Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
  2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik wil graag de Joie I-Anchor voor mijn dochtertje kopen.
    Ik dacht mooi de mama mazzeldagen komen er aan bij Prenatal, hopelijk met korting te kopen.

Nu staat ie zogenaamd afgeprijst op de website voor 299 euro. En daarboven staat dat ie van 349 euro afgeprijst is.
    Maar die stoel was toch gewoon al 299 euro??
    Volgens de website achterwaarts vervoeren wel namelijk. Wat een misleiding eigenlijk die kortingsactie. Beetje jammer.

3. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL

Hij was normaal inderdaad ook al 299,-... Typisch kortingsacties... ze hebben hem standaard al iets onder de advies verkoopprijs en als er dan een actie komt met zoveel % korting pakken ze die %en vanaf de advies verkoopprijs...

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Niemand ervaring met de maxi cosi pearl 2 way?

5. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kijk even op pagina 296, daar heb ik een stuk geschreven (met foto's) over zowel de Britax Dualfix en de Maxi Cosi 2 Way Pearl. Ik heb hem toen getest met mijn dochter...

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Uhm.... mijn pagina's lopen anders.... ik zit pas bij pagina 110.... ;)

7. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
  8. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben bericht nr #2954 & #2955

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Thx!! Had mijn instellingen even aangepast en zo kon ik hem vinden :)

Hmmm... wij vonden hem idd al wat "compact" ogen!
    Lastig, want ons meisje is nu, met haar 11 maanden, al 80 cm! Dus lang!

Wat is dan nog een goede stoel die zowel voor- als achterwaarts kan??

10. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een stoel die tot 18kg met isofix vast kan is de Axkid Duofix, daarna mag hij tot 25kg nog achterwaarts met gordel bevestiging. Hij heeft 1 van de langste ruggen dus kan lang mee.
    Voorwaarts is hij tot 18kg met harnas te gebruiken... maar dan wel met gordelbevestiging. Daarna nog tot 25kg te gebruiken als stoelverhoger.

De Besafe Izi Combi x3 isofix heeft ook een mooie lange rug. Achterwaarts bevestigd met isofix, voorwaarts met gordel. Max tot 18kg.

De Klippan, zowel Triofix als Triofix Recline (verbeterde ligstand). Achterwaarts tot max 18kg. Wordt op een base geplaatst die zowel met isofix vast kan als met de gordel.
    Voorwaarts tot 18kg met het harnas daarna tot 36kg als zitverhoger te gebruiken.
    1 van de compactste stoelen achterwaarts en ook een lange rug!

Is isofix een must? Anders heb je nog de Britax Multitech 2, tot 25kg achterwaarts. Voorwaarts tot 18kg met harnas daarna nog tot 25kg als zitverhoger. Heeft ook een langer rug.

Of de Britax Two Way Elite, tot 25kg achterwaarts. Enigste stoel die tot 25kg met harnas voorwaarts gebruikt mag worden. Gordelbevestiging.

Weet je zeker dat je ook een voorwaartse functie wilt? Je kiest immers niet voor niets voor achterwaarts?

Anders is absoluut 1 van de mooiste stoelen op de markt op het moment de Besafe I-size, erg mooie lange rug. Met isofix maar enkel achterwaarts....

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je uitgebreide reactie!!
    Ik duik nu mijn bed in, maar ga ze morgen eens bekijken!

Welke van deze stoelen neemt het minste ruimte in in de auto?? ;)

Ja, we weten heel zeker dat we ook een voorwaartse stoel willen.
    Ik vind het onwijs dure stoelen en dochter vindt autorijden al niks! Ik ben dus bang dat ze het achteruit rijden heel snel beu zal zijn. Dan vind ik het toch fijn als hij voorwaarts kan.....

(al weet ik dat in dit topic heel veel mensen daar anders over denken....)

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Even de stoel opgezocht, maar die oogt ook niet echt groot? Of lijkt dat? Hihi...

13. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welke van de hele lijst :D ?

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ow sorry! In een ander topic had iemand het over de britax multitech 2 ofzo?

Die vond ik klein ogen?

15. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat lijkt zo. De hoofdsteun kan een heel eind omhoog. Het is 1 van de stoelen met een langere rug!

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Vandaag even bij Babypark en Babydump geweest om te passen!

Wat een horken werken daar zeg! Die man bij Babydump zei dat achterwaarts vervoeren maar tot 15 maanden kan en daarna moeten ze altijd voorwaarts!

En ja.... als het echt zo veilig was, waarom moesten wij dan niet achterwaarts vervoerd worden? Ei!

Maar goed, ze hadden er maar een paar.... oa. dus weer de maxi-cosi pearl 2 way, nog 1 van maxi-cosi (naam even kwijt, maar die kon volgens haar niet heel lang achterwaarts?)
    Ze hadden ook de Be-Safe. Deze kon ook voor- en achterwaarts. Maar die leek voor ons gevoel veel ruimte in te nemen door de beugel die erop zit bij de voeten. Klopt dit?

En hij oogde ook niet groter als de pearl 2 way?

Wij zochten de Britax multi tech 2, maar die verkochten ze allemaal niet.....

Heeft iemand van jullie die, omgeving Breda? Of iemand een idee waar ze die in deze regio verkopen? Zou die graag willen testen!

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Multi Tech 2 is te koop bij de plaatselijke Volvo dealer onder de naam 'Volvo stoel 9-25 kg.'

Jammer weer zulke *piep* verkopers in die winkels.... :(

18. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Super, dank je! Die hadden we al gebeld om te vragen of ze achterwaartse stoelen verkopen! Mijn vriend heeft een lease-auto.... een volvo! :)

Maar we hadden geen tijd meer... doen we dat binnenkort nog even!

Ja, wat een ei he!! :x
    Ik heb gezegd.... ik weet genoeg! Maar nu ik me er best in aan het verdiepen ben hoor ik veel dingen die niet kloppen!

Ik las ergens, volgens mij op de site achterwaartsvervoeren.nl, dat kindjes pas naar een vervolgstoelen moeten (geld niet voor groep 0!) als ze er met d'r oren bovenuit komen. Klopt dat?

Vandaag beweerde een verkoopster namelijk tot aan de kruin??

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klopt. Voor de groep 0+ stoel geldt de kruin en voor de vervolgstoelen ogen/bovenkant oren.

20. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    O wat een ei bij de babydump!!!! Nou ei is nog zacht gezegd :x, toch vermoeiend dat soort medewerkers...

De andere stoel die je hebt gezien is waarschijnlijk te Britax/Romer Maxfix 2 of de Dualfix geweest. Maxfix 2 is ook een mooie stoel, en vrij compact.

Inprincipe hebben alle achterwaartse isofix stoelen zo'n beugel bij de voeten. Dat voorkomt dat de stoel bij een ongeval tegen de rugleuning terug slaat. Net zoals je bij de groep 0+ stoel de beugel omhoog moet houden tijdens het rijden.

De gordelstoelen hebben meestal niet deze extra beugel (behalve de Besafe stoelen) omdat deze extra verzekerd worden met de tetherstraps (extra riemen) aan de achterzijde van de stoel....
    (hopelijk snap je hem nog :D)

Hopelijk nog succes bij de Volvo dealer !

Deel Deze Pagina