Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renesta

Renesta Nieuw lid

17 jul 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Wij hebben voor het achterwaarts vervoeren gekozen en hebben zowel een Joie Stages als een Max-Way voor onze zoon. Nu willen we van de zomer misschien gaan vliegen en een auto huren. In die auto's zullen geen achterwaartse stoelen zitten verwacht ik... Nu hoorde ik dat je de autostoel ook mee zou kunnen nemen in het vliegtuig maar dat durf ik toch ook niet goed aan aangezien ze daar niet zo heel voorzichtig mee omgaan. Hoe doen jullie dit? Of sla ik nu een beetje door in het achterwaarts vervoeren haha

2. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk zou de stages goed verpakken en deze meenemen. Ook op vakantie gaat mijn dochter achterwaarts!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Goed om te weten!

4. MarjoleinvdS

MarjoleinvdS Nieuw lid

23 dec 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Ik kan jullie hulp wel gebruiken, ik volg dit topic met veel interesse sinds ik überhaupt af weet van het bestaan van achterwaartse autostoelen. Wij zoeken nu weer een achterwaartse autostoel voor onze dochter van inmiddels 18 maanden voor in een tweede auto. Zelf hebben we een Romer Dualfix en daar zijn we zeer tevreden over.

Naar aanleiding van veel positieve reacties hebben we een May-Way gekocht, maar in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat het installeren niet onze voorkeur heeft dus we willen liever een stoel met isofix. Het gebruiksgemak om een stoel over te zetten naar een andere auto vinden wij wel belangrijk.

Nu zit ik echter heel erg te twijfelen tussen de Max-Fix II of Axkid Duofix. De stoel zal komen te staan in een peugeot 207 (5 deurs). Beide stoelen kan ik in de aanbieding voor ongeveer 300 euro kopen dus prijs geeft geen doorslag.

Ik zie door de bomen het bos even niet meer, wie heeft tips/advies omtrent beide stoeltjes?

Dank je wel!

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voordeel van de Axkid is dat je hem tot 25 kg. kunt gebruiken. Na de 18 kg. met isofix, kun je er voor kiezen hem daarna met de gordel nog tot 25. kg. achterwaarts te gebruiken.
    Stel dat je kind voor de 4,5 jaar langer is dan ca. 105 cm, kun je hem ook qua lengte langer voorwaarts gebruiken tot 18 kg met harnas, daarna evt als verhoger.
    Als de Duofix in jullie auto past, zou ik daar absoluut voor kiezen.

6. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Je hebt nu ook de nieuwe concord reverso met isofix Tot 23 kilo te gebruiken dit wordt onze 2e naast onze maxway

7. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Owhhh help ik twijfel zo!

Ik wil graag een axkid duofix of een axkid minikid.
    Maar welke moet ik kiezen? Hij moet in een kleine auto.
    Zijn er grote verschillen tussen deze twee stoelen?

Pff alle hulp is welkom, zo lastig een besluit maken als er veel geld mee is gemoeid.

Groetjes kim

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Waar woon je?? Wij hebben de Axkid duofix die mag je best komen passen!

9. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Je mag evt onze maxway passen. Bij ons nam de axkid van liefkleintje net even teveel ruimte in wij rijden een kia rio uit 2013

10. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op achterwaartse stoelen. Vind het alleen zo moeilijk om een knoop door te hakken. Moet wel zeggen dat we nog naar Babypark in Gouda willen gaan, om te kijken welke stoel het beste bij zoonlief en onze auto past.

Heb nu onderstaande stoelen op het oog. We willen er eigenlijk niet meer dan 300-350 euro aan besteden, de stoel moet zowel met ISOfix als autogordels vast te maken zijn, ligstand hebben en niet te moeilijk te installeren zijn omdat we 2 auto's hebben (doordeweeks mijn auto, in het weekend auto van mijn man).

Welke van onderstaande stoelen zou dan het beste bij ons passen?

Hauck Varioguard
    Axkid Duofix of Kidzone
    Britax Max-Way
    Joie I-Anchor
    Maxi Cosi 2Way Pearl

Hopelijk kan iemand wat bomen voor me neerkappen, zodat ik wat meer bos kan zien hahaha :)

11. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Wij hebben de hauck niet gedaan omdat die met de gordel maar Tot 13kg achterwaarts kan. De maxway is Tot25kg maar heeft geen isofix. Wij hebben deze en zo'n super tevreden. Joie i anchor is ook een mooie stoel maar tot max 18kg achterwaarts. Uiteindelijk vanwege het langer kunnen gebruiken de maxway gekozen. Voor onze dochter gaan we de nieuwste stoel aanschaffen de concord reverso Tot 23 kg met isofix.

12. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net op Youtube een filmpje gezien van het installeren van de maxway. Poeh...dat is ook niet iets dat je elke week wilt doen. Maar om nu in 1 klap 600 euro voor 2 stoelen uit te geven, is ook wel weer erg veel. Moeilijk dit zeg.

13. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De installatie is als je het eenmaal gewend bent een stuk sneller en een kwestie van Nog geen 5 minuten. Je kunt een extra set tetherstraps kopen dan kun je deze in de autos laten zitten. Met 3 minuten ben je klaar. De maxway is echt van de snelst geïnstalleerde stoelen.
    is plus getest tot 25 kg lange rug en erg licht in gewicht dat maakt hem ook makkelijker vaker te verplaatsen. Stoelen zoals de IAnchor zijn veel korter te gebruiken en in verhouding dan Veel duurder.

14. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16

Inderdaad dit, wij zijn nu zo klaar.

15. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie tip! Ben via de Zweedse website dan 356 euro incl een extra set tetherstraps en verzendkosten kwijt. Dat is een mooie prijs. Dank voor jullie hulp!

16. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Bij babypark hebben wij hem gekocht voor 339.

17. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een extra set tetherstraps? En bij Babypark in Gouda? Zat namelijk op de Facebookpagina van achterwaarts vervoeren te kijken, waar een lijstje staat met welke babywinkels welke stoelen verkopen en daar stond niet bij dat Babypark de Britax verkoopt.

Maar als jij het zegt dan ga ik daar zeker kijken :D Kunnen we hem gelijk passen. Dankjewel!

18. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Römer MAX-WAY - Autostoelen | Babypark

Wel even bellen van te voren want ze hebben ze niet altijd. Ik heb geen extra set misschien kunnen ze doe om wel bestellen of weet iemand van hier waar dat Nog meer kan? Ik vond het iig wel fijn ivm garantie.

19. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super, dankjewel voor de tip!

20. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik kan hem in 2 min installeren. Ik laat de tethers wel zitten.
    Het is de eerste paar keer een beetje lastig, maar je hebt al snel de slag te pakken.

Ik heb ook de hauck met isofix, daar ben ik veel langer mee aan het prutsen.

Deel Deze Pagina