Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh ik dacht dat de MC altijd het veiligst was mamavandave! Maar nu jij idd 5 punts gordel zegt... Dat is veiliger dan een 3 punts dus.. Weer wat geleerd ;)

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dat is idd lastiger. Je zou vanaf de achterbank de kleine er in kunnen zetten.. Las hier ooit zelfs een x over via de kofferbak er in zetten maar dat weet ik ook niet haha.. Nog makkelijker is de stoel op de bijrijderstoel zette en de airbag uit te schakelen!

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Met een driedeurs zul je idd even in de auto moeten klimmen half. Maar dat moet nu toch ook met de maxi cosi?? En dat zal met een voorwaartse stoel ook zo zijn... Of heb je de maxi cosi op de voorstoel?? Een autokinderstoel mag op de voorstoel, mits je de airbag uitschakelt!!!! Dus ook de opvolgstoel kan voorin, dan zal alleen als er nog iemand mee gaat diegene achterin moeten.

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Haha :p maar dan moet je kind dus niet "verzuipen" in de stoel, anders krijg je de gordels niet strak genoeg. Meestal kunnen ze rond de 10/11kilo prima in de achterwaartse opvolgstoel die vanaf 9 kilo gaat.

5. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik heb zo'n familyfix of easyfix ding dus ik "werp" hem er gewoon in. Uiteraard met beleid maar daardoor gaat het prima maar ik moet echt de mc eeuit halen als ik hem eruit wil halen maar op de bijrijders mag dus ook? Ik dacht altijd dat dat met een opvolgstoel niet mocht.

Moet nog flink wat uitzoeken merk ik

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Klopt wat je zegt. Normaal wordt dat afgeraden bij een voorwaartse stoel. Ivm de airbag en die kan niet uit in de meeste auto's! Want dat mag ECHT niet, geen enkele.stoel mag op de bijrijders als je airbag niet uit kan. Maar heb je die niet of kan ie uit, dan mag het gewoon. In zweden hebben ze heel vaak de achterwaartse stoel op de bijrijdersstoel. Heb ze deze vakantie vaak gezien

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Pugga: als de airbag is uitgeschakeld is de bijrijderstoel een veilige plek voor de achterwaartse vervolgstoel. Gelukkig heb je nog even, lees je goed in! Op carseat.se heb je meerdere stoelen en veel info.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het jammer dat ze de uitzending niet beter gemaakt hebben.
    Ik lees vooral dat mensen nu denken dat alle achterwaartse stoelen 500 euro kosten. Ook had de informatie beter gemogen van mij, maar goed.
    Dat er over gepraat wordt nu, dat is iig al een vooruitgang.

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mee eens! Maar het is een begin gelukkig.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voor de geinteresseerden nog even mijn FB pagina:

https://www.facebook.com/#!/AchterwaartsVervoeren

Als je de pagina liked, krijg je automatisch updates te zien van nieuwe info die geplaatst wordt.

De info wordt nog uitgebreid met bronnen e.d.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Waarom meteen zo doen eigenlijk? Ik stel gewoon een paar vraagjes...

12. MamaPeetje

Ik lees trouwens ook je onderschrift, denk dat je of importeur bent of iig. er iets mee te maken hebt want je bent er erg fanatiek mee in de weer en niemand mag 1 kritische noot uiten ;)

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben een mama die het belang van achterwaarts vervoeren graag meer bekendheid wil geven. Ik steek hier veel tijd in idd maar puur in het belang van de veiligheid van kinderen. Mijn pagina is dan ook helemaal niet commericeel maar slechts informatief.

Jouw vragen kwamen op mij niet over als vragen maar als een cynische uitlating. Als je iets wilt weten over achterwaarts vervoeren, vertel ik je er graag alles over.

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mamapeetje: ik heb je vragen toch beantwoord?

En ik vind het erg flauw om kusjesmama meteen te verdenken van commercieel belang. Zij zet zich hier gewoon erg voor in en stopt veel tijd in het informeren van ouders. Dat moeten we allemaal toe juichen in plaats van argwaan te kweken.

15. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Kritische nooit mag geuit worden maar dan moet deze wel gegrond zijn. De enige gegronde kritische noot vind ik de prijs. Voor de rest kan ik niets verzinnen wat niet goed zou zijn. Wat vind jij niet goed dan?

16. MamaPeetje

Het was geen cynisme! Alleen mijn eten schoot bijna achter in mijn keel toen ze zeiden dat het 500 euro kost. En wordt ingespeeld op gevoel van veiligheid en dan zo'n prijs erbij.. Overigens, een ongeval komt LANG niet altijd vanaf de voorkant, wij zijn 2 jaar terug heel hard van achteren aangereden terwijl we stil stonden, hoe ironisch want ik had mijn zoontje dus op dat moment echt niet in een achterwaardse stoel willen hebben.... Vervolgens wordt de stoel getoont en je ziet een filmpje voorbij komen met een baby/dreumes erin. Het is dan toch logisch dat mensen daar bepaalde vragen bij gaan stellen?

17. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mamapeetje: maar als je dan even googled kom je meteen goedkopere stoelen tegen. En inspelen op gevoel van veiligheid..? Het ís gewoon veiliger.

Het is onderzocht dat frontale botsingen wel vaker voor komen en vaker fataal zijn. Een frontale botsing is vaak harder. Bij jouw ongeluk had je kindje nog steeds erg veilig gezeten want een achterwaartse autostoel is uiteraard ook veilig bij achterwaartse en zijwaartse aanrijdingen.

Ik snap je laatste twee zinnen niet?

18. MamaPeetje

Heb ik uitgelegd in mijn reactie, oa. vanwege het onderschrift. Verder ga ik uit dit topic verdwijnen :). Er komt hier geen stoel van 500 euries (en ook niet van 350) over de drempel en ongelukken gebeuren lang niet altijd vanaf de voorkant. Meer ga ik er niet meer over zeggen :). Jullie weten het namelijk allemaal toch veel beter dan ik (wat ook serieus is bedoelt, dus niet cynisch ;))

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik snap dan niet wat je überhaupt hier kwam doen? Ik kan je schijnbaar niet aan je verstand brengen dat die stoelen geen €500 hoeven te kosten en ook geen €350. Je gelooft niet dat iemand ook gewoon zonder bedoelingen informatie kan verschaffen en je gelooft ook niet dat frontale botsingen volgens de onderzoeken gewoon vaker voorkomen en vaker fataal zijn, ja er komen ook achterwaartse aanrijdingen voor maar wel minder en veel minder vaak fataal.

Ik reageer netjes op je vragen maar je geeft zelf geen fatsoenlijk antwoord terug. Wat was dan je doel van hier komen?

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Zoals ik eerder al zei, praten we nog eens als je kindje helemaal uit de autokinderstoelen is. Kans is groot dat je dan aardig in de buurt komt van die 350euro met alle opvolgende stoelen bij elkaar. Ik hoef maar 1 stoel te kopen, en ja, die kost dan in 1 keer dat bedrag.

Idd komt voorwaarts vaker voor. Maar ook bij een achterwaartse botsing is de stoel veilig. En ik wil niet vervelend doen, maar op die manier is jouw voorwaartse stoel dus ook heel onveilig bij een botsing van de voorkant en alleen veilig bij botsingen aan de achterkant!!!!

KUsjesmama is idd geen importeur ofzo, maar net als mijzelf en meerdere hier gewoon betrokken om dit bekender te maken in nl. Wist je trouwens dat het in zweden VERPLICHT is tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren omdat het 5x veiliger is? Dan is het dus misschien toch niet helemaal onzin??

Deel Deze Pagina