Om maar even in de positieve sfeer te blijven: fijn te zien dat veel mensen dit topic lezen n.a.v. de nieuwsuitzending Vragen? Stel ze gerust
Hier nog wel een vraag... Welke stoelen hebben jullie zelf eigenlijk? Volgens mij heeft mamavandave het ooit gepost, maar ik heb even geen puf om 46 pagina's terug te zoeken. En uiteraard, zijn jullie hier tevreden over??
Haha ik heb het idd wel eens gepost. Ik heb de Max way en ben er heel erg tevreden over!!! Mooi grote kuip voor Dave, gemakkelijk te installeren... En neemt toch weinig ruimte in, wat erg handig is met een man van 2m lang en mijn eigen niet echt korte lengte van 1.78. Bikerbaby heeft de maxi cosi mobi gehad, heeft nu de sirona en... de britax multi tech dacht ik... En nog twee? andere?? Maar dat zal ze vast zelf even op komen sommen Er zijn ook nog een aantal die nog moeten kiezen dacht ik...
Bikerbaby spaart ze geloof ik. Wel handig voor haar blog. De Max Way klonk idd erg interessant. Maar volgens mij is er momenteel slechts 1 Nederlandse winkel die ze aanbiedt? Iets met Babyplezier in Eindhoven? Klopt dat? Want dan zou ik voor een andere stoel in het buitenland moeten zijn. Ik ben een beetje huiverig voor buitenlandse aankopen i.v.m. eventueel retourneren, garantie opeisen etc. Daarom koop ik liever al mijn spullen in NL, maar qua achterwaartse winkels )) heb ik dus niet veel keus?
Melrose: De Max-Way kun je volgens mij alleen krijgen in Drachten, bij BabyPlanet. Maar... misschien kan een andere babywinkel ze best voor je bestellen als je daarom vraagt? Dat weet ik eigenlijk niet.
Oh oh ooh.. Die reacties op die artikelen.. Ik kan er zó kwaad om worden! Heb ook even uitgebreid gereageerd haha kon het echt niet laten... Jeetje wat zullen die mensen zichzelf schamen als we over een tijdje niet anders kennen dan achteruit vervoeren en er geen haar op onze hoofd aan denkt om ons kindje voorwaarts te vervoeren.. En dan lach ik het hardst!
Ik heb ook gereageerd op de artikelen, kon het ook niet laten. Maar niet alleen daar wordt heftig gediscusseerd, kijk maar eens in het forumgedeelte 'nieuws'. Ik neem me voor maar niet teveel meer te reageren want krijg af en toe persoonlijke aanvallen over me heen en daar heb ik geen zin in. Ik steek m'n energie liever in het voorlichten en niet in het verdedigen
Oh wat erg.. Nou ik ga daar dan maar niet kijken. Ik kan me daar zo over opvreten... Bespaar dat liever haha. Trek je er maar niets van aan, vind het hartstikke goed waar je mee bezig bent! Zoals ik al zeg, over een tijdje weet men niet beter en dan lachen wij het hardst
Ik geloof idd dat babyplezier de max way kan leveren, volgens mij hebben die meerdere vestigingen?? Maar carseat.se is heel goed hoor! Ik doe het meestal ook niet uit het buitenland, maar dit is goed bevallen! Goede service, kan altijd mailen en krijg dan ook meestal binnen een dag antwoord... Je kunt ook even op mp kijken, soms staan daar ook nog stoelen. Bikerbaby heeft de britax multi tech van mp.
Ook ik wil natuurlijk alleen maar het beste voor mijn kind. En ook ik ben op zoek gegaan naar de meest veilige manier van vervoeren. Ik kwam dit stukje tegen op internet: Zijdelingse botsingen en achterwaartse kinderzitjes Het grote voordeel van achterwaarts gerichte kinderzitjes is dat ze kinderen beter beschermen bij een frontale botsing. Toch zijn zijdelingse botsingen veel gevaarlijker. Ten eerste ontbreekt hier de kreukelzone en ten tweede komen zijdelingse botsingen gewoon vaker voor. Het is dan ook logisch dat de ANWB en de Europese zusterclubs zich inzetten voor opname van zijdelingse crashtest bij de Europese toelatingseisen van autostoeltjes. Uit de ANWB test blijkt dat het verschil tussen achterwaarts gerichte zitjes en voorwaarts gerichte zitjes (in groep I, 9-18 kg) minimaal is. http://www.kinderstoeltje.nl/testresultaten-consumentenbond-test-autostoeltjes.html Dus tja, ik weet het dan ook niet meer Bij frontale botsingen kan ik me het zeker voorstellen dat het achterwaarts gericht veiliger is dan voorwaarts. Maar zoals hierboven staat, en wat ik even dik gedruk heb is dat de zijdelingsbotsingen vaker voorkomen.
Het verschil is minimaal bij zijdelingse botsingen. Achterwaarts is veeeeeel veiliger bij voorwaarts. Dwz, bij zijwaarts beschermen zowel achterwaartse als voorwaartse voldoende. Een achterwaartse is dus veiliger. En uit onderzoek blijkt toch dat frontaal vaker fataal is
Veel achterwaartse autostoelen zijn Zweeds en sommige doorstaan de Zweedse plus test (zo heet ie toch?) dat is de meest uitgebreide test die er bestaat, ook voor zijwaartse botsingen. Je kunt er dus vanuit gaan dat ze stoelen absoluut de veiligste zijn
Tjah... Mijn achterwaartse stoel heeft tether straps, dat zijn een soort gordels die je vastmaakt aan de voorstoel of aan ringen in de bodem. Die zorgen ervoor dat de stoel bij een zijwaartse botsing toch blijft staan en niet door de auto vliegt. Maar waar het om gaat, is dat frontale botsingen vaker voorkomen dan botsingen van achteren. En dat frontale botsingen vaak met grotere snelheid zijn. Een achterwaartse stoel is dan zeker de betere keus. Zoals dit stukje ook zegt. Bij zijdelingse botsingen is er weinig verschil tussen voor en achterwaarts, maar bij een frontale botsing is er wel degelijk groot verschil en is de achterwaartse stoel de betere keus!!! En idd mijn achterwaartse stoel heeft de Zweedse plustest doorstaan. Een van de meest uitgebreide testen voor autokinderstoeltjes.
Lees net bij Nieuws over wagenziekte, als het verplicht wordt hoe moet dat dan met de kinderen die wagenziek worden van achteruit vervoeren?
Maar dan is achterwaarts toch nog steeds het beste? Bij een frontale botsing is het een heel stuk veiliger en bij zijdelings net zo goed.
Dat vind ik zo raar. Een baby in een maxi cosi heeft toch ook geen wagenziekte? Die wordt toch ook niet misselijk? Waarom dan wel ineens als ze in een vervolgstoel gaan? Ik kan me er iets bij voorstellen dat een kind dat al jaren in een voorwaartse stoel zit en dan achteruit geplaatst wordt dat die misschien misselijk wordt maar een baby die niet anders gewend is.. nee sorry voor mij echt geen argument. Ken bovendien geen kleine kinderen (tot 5 jaar) die wagenziek zijn....