Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Onze max way is ook besteld! Ben benieuwd :)

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb je mijn reacties niet gelezen? Je kunt het allemaal lezen op mijn fb pagina.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL

Haha. Zie het helemaal voor me. Handleiding was dus wel duidelijk? Staat hij fijn in je auto? Diefstal zal wel wat meevallen. Zo snel heb je hem er niet uit.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Leuk Ukkie! Via carseat.se ook? Welke kleur neem jij? Ik wacht nog steeds tot de roze er weer is. En anders wordt t rood.

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik heb je site bekeken, maar of ik ben blind maar zag veel info over het waarom vervoeren enz, en filmpjes en foto's maar kon er niet uit wijs worden wanneer die regel in gaat !

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    'De nieuwe norm voor autostoelen: i-Size'. Dat is waar het om gaat.

Alvast een snel antwoord op je vraag: het wordt niet eerder dan over minimaal 5 jaar verplicht. Waarsch over ca. 8 jaar.

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    De nieuwe norm gaat eind 2013 in. Er komt wel een overgangsperiode waarin je beide stoeltjes nog kunt kopen, beide normen bestaan dan naast elkaar. Dit omdat alle stoeltjes volgens de nieuwe norm isofix moeten hebben en nog niet alle auto's hebben dit....

8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Whaha sorry, ik moest zo lachen toen ik die laatste zin las! :D Wij laten m gewoon in de auto staan, ga m niet steeds opnieuw erin zetten hoor!! Ik moet eigenlijk nog even kijken naar mn verzekering, of ik verzekerd ben als ze dingen uit mn auto jatten. Maar zo snel zullen ze die autostoel niet meenemen denk ik hoor!

9. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor iedereen die zich wel eens heeft afgevraagd waarom carseat.se geen axkid verkoopt:

We have been selling Axkid from the very beginning but the company is having massive problems with finances, support and deliveries. It's just not possible to do business with under these circumstances.

Mini is very similar to Max-Way so will have tough competition. We might start selling their seats again if things are sorted out on their end.

10. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    We zijn toch maar voor zwart met grijs gegaan is lekker neutraal
    en past ooj nog goed bij de auto :) ben benieuwd
    wanneer hij word bezorgt! En inderdaad via carseat. se besteld!

11. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg dinsdag mail dat hij verstuurd werd en hij was er gisteren al. Heel snel vond ik, mijn h&m pakketten doen er meestal langer over.:D
    Hij staat echt als een huis, de maxi cosi kun je nog alle kanten op wiebelen, de max way echt niet. Het is wel even lastig om de gordel en de tether straps zo strak mogelijk aan te trekken, maar volgens mij is het me aardig gelukt.
    Mijn man zei dat er werd gewaarschuwd dat autostoelen een gewild jatobject zijn, maar de auto is nog heel en de stoel staat er nog in. Pfieuw;)
    Ik zal eens bij mijn verzekering checken. Maar ik ben alleen wa verzekerd, denk dat de stoel meer waard.is dan mn autotje.:D

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja echt een verschil he met het vastzetten van de 0+ groep met gordel of zo'n stoel.

Bij mijn verzekering kun je aanvullende verzekeringen afsluiten voor diefstal maar ook voor schade aan de stoel door eigen schuld. Dit laatste valt bij mijn verzekering onder 'inzittenden verzekering' en kost 3,74 euro per maand. Weet zo niet wat diefstal verzekering kost, maar zal om en nabij hetzelfde zijn denk ik?

13. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net even gebeld met de verzekering en ze vergoeden het in de meeste gevallen gewoon als de stoel uit de auto wordt gejat. Alleen niet als je vergeet de auto op slot te doen bijvoorbeeld. Ben alleen vergeten te vragen hoe het zit met een ongeluk, of ze dan een nieuwe stoel vergoeden. Zal wel alleen als het de s huld os van de ander..;)

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb je daar dan geen aanvullende verzekering voor nodig naast je wa? Volgens mij valt diefstal niet onder de wa verzekering?

De vergoeding van de stoel valt onder de wa verzekering van de degene die jou aanrijdt.
    Als je zelf een ongeval veroorzaakt, moet je je aanvullend verzekeren voor de stoel. Anders wordt hij niet vergoedt.

15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ja, gaat snel he!! Ik heb dat ook nog wel hoor, dat ik het idee heb dat ik de tether straps misschien nog wat strakker aan zou kunnen trekken. Maar dat is meer in mijn hoofd, wil het dan zo goed mogelijk en zo strak mogelijk... Maar mijn max way staat ook altijd als een huis! ;)

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de MW ook besteld :) Kan niet wachten tot ie binnenkomt ;) Leuk, leuk, leuk!

17. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Leuk :) Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk bevalt.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Kusjesmama: ik kan de verschillende stoelen niet vinden op je FB. Ik zou graag een paar stoelen op een rijtje hebben, kom er niet uit.

Ik wil graag een stoel met die ook met een gordel vastgezet zou kunnen worden.
    Welke stoelen vallen dan in de categorie tot 18 kg?
    Welke stoelen tot 25 kg?

Waarom kiezen jullie voor stoelen die ook voorwaarts kunnen?

Hoe zijn ze geprijsd?

Sorry voor al de vragen maar ben zo bang dat ik de verkeerde keuze maak. Bedankt alvast.

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Carino: een overzicht van de stoelen vind je rechts op de pagina, onder de vragen van likers.

Kijk daar alvast maar even. Denk dat je dan al heel wat wijzer wordt.

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL

Ik had net even geen tijd voor een uitgebreider antwoord, daarom bij deze:

Je zoekt een stoel die zowel met isofix als met gordel vastgemaakt kan worden?

In dat geval heb je voor een stoel die tot 25 kg. achterwaarts gebruikt kan worden maar 1 optie: de Axkid Kidzofix.

Stoelen die zowel met isofix als gordel vastgemaakt kunnen worden die tot 18 kg. achterwaarts gebruikt kunnen worden zijn:

Hauck Varioguard (deze mag je met gordel maar achterwaarts gebruiken tot 13 kg.!)

Ellermeyer G0/1 isofix.

Cybex Sirona. (Kan maar kort gebruikt worden doordat de hoogste gordelstanden nauwelijks hoger zijn dan een groep 0+ stoel)

Klippan Triofix.

Klippan Kiss2/Duologic 2.

Waarom een stoel die zowel voor- als achterwaarts gebruikt kan worden:
    ik kies daar zelf niet voor, omdat je dan minder keuze hebt en ik de optie voorwaarts toch niet ga gebruiken.
    Waarom zou je er wel voor kunnen kiezen: als je twijfelt tot wanneer je je kind achterwaarts wilt houden. Als je overtuigd bent van het feit dat zo lang mogelijk het best is, hoef je geen stoel te kiezen die ook voorwaarts kan.

Persoonlijk kies ik voor een stoel die tot 25 kg. achterwaarts gebruikt kan worden. Dit is 2 jaar langer dan een stoel die tot 18 kg. gaat.

Aangezien ik isofix in mijn auto heb en dit me voor de 0+ stoel op de easyfix erg goed bevalt, wilde ik in eerste instantie ook een vervolgstoel die met isofix geinstalleerd kan worden.
    Inmiddels heb ik voor een stoel gekozen met gordelbevestiging (Britax Roemer Max-Way) omdat ik heb gezien dat de stoel muurvast staat en omdat je veel meer keuze hebt voor een stoel met gordelbevestiging die tot 25 kg. achterwaarts gebruikt kan worden.

Prijzen en uitgebreide info vind je op m'n FB pagina.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Deel Deze Pagina