Ik heb afgelopen dinsdag de max way besteld bij carseat.se Daar heb ik diezelfde dag een order bevestiging van gekregen en daarna niets meer gehoord. Hoelang duurde dit bij jullie?
Ik heb hem gisteren pas besteld, dus ik weet het nog niet. Maar de betaling naar het buitenland duurt een dag of 2. Ik vermoed dat hij morgen verstuurd wordt en dat je daar nog een berichtje van krijgt. Ik zou dinsdag even mailen met Hakan als je dan nog niets gehoord hebt.
Kan mijn dochter dan wel eerder in de nieuwe stoel of toch nog zo lang mogelijk in de maxi cosi? Aangezien de nieuwe stoel dan ook achterwaarts is?
Je dochter moet minimaal 9 kg zijn. Voor de stoelen vanaf 9 kg. Daarnaast is het afhankelijk van haar lengte en de laagste stand van de gordelhoogtes van de vervolgstoel. Als ze goed in de gordels past, kan het al wel. Anders zo lang mogelijk in de groep 0+ stoel houden. De gordels moeten recht naar achteren lopen of een stukje onder de schouders uitkomen. Zolang de gordels nog boven de schouders lopen, mag ze er nog niet in.
Het is in geen enkel land verplicht op dit moment. Wel zijn er landen waar mensen het massaal doen omdat ze weten dat het veel veiliger is. In Zweden vervoeren de mensen al 45 jaar hun kinderen achterwaarts zo lang het kan. Het wordt in de komende jaren in heel Europa verplicht tot minimaal 15 maanden achterwaarts te vervoeren.
Helder. Ik denk dat ze dan nog even moet wachten, ze is wel boven de 9 kg maar qua lengte erg gemiddeld, nu zo'n 72 cm denk ik. Nog een laatste vraag : begin nu toch ook wel richting de max way te gaan, heeft deze stoel meerdere standen? Waarom kiezen jullie voor de max way en niet de high way 2?
De MW heeft meerdere standen idd. De Hi Way 2 is de voorloper van de MW. Deze is net zo goed, alleen de MW is net even wat gebruiksvriendelijker doordat de hoofsteun en gordels makkelijker te verstellen zijn. Verder zijn het beide hele goede stoelen.
De MW is ook ietsje langer te gebruiken dan de HW. Vooral als je een lang kind hebt, kan dat nog een pluspunt zijn.
Misschien interessant voor de mensen die een keuze willen maken tussen de verschillende stoelen tot 25 kg. van Britax Roemer: Qua ruimte inname in de auto is de volgorde van minste naar meeste ruimte: Hi Way 2, Two Way Elite, Multitech 2, Max-Way. Qua gebruiksduur berekent op de lengte van het kind is de volgorde van langste naar kortste: Two Way Elite, Max-Way + Multitech 2, Hi Way 2.
Ik vind de two way er qua zijbescherming erg zwak uitzien. Ik zou die stoel dus nooit kiezen.. Ik kan me niet voorstellen dat een kind net zo lang in de multi tech past als in de maxway. (De multi tech gaat volgens mij langer mee) Waaraan is dit bepaald ? Lengte van de rugleuning of hoogste gordelstand?
Omdat de TWE geen hoofdsteun heeft? Dit is bij achterwaartse stoelen ook eigenlijk niet nodig, aangezien het kind vaak al met het hoofd goed in de stoel gedrukt zit door het remmen wat vaak vooraf gaat aan een ongeval. De grote hoofdsteun vd MT zorgt ervoor dat kinderen op een gegeven moment met de schouders klem zitten onder de hoofdsteun en dit mag niet. Daardoor is de MW net zo lang te gebruiken als de MT.
Nee, omdat de TW bijna geen "vleugels" heeft. (De zijkanten van de hele stoel dus) Ik vind overigens een hoofdsteun wel belangrijk. Bij een zijwaartse aanrijding is het belangrijk dat er niet teveel ruimte om het hoofd zit om te bewegen. . .
Dat van de ruimte klopt echt niet!! Ben wel benieuwd hoe je daar bij komt. De max way neemt echt niet meer ruimte in dan de multi tech bijvoorbeeld!! De max way wordt juist door britax aangeprezen omdat ie in de meeste kleine auto's past!
De diepte van de stoelen: Max-Way: 64 cm Two Way Elite: 50 cm Multi-Tech 2: 50 cm Hi Way 2: 49 cm De MT móet achterover dus daardoor komt hij wel op iets meer dan 50 cm. uit. Het hangt er wel vanaf hoe ver je de stoelen achterover zet, maar als je ze allemaal rechtop hebt staan neemt de MW behoorlijk wat meer ruimte in.
De diepte van de stoel alleen is niet persé de ruimte die hij inneemt... de multi tech neemt achterwaarts meer ruimte in dan de diepte van de stoel alleen. Omdat je (dankzij een soort wedge die aan de stoel zit) de stoel met afstand tot de achterbank monteert.
Ik lees al een tijdje mee. Onze dochter is bijna 6 maanden en wij zijn ons nu aan het orienteren. This een flinke meid, maar voorlopig past ze nog makkelijk in de maxicosi. Nu kwam ik het volgende autostoeltje tege. Moet zeggen dat ik de laatste 10 pagina's niet heb gelezen, dus misschien is hij al voorbij gekomen. Vind deze best mooi, kan vooruit geplaatst worden en in de testen doet hij het goed. Mar wat vinden de kenners hier ervan en hebben jullie hier al meer over gehoord? bol.com | Cybex Juno Fix 2013 Classic Black | Baby