Dat lijkt mij niet. Alleen kun je de stoel voorwaarts gebruiken en dat is dus veel minder veilig. De Axkid stoelen zijn wat minder populair dan de de Britax Roemer stoelen, maar het lijken mij fijne goede stoelen hoor. Als je een achterwaarts gerichte stoel kiest, kun je er zeker van zijn dat hij heel veilig is.
Ik heb de Kidzofix ook overwogen. Het lijkt me een fijne stoel. Alleen is hij wel duurder dan de MaxWay en aangezien ik nu overtuigd ben van de veilige gordelinstallatie, heb ik het geld er niet voor over.
Mijn stoel is onderweg, hij is dinsdag met de boot meegegaan. Ben benieuwd, misschien komt ie vandaag al. Ik kijk stiekem uit naar de postbode Zal een fototje plaatsen als ik m heb geïnstalleerd!
heeft iemand toevallig de video gezien van Britax/Römer over stoelen met zo'n vangkussen? Op de duitse site (britax-roemer.de) staat een hele uitleg over waarom 5puntsgordel veiliger zou zijn dan zo'n stoel met vangkussen... plus een filmpje met een rollende auto (zijwaarts over de kop), waar de dummy uit de stoel glijdt. Als ze nou wat meer energie zouden steken in het benadrukken van de voordelen van achterwaarts vervoer!!!
Is iemand hier de max fix al ergens tegengekomen? Ik vind alleen de maxway maar ik wil een stoel met isofix.
Die is te reserveren via carseat.se. Komt binnenkort in de verkoop. Deze stoel is te gebruiken tot 18 kg.
Die is idd alleen nog in de pre-order. Die is nog niet in de verkoop, maar komt snel! De stoeltjes die ook voorwaarts kunnen zijn idd niet onveiliger als je ze achterwaarts blijft gebruiken. Maar zodra je ze omdraait zijn ze een stuk minder veilig...
Dat is hetzelfde systeem als de cybex heeft toch, zodra je m voorwaarts gebruikt? Ik vond dat er al niet zo veilig uit zien. Maar idd, ze mogen wel wat meer info geven over de voordelen!
Oké, bedankt. Ik wil isofix omdat ik geen zin heb in dat gedoe met de gordels. Maar ik zie net dat deze stoel exclusief belasting op carseat.se staat en inclusief is hij nog duurder dan de besafe x3. Dus dan nemen we die nog een keer wanneer de jongste niet meer in de mc past.
En daar stond ie dan, de postbode met een heeeeeele grote doos! Ik ga m vanavond installeren maar op het eerste gezicht ziet hij er echt compact uit! Als ik geen driedeurs zou hebben, zou hij prima bij mij achterin kunnen!
Ik heb niet het hele topic gelezen Dan ben ik nog wel even bezig. Maar weet iemand of dit echt verplicht gaat worden en wanneer die regels dan ingaan? Wij moeten nog steeds een stoel kopen, maar als het zeker weten ingaat dan koop ik natuurlijk ook zo'n stoel
Als je Facebook hebt, kijk dan even op mijn FB pagina (zie onderschrift). Daar heb ik het zo duidelijk mogelijk uitgelegd.
Ter aanvulling: Los van het feit dat het in de komende jaren verplicht gaat worden tot minimaal 15 maanden achterwaarts te vervoeren, is het zo dat je de keuze hebt hier zelf voor te kiezen. Onderzoek heeft aangetoond dat het vervoeren van kinderen in tegengestelde richting meer dan 5x veiliger is dan voorwaarts. Meer hierover kun je ook lezen op mijn FB pagina. Wij maken hier daarom de keuze voor onze kinderen een stoel te kopen waar ze tot 4 a 6 jaar achterwaarts in vervoerd kunnen worden.
Voor iedereen die het interesseert,: vanaf mei is de maxfix in Duitsland verkrijgbaar voor 389 euro. Of hij ook naar Nederland komt weet ik niet. Carseat.se is dus erg duur in de pre order!
Ja, dit gaat echt verplicht worden. En daarnaast is het gewoon veel veiliger en kun je er dus ook voor kiezen als het niet verplicht zou worden!!!
Ik begrijp dat ik er ook nu gewoon voor kan kiezen, maar ik wilde eigenlijk weten vanaf wanneer dit echt verplicht wordt daar iemand een idee van?
Zo dat was even prutsen de eerste keer, maar de tweede keer ging al een stuk beter. Ik was vergeten de poot uit te klappen, dat zag ik pas toen ik helemaal klaar was, dus moest ik weer overnieuw beginnen. Haha. Laten jullie de autostoel s nachts in de auto staan? Wij liggen nu in bed een beetje bang te wezen dat die stoel morgen uit de auto gejat is..