Wie heeft er goede ervaringen met baby plezier voor de achterwaartse stoelen? Zo her en der lees ik wat dat zij er verstand van hebben? Het ligt dicht bij ons vakantie adres, dus we willen er misschien een bezoekje brengen als het de moeite waard is.
Absoluut de moeite waard! De enigste winkel die echt kennis van spreken heeft wbt achterwaarts vervoeren. Ook een ruime keuze daar. Als het dichtbij is zou ik daar wel een bezoekje wagen.
Weet iemand hier wanneer de verkleiner uit de maxicosi mag? Ze zat vanaf dag 1 al opgepropt maar nu is het wel heel erg. Gok dat ze 6,5 kg weegt en 64 cm is..
Is er hier nog iemand met interesse in tether loops? Ik had ze besteld voor in onze nieuwe auto maar daar blijken ze niet in te passen.. grr.. (rails waar de stoel op staat bleek te breed en bouten te ver naar voren geplaatst) Ik hoef er niets op te verdienen dus wil ze tegen vergoeding van de verzendkosten opsturen. PB me even bij interesse!
We hebben onze two way elite nu een maand of twee in een Toyota Yaris (2004) zitten en ik vind het prima. Op vakantie hebben we de achterbak vergroot door de achterbank helemaal naar voren te zetten. Dan zit zoonlief erg rechtop, maar zeker niet slecht. Nu zit (of vooral slaapt) hij iets comfortabeler doordat hij iets schuiner staat. Wij vinden beiden dat we als bijrijder afdoende ruimte hebben. Ik ben zelf nogal klein, maar man is 1,85 of zo (gemiddelde nl-se man ongeveer) en hij zit ook goed genoeg. Een heel aantal pagina's gaf iemand aan het niet zo'n geschikte stoel voor kleinere kinderen te vinden, dat ben ik niet met haar eens. Onze zoon is relatief lang, maar erg smal en hij zit prima in de stoel. Hij zit erin sinds 13 maanden. De gordels zitten mooi om hem heen en ik vind hem er stabiel uitzien. Volgens mij een prima stoel vanaf 80 cm of zo. Mijn zoontje was nog net geen 9 kilo toen hij overging, paste prima.
Het advies is gebruik tot ongeveer 4 maanden. Omdat het kussentje onder de kont de kuip ook minder diep maakt waardoor de kleintjes wat meer in lighouding liggen en dat weer beter voor het ruggetje is. Ook de verkleiner rondom het hoofdje zorgt ervoor dat er minder ruimte om het hoofdje is, en het hoofdje minder heen en weer kan bij een ongeval. Ik zie dat je kindje goed 3 maanden is, ik zou het zelf dus even goed inschatten en desnoods even uitproberen. Maar haal hem er zeker niet te snel uit!
Hier een mama met een Britax Multitech 2, via de Volvo Dealer. In verhouding niet duur want ze kunnen er van 9 tot 25 kg in. Ben heel tevreden, we hoeven niet meer te stoppen onderweg omdat Loker stikt in haar voeding... in de Maxi cosi kreeg ze het niet weggeslikt omdat ze daar in een "kuil" ligt. Heeft wat enge situaties opgeleverd, zo min mogelijk met de auto...Tot 9 kilo zoveel mogelijk toch in de MC vervoerd maar voor langere afstanden in een verkleiner (zodat de gordels goed zaten bij Loker. Kun je los kopen, wel ander merk maar ik heb de vorm een klein beetje aangepast aan onze stoel) in de multitech (we kochten hem pas toen Loker al 8,5 kg woog, vandaar geen stoel vanaf de geboorte). Ik vind het een fijn idee dat je deze stoel straks (moet ze van mij toch minimaal 4 jaar voor zijn) ook naar voren kunt draaien. Als er nog een kleine mag komen bij ons en er is weer reflux in het spel stap ik denk ik direct over op een achterwaartse stoel vanaf de geboorte. Ik ga niet alle 421 pagina's lezen maar vanaf nu lees ik met jullie mee
Zoontje nu 28 mnd 90 cm en 12 kg zit in de Sirona, hij lijkt bijna met zijn hoofd boven de rand uit te komen tot hoe ver mag dat? En iemand ervaring tot hoeveel cm de stoel goed zit?
Precieze cm weet ik niet wat de hoogste gordelstand is van de sirona. Heb je de hoofdsteun al in aller hoogste stand? Hoogste stand gaat soms wat moeizaam. Hij mag erin totdat bovenkant oren gaan.uitsteken boven de rugleuning, of ogen mogen gelijk staan als rugleuning. Of zolang zijn schouders nog onder de hoogste stand van de hoofdsteun passen. Bereikt hij 1 van deze grenzen eerder dan de 18kg zal hij overmoeten op een andere stoel... Liefste tot minimaal 4jr achterwaarts.
Pff wat is het lastig om de perfecte stoel uit te zoeken. Vanmiddag hebben we bij Prenatal Amersfoort de Joie I Anchor gepast. Een mooie compacte stoel maar we twijfelen toch om een stoel te kopen die tot 25 kg kan. Lievemommy we wonen ook in Hilversum en ik las een paar berichten terug dat jullie de Max Way hebben. Die kan tot 25 kg toch. We zouden die stoel graag eens proberen in onze auto. Zou dat mogelijk zijn? Ik stuur je straks wel even een pb. Groetjes!
Jahoor, geen enkel probleem! Jullie zijn van harte welkom! Stuur maar een PB dan maken we een afspraak!
Wij hebben vandaag de 2 way pearl van Maxi-cosi gezien en gepast in de auto. (Volvo v40) Hij past net, maar omdat wij beide lang zijn (vriend 2.02m) is het echt maar net aan..... Ik lees alleen dat hij qua zitcomfort niet geweldig scoort. Comfort voor de beentjes schijnt niet geweldig te zijn. Iemand ervaring met deze stoel?? (hij oogt ook wel een stuk kleiner als de Tobi die we nu hebben!) Nog andere tips voor stoelen die zowel voor- als achterwaarts kunnen? En weinig ruimte innemen in de auto?
Ik heb gelezen dat een aantal van jullie ook de Hauck Varioguard hebben. Wij hebben de stoel nu sinds juli en zijn op zich tevreden. Maar hij lijkt nu toch 'kapot'. De gordel zet zich niet meer vast. Als we ons meisje in de stoel hebben gezet en de gordel hebben aangetrokken, dan blijft ie niet 'vast zitten. Je trekt hem dan gewoon weer los (net als dat je haar eruit haalt, dat je dan dat lipje in moet drukken zodat de gordel los gaat). Na een keer of 20 blijft ie soms wel zitten, maar dit lijkt mij niet de bedoeling. Zijn er meer mensen die dit hebben (meegemaakt?) Dan zoek ik nu voor in mijn auto (oude vw polo heeft idsofix) ook nog een stoeltje voor erbij. Dus naast veiligheid is de prijs nu ook van belang. Wie heeft daar tips/ suggesties voor?
Ik heb zelf een tweede achterwaartse stoel (Volvo; Britax Multitech) gekocht via Marktplaats. Natuurlijk niet op laten sturen maar zelf gaan halen, wilde alles van de stoel wat je kunt bekijken iig met eigen ogen zien. Is op goed vertrouwen maar durfde het risico te nemen (man was volvo dealer, je kunt het maar treffen ). Mbt de Hauck, garantie?
WBT Hauck en gordels, neem contact op met je verkooppunt. Dit moet niet mogen en moet gerepareerd. Hoelang heb je de stoel? Wbt stoel voor je Polo. De Hauck is de voordeligste isofix stoel. Je hebt eventueel nog de Joie Stages, incl verzendkosten ik gok om en nabij de 180 euro. Deze stoel is met de gordel vast te zetten en achterwaarts tot 18kg te gebruiken. Qua installatie zit hij net zo vast als een groep 0+ stoeltje. Hij ligt dan ook in een zelfde soort lighouding. Hij zal wel meer ruimte innemen dan de Hauck naar voren toe. Ook zit hij lager, wat ervoor kan zorgen dat je kindje minder goed naar buiten kan kijken, maar afhankelijk van je auto...
Achterwaarts kun je de stoel vaak best wel 2ehands kopen als je je gezonde verstand gebruikt. Mensen die al eerder kozen voor achterwaarts vervoeren hebben zich meer verdiept in de veiligheid en weten ook hoe ermee om te gaan. Dus mag je ervan uitgaan dat er niets mee is gebeurt. Toch mooi als je zo een 2e stoel kunt aanschaffen. Welke stoel hadden jullie al?