Probeer ze te passen in je auto. Voordeel van een stoel tot 25kg is dat hij zeker 2 jaar langer mee gaat! Moet hij vaak gewisseld van auto?
het is bij ons nu vooral een finaciele kwestie want manlief komt weer thuis te zitten zonder werk. En onze dochter zit nog in de cabriofix en kan daar zeker nog een jaar inzitten. Zoonlief gaat dan nu in de nieuwe stoel en tegen de tijd dat dl niet meer past in de cosi schuiven we door en komt er nog een achterwaartse stoel bij.
Oké geen cybex dus, vond het wel een voordeel dat ie 365 graden kon draaien. Maar we hebben een lange dame dus dan weer niet handig idd. In principe blijft ie het meeste van de tijd in dezelfde auto.
Dan zou ik voor een 25kg stoel gaan! Heb je het langste plezier van dan! Je hebt ook eventueel de Britax Hiway via carseat.se nog geen 300,-. Is inprincipe hetzelfde als de Maxway, maar nog net wat compacter en geen extra hoofdsteun. Ik gebruik hem altijd in Zweden van mijn zus als ik daar met het vliegtuig kom. Zelf heb ik de Maxway, en zoveel verschillen ze niet van elkaar!
Een Maxway is snel geinstalleerd. Ik kocht hem destijds juist als extra stoel omdat de Besafe zo zwaar is. De Maxway gaat mee als ze bijvoorbeeld met een feestje meegaat of met iemand anders eens een keertje mee moet. In minder dan 5 min heb je hem staan incl bevestigen van de tethers. En zn gewicht van 7kg neem je zo onder je arm mee!
Axkid Duofix toch? Volgens mij een gordelklem, als je hem met de gordel installeert kun je hiermee de gordel bij elkaar houden... Staat er niks over in in de gebruiksaanwijzing? Kan die niet vinden zo snel online...
In de gebruiksaanwijzing staat niks nee.... Het is inderdaad de Axkid Duofix. En klopt, als je hem met de gordel bevestigd gebruik je hem als gordelklem. Zou je hem achterwaarts niet gebruiken?
Ja achterwaarts mag je hem ook gebruiken wanneer je hem installeert met de autogordel. Je installeert eerst de stoel volgens gebruiksaanwijzing. Je doet de gordel door de stoel, klikt de 2 klemmen vast die aan de stoel zitten. En deze gordelklem kun je gebruiken om het deel wat terugloopt naar de gordelhouder aan het onderste deel vast te maken. Zo heb je bij gordelinstallatie minder last van de gordel die in de weg zou kunnen zitten.
Ik heb het gevonden ... Ik dacht hiervoor is de lus nooit lang genoeg... Je gebruikt hem inderdaad alleen bij voorwaarts gebruik... Achterwaarts niet nodig dus
Voor de geïnteresseerde en weekend aanbieding Koop Axkid, Autostoeltje, Minikid, Tetris Black, 9-25 kg - Lekmer.nl
Ja! Maar die is ook afgeprijsd! Koop Axkid, Bilbarnstol, Duofix, ISOfix, 9-25 kg, Svart Tetris - Lekmer.nl
In Zweden zijn ze ook in de aanbieding, misschien voor de nieuwe collectie? Of nog veel in voorraad? Hier verkopen ze ze ook niet zoveel volgens mij, slechte reclame gehad :/
Axkid zijn op zich hele goede stoeltjes, maar door de laatste test waarbij de isofix-connectors losschoten is er slechte reclame geweest voor de Axkid stoelen. Dit probleem is toen vrij snel aangepast, maar in Zweden zijn er vele andere mogelijke stoelen om te kiezen natuurlijk. Daarnaast kwam er laatst weer een filmpje uit over de onveiligheid van autostoeltjes van de Zweedse aftonbladet (soort Telegraaf) waarin in dezelfde test van de isofix-connectors ook bleek dat als je de stoel (duofix en die andere wendbare variant van axkid) voorwaarts gebruikt met 3-punts gordel die hele geleidende hoofdsteun niet de gordel op zijn plek houd met een botsing waardoor de gordel schade aan kan brengen bij het kind. Het commentaar van de Axkid fabrikant is schrikbarend dat de stoel de gordel op zijn plek moet houden voor de botsing en dat in de botsing zelf de gordel het werk moet doen. Die reporter wist ook niet zoveel raad met dat vage antwoord.. Bilbarnstolarna som säljs Hier kan je het filmpje zien (Zweeds). Ik vond het nogal een schrikbarende fout en zeker met zo'n antwoord.. :O Maar als je de stoel in de achterwaartse stand gebruikt zijn het goede stoelen, maar op een of andere manier zijn ze in Zweden nooit zo groots door gebroken.. Ps. Die onveiligheid van autostoeltjes wordt gedoeld in dit filmpje op de Europese standaarden. In Zweden hebben we de plus-test (strengste test ter wereld, voorheen T-test), maar die word hierin niet genoemd. Die Euvtest laat vaak onveilige stoelen door is hun conclusie (axkid wordt daarin als voorbeeld genoemd)..
Hmmm....dit klinkt alsof wij nou niet de beste stoel hebben gekocht Jammer dat ik dit nu pas weet....dan hadden we wrs wel voor een andere stoel gekozen. Geven we zoveel geld uit terwijl hij nog niet super veilig blijkt te zijn