Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Testresultaten gewoon een beetje googlen en youtube, daarnaast is de Remi een Nania/Kidsriver/Hema/ Gamma/ praxis etc stoel, allemaal dezelfde stoel uit dezelfde fabriek alleen een ander logootje en komen die gewoon altijd matig tot slecht uit de testen. En dat zelfs uit de consumentenbond/Anwb testen waar ik al niet zo hoge pet van op heb. Dus kun je nagaan. Plus dat als je die stoel zelf ziet en aanvoelt, jezelf al met gezonde redenatie kunt bedenken dat dat nooit veilig kan zijn.

Ik zou dan ook niet zo gauw kiezen voor een 2e Hauck als je er al zoveel ellende en gedoe mee hebt gehad.
    Ik weet niet meer precies waar de stoel aan moest voldoen???
    De Stages zou voor mij ook al snel afvallen hoor, als oppasstoel prima maar oa vanwege de lig houding zou ik hem niet graag willen.

Je hebt nu ook de nieuwe Casualplay volgens mij is deze ook gunstig geprijsd...
    Of de Joie I-Anchor, zowel isofix als gordel tot 18kg. In die groep nog een redelijke lange rugleuning. Of de Joie I-Anchor en de huidige Hauck als 2e stoel gaan gebruiken...

2. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Hoi meiden, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees al een tijdje mee hier en besloten mij toch aan te melden.

Onze dochter is nu bijna 10 maanden en groeit bijna uit dr Maxi cosi Cabriofix (hoofdje bijna tegen de rand). Wij zijn ons al een beetje aan het verdiepen in de vervolgstoel, maar van de verkopers bij Prenatal of Babyland worden we niet echt wijzer.

Ons oog is gevallen op de Maxi Cosi Mobi of de Joie I-anchor, alleen volgens de verkoper kon de Joie enkel met isofix worden bevestigd en dat heeft onze auto dus niet. Heeft iemand hier ervaring met de Maxi Cosi Mobi? Of eventueel andere aan te raden stoeltjes? Voorkeur gaat wel uit naar achterwaarts vervoeren, maar een stoel van > 400,- gaat ons een beetje ver.

3. Fringe

Fringe Bekend lid

5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    De joie i-anchor kan met isofix en met autogordel. Prijs is 299 euro bij Prenatal.

4. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Joie I-Anchor kan met beide bevestigd.

Maxi-cosi Mobi is ook een mooie stoel! Gepast toen ik in Zweden was en heeft ook een mooie zit en is tot 25kg!
    Daarnaast de Britax Maxway of Hi-way is ook erg fijn en beide tot 25kg EN met Swedisch Plus test.

Als je twijfelt tussen Mobi en I-Anchor zou ik voor de Mobi gaan, gaat minimaal 2 jaar langer mee.
    In welke auto moet hij komen?

5. kleinliefje

Dankje, ik zag inderdaad net het filmpje ervan op Youtube. Dan toch maar terug om te passen en kijken of ie goed in de auto past. Over de Maxi Cosi Mobi is weinig te vinden trouwens, geen populaire stoel?

6. kleinliefje

Ik was te snel haha. Kan de Mobi dan ook nog zo lang achterwaarts? Of is dat tot 18 kilo? Ik snap er echt de ballen van :(
    Wij hebben een Citroen Xsara station.

7. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De Mobi mag tot 25kg achterwaarts en heeft ook een veel langere rug.
    Jullie hebben een vrij ruime auto dus dat gaat wel passen.
    In NL is de stoel minder populair omdat hij hier niet op veel plekken wordt verkocht. Je zou ook de Britax Maxway kunnen passen die is ook tot 25kg door de strengste test ter wereld gekomen en heeft een veel langere rug dan de I-Anchor.

Ken je de website achterwaartsvervoeren.nl? Staat veel info op, wordt je vast wat wijzer van hoe het precies zit. In welke omgeving wonen jullie?

8. kleinliefje

Super, bedankt! In de winkel kwamen ze namelijk meteen met een Romer van 520,- dus was daar al snel klaar. Volgens de verkoper was dat de enige stoel die in onze auto zou passen ivm ontbreken Isofix. Ik ga eens op die site kijken. Wonen overigens in Noord-Holland, vlakbij Haarlem. Weet jij misschien ook waarom de Mobi niet genoemd wordt op de website van Maxi Cosi?

9. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De stoel wordt daar niet genoemd omdat hij voor de Scandinavische landen is geproduceerd. Maar er zijn wel enkele winkels in NL die hem verkopen.
    Ik snap niet welke stoel hij jullie dan heeft aangeboden? De enigste Romer stoel rond die prijs is de Dualfix, maar die heeft JUIST isofix nodig :(

Ik woon in Hilversum en bij mij zijn jullie altijd welkom om te kopen passen, Ik gebruik voor mijn dochter zelf de Britax Maxway en de Besafe Izi X3 en heb ook nog een Joie Stages staan.

Zelf zou ik eerder kiezen voor een stoel tot 25kg, zeker wanneer je geen isofix hebt en toch een gordelbevestiging nodig hebt... De I-Anchor een een stuk kleiner dan een Mobi of een Maxway onder andere.

10. kleinliefje

Ja slecht he, die verkoper liep maar te stotteren en heen en weer te lopen. Wist zelf niet echt veel. Maar jeetje wat weet jij veel :D Super bedankt ik ben alweer heel veel wijzer geworden. Van de week maar even kijken en passen bij Babypark. Hilversum is dan net even wat verder, maar wel super lief je aanbod. Ik denk dat we voor de Maxway gaan kijken, die komt wel heel goed uit de test.

11. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er inmiddels ook al heel wat studieuurtjes in zitten ;)... Als je naar de babypark gaat om de Maxway te passen is het een goede tip om eerst zelf op youtube op te zoeken hoe en wat met installeren. Helaas zijn ze niet altijd heel goed opgeleid in de winkels en het zou zo jammer zijn als je met verkeerde info weer naar huis wordt gestuurd!

12. kleinliefje

Wat een ellende, blijken we Isofix te hebben. Haha wij waren overtuigd van niet. De maxway is trouwens afgevallen omdat deze niet makkelijk schuin kan en dat vind ik toch wel belangrijk... of gebruik je dat juist niet vaak meer als ze groter worden?

13. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat vond ik eerst ook heel belangrijk en koos daarom de Besafe... maar eerlijk? Nooit gebruikt ;)... Totaal niet belangrijk mijn inziens dus! Je stelt hem zo in dat je kindje zowel slapend als wakker lekker zit...

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.789
    1.139
    113
    Vrouw
    Wij vonden dat ook heel belangrijk! Nu hebben we de Axkid duofix, maar die slaapstand is ook echt minimaal vind ik nu toch....
    Ach, ze slaapt toch nooit in de auto, hahaha!

Wat een leuke nickname heb je trouwens ;)

15. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik was eerst ook al ff in de war van de nicknames ;)

Het is ook niet voor niets dat groep 1 stoelen niet zover kunnen liggen. De rechtere houding is veiliger! Omdat de rug dan volledig wordt opgevangen door de stoel en anders je kind meer naar boven schuift. Met als gevolg alle krachten op de schouders.
    Om deze reden mag je bij een groep 1 stoel doorgroeien tot bovenkant oren/ooghoogte. En bij een groep 0 stoel die veel meer ligt maar mag doorgroeien zolang het hoofd binnen de kuip blijft.

16. kleinliefje

Haha onze namen lijken inderdaad op elkaar! Ik heb ook nog de cybex sirona gevonden op marktplaats, eventueel een tweedehands voor 250 of een nieuwe voor 419. Zouden jullie dat afraden, tweedehands? Begin dan toch ook weer te twijfelen over de maxway. Zo moeilijk vind ik het

17. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet dat ik 2e hands afraad. Maar zou je absoluut de Sirona afraden! Is echt de kleinste achterwaartse stoel!

18. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Ik blijf het ook moeilijk vinden hoor. Twijfelen ook nog altijd Axkid duofix/minikid, maxway, I-Anchor of Varioguard. En dan is het bij ons nu vooral een finaciele kwestie want manlief komt weer thuis te zitten zonder werk. En onze dochter zit nog in de cabriofix en kan daar zeker nog een jaar inzitten. Zoonlief gaat dan nu in de nieuwe stoel en tegen de tijd dat dl niet meer past in de cosi schuiven we door en komt er nog een achterwaartse stoel bij.

19. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Altijd nog een betere keuze dan de Sirona, maar als je twijfelt over eventueel een Maxway zou ik absoluut voor de Maxway gaan!

Deel Deze Pagina