Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Lieseleentje, ik lees geen oordeel in Mamadave's reactie maar een uitleg over haar ervaringen met lange mensen in kleine auto's i.s.m. een achterwaarts gerichte autostoel.

De Max-Way is overigens wel te passen in NL, maar alleen in Drachten.

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Lieseleentje, misschien moet je mamadaves reactie nog eens lezen? Deze is echt absoluut níet oordelend. Ze geeft juist aan dat zei hetzelfde probleem heeft en hoe ze het opgelost heeft.

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dank jullie dames... Idd was er niks oordelends aan, ik gaf juist een gebruikerservaring, aangezien wij de stoel zelf hebben en mijn man verre van klein is (en ik trouwens ook niet, ben zelf 1,78).

Ik wist trouwens niet dat het in Drachten wel mogelijk is om de Max way te bekijken, maar idd als dat de enige plek is, is het weer een beetje jammer... Want volgens Römer is de Max way "gewoon" verkrijgbaar in NL...

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dan heb ik niks gezegd dames. Het kwam alleen zo op mij over.

Mijn man is namelijk ook erg lang en daar past dus geen maxi cosi achter in de golf. Ik las ( dacht dat het op de nl site van de romer/Britax was) dat de Max way niet tegen de voorstoel mag staan, als dit echt zo is dan gaat het dus niet passen want dat staat de maxicosi wel.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik denk dat we gewoon binnenkort een keer een dagje naar die Duitse winkel gaan waar ze volop verkocht worden. Tot een maand of 15 gaat mijn meisje sowieso wel in de maxi passen.

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Kan gebeuren lieseleentje ;)

Ja dat is idd een goed idee, uit gaan proberen! En idd, je hebt nog even!

7. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Gefeliciteerd met je Sirona. :)

En hij kan dus WEL tot 18 kg achterwaarts?? Ik kwam deze stoel vanmiddag tegen in Babypark Amersfoort. In de handleiding staat dat de stoel tot 18 kg achterwaarts gaat. Echter, de verkoopster BLEEF erop hameren dat hij tot 13 kg achterwaarts gaat en dat je 'm tot ongeveer 2 jaar achterwaarts kan gebruiken. Daarna MOETEN we 'm voorwaarts draaien omdat de benen absoluut niet meer zouden passen. Aldus de verkoopster.

Wat klopt nu wel en niet? De Sirona ziet er prima uit en klinkt best goed. Prijs mag wat mij betreft omlaag (530 euro). Maar ik kan geen beslissingen nemen op basis van tegenstrijdige informatie.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Melrose: Heel jammer dat (ik durf wel te zeggen bijna alle) babywinkels niet goed op de hoogte zijn over dit onderwerp. Heel erg triest!
    Ik ken de stoel niet in real-life natuurlijk maar volgens mij is het de bedoeling dat hij echt tot 18 kg. achterwaarts te gebruiken is. Heb wel gehoord dat hij erg klein is in die zin dat kinderen dat gewicht vaak niet halen in deze stoel. Dus ik begrijp de verwarring ergens wel.

Je kunt hem trouwens voor 462 euro krijgen bij het goedkoopste adres.

9. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Wij hebben de mc pearl icm de familyfix... Net nieuw die pearl gekocht, we gebruiken nu nog de mc cabriofix
    Wegens de nieuwe regels kan ik per juni die stoel dus wel in de prullenbak gooien toch?

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee hoor, die kun je nog jaren gebruiken.
    Dat zou wat zijn als dat zo was ;)

Als je liever een achterwaartse stoel hebt, kun je hem wellicht nog ruilen.

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    De stoel kan écht tot 18kg achterwaarts. 10000%. Het mens dat jou adviseerde had er waarschijnlijl geen verstand van. Ik ben er in eerste instantie ook voor gaan kijken bij babypark en de vrouw die mij hielp had er ook totaal geen verstand van. Het is alleen idd wel zo dat de stoel compact is en daarom waarschijnlijk niet tot 4 jaar mee kan maar eerder tot 3, 3,5.

12. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL

Over de prijs: onderhandelen! In duitsland kost hij 450 euro. Incl verzenden zou je hem dus voor 462 kunnen krijgen. Als je dat bij babypark zegt, komen ze je qua prijs wel tegemoet (heb ik gehoord).

Inderdaad gewoon tot 18kg achterwaarts, als je kind er achterwaarts uitgegroeid is (qua lengte of gewicht)... past hij/zij er voorwaarts ook niet meer in.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan de pagina even niet meer terug vinden, iemand adviseerde mij over tweedehands achterwaartste stoelen op MP hoe heette deze? X1?

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hallo allemaal,

Eerder deze week opende ik een topic over de beste autostoel.

Ik heb nu besloten om ook een achterwaartse stoel te kopen. Ik heb wat pagina's in dit topic gelezen maar ik zie zo veel verschillende info voorbij komen!

Wat is een goede, gemiddelde, achterwaartse stoel? Maakt niet uit waar hij vandaan moet komen;)
    Scheelt mij wat research aangezien jullie veel kennis hebben.

Alvast bedankt! Het gaat om de opvolgstoel voor mijn dochter, zit trouwens nog wel wat maandjes in de maxi cosi nu.

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb er een aantal op m'n FB pagina (zie onderschrift) staan. Met prijsindicatie, korte beschrijving en een link naar de stoelen. Misschien kun je daar eens kijken wat aan je wensen voldoet.

16. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL

De hts besafe combi.. er staan meerdere x1 's op marktplaats (40-100 euro geloof ik)
    De x3 (nieuwste model) stond er voor 285 euro op.

17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Het klopt idd dat er wordt aangegeven, ook in de handleiding, dat de stoel niet tegen de voorstoel aan mag staan. Dat wa dus idd eerst ook ons probleem EN de reden t we voor de max way kozen, op dat moment de compactste stoel die toch een grote kuip heeft en waar baby dus toch veel ruimte in heeft.

Maar na navraag blijkt het dus helemaal niet erg te zijn dat de stoel tegen de voorstoel aan staat, dat is juist heel veilig. De reden dat het wel wordt gezegd in de handleiding en op de website, is dat Römer op die manier foutieve installatie en gemakszucht tegen wil gaan. Het is namelijk belangrijk om de stoel eerst goed te installeren, met tether straps ed en daarna de bestuurdersstoel goed te zetten.

Wellicht dat dit al een deel van het probleem oplost?

18. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Heb je wel of niet isofix?? En hoe groot is je auto??

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Vandaag nieuwe tether straps gekocht, omdat de huidige beschadigd zijn doordat ze vast hebben gezeten onder de stoel, tussen het verstelmechanisme... En direct even ringen voor in de auto erbij besteld, die komen in de vloer, zodat de tether straps daaraan kunnen ipv aan de bestuurdersstoel. Blij!!!

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Super :)
    Waar heb je die ringen besteld? En kun je die er zelf in zetten of moet je dat laten doen?

Deel Deze Pagina