote stoel...brr van mij mag hij zolang mogelijk in de mc