Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Selina dit is een voorwaarts gerichte groep 1 autostoel.

Wij vervoeren onze kinderen achterwaarts omdat dit meer dan 5x veiliger is.

2. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukkie89: Ik heb de stoel vorige week zaterdag besteld en betaald, kreeg dinsdag een mail dat de stoel werd verzonden en donderdag was hij er al. Heb je inmiddels al iets gehoord?

Ik heb de stoel inmiddels uitgeprobeerd en ze zit er als een prinsesje in. Ze is bijna 11 kilo :$ en was een maand geleden 75 cm, dus de maxi cosi is echt aan de krappe kant. Ik vind wel dat ze erg rechtop zit en vind dat haar hoofdje veel "wiebelt" als ik over een hobbel rij. Dus ik heb nu toch de wedge eronder gedaan zodat ze stoel iets schuiner naar achter staat. Ben benieuwd hoe het dan gaat en anders prop ik haar toch nog maar in de maxi cosi. Ze is ook nog wel erg jong.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoe zitten de gordeltjes t.o.v. haar schouders? De gordels moeten recht naar achteren over de schouder lopen of iets onder de schouder vandaan komen. Zolang de gordels boven haar schouders uitkomen, moet je haar er niet in vervoeren.
    Ze is idd nog erg jong... als ze nog goed in de MC past, zou ik haar daar nog even een paar maandjes in vervoeren...
    Mijn dochter is ca. 80 cm. en weegt 11,5 kg. Zij past nog goed in de MC. Maar qua gordels (tweede stand) ook al heel mooi in de MW, dus ik zet haar straks wel over.

4. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    De gordels zitten goed, die zitten ongeveer vijf centimeter onder haar schouders en niet erboven. Zoals in het boekje staat zeg maar. Ik kan de gordels ook echt wel goed strak aan trekken. Nou heeft ze afgelopen week wel echt een groeispurt gehad. Ik deed haar gisteren een broek maat 80 aan, die eerst goed paste, en die was gewoon ineens hoog water. :$
    Ik blijf het lastig vinden. Ze is veel blijer in de Max Way dan in de Maxi Cosi. ;)

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als de gordels goed zitten, lijkt het me prima haar in de MW te vervoeren.
    Als je zelf geen goed gevoel hebt bij het heen en weer gaan van het hoofd, kun je overwegen de MC nog even te gebruiken.

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dat was hier ook zo. Dave is met 14mnd overgegaan naar de Max way. Niet omdat hij niet meer in de mc pastte, maar omdat hij het ECHT niet meer leuk vond in de mc. Hij pastte prima in de Max way toen ik m binnen kreeg en dus is hij direct over gegaan. En idd, in de Max way is hij altijd super blij. Dave moest wel ook even wennen aan het feit dat hij zelf zn hoofd een beetje recht moest houden ;) Maar dat was zo gewend en ondanks dat Dave ook vrij recht zit, kan hij prima slapen in de Max way. Ik heb de stoel op de schuinste stand, maar geen wedge.

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Mijn dochter is nog geen half jaar, dus we kunnen nog makkelijk met de MC uit de voeten, maar ik ben vast aan het oriënteren. Dat het een achterwaarts gerichte stoel wordt, daar ben ik al wel uit ;) alleen welke? Ik heb de mogelijkheid een stoel uit Noorwegen mee te laten nemen door familie die met Pasen hier komt, dus ook exotischere modellen zijn een optie. We hebben een VW met isofix, maar daarnaast ook een oldtimer met heupgordels achterin. We zouden dus een stoel met isofix én gordelbevestiging kunnen nemen. De axkid kidzofix lijkt me dan een goede optie? Kosten zijn niet belangrijk.
    (Ik heb de genoemde Facebook pagina bekeken, zo kwam ik bij deze stoel uit).

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je graag een stoel wilt die zowel met isofix als met twee of driepuntsgordel bevestigt kan worden is de Axkid Kidzofix een hele geschikte (en ook je enige ;) ) keuze.

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    De enige keus zelfs?! Oké. Is er iemand die deze stoel al heeft?

De reden dat ik naar isofix stoelen kijk, is omdat dit verplicht gaat worden tzt. Of is dat enkel omdat het dan meer foolproof is? En zonder isofix is er dus veel meer keus, ook tot 25 kg? Ik hoef niet per se een stoel die ook vooruit kan.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Isofix gaat verplicht worden over ca. 8 jaar. Een stoel die goed geinstalleerd is met de gordel, is net zo veilig als een stoel bevestigt met isofix.
    Isofix zorgt ervoor dat er minder kans is op foute installatie.

Bij stoelen tot 25 kg. achterwaarts met gordelbevestiging heb je idd meer keuze.
    O.a. 4 stoelen van Britax Roemer maar ook de Axkid Kidzone of MiniKid.

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik geloof niet dat er hier mensen zijn met een Axkid... de meesten hebben een Britax Roemer Max-Way.
    Ook zijn er mensen met een Cybex Sirona.

12. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    De Cybex-stoel is mij te klein, ik heb liever een stoel die tot 25 kg mee gaat. Daarom valt de Besafe ook af. Ik heb mijn Noorse schoonzus gevraagd daar op onderzoek uit te gaan, maar ik kijk hier mee wat kan ;)
    @kusjesmama, super facebook-pagina, goede informatie! Dank!

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dank je. Leuk een complimentje te krijgen :)

Succes met een beslissing nemen straks.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Kusjesmama, ik weet dat het veiliger is en dat wil ik zeker ook voor onze dochter, maar deze vangt voor een groot deel de klap op bij een ongeluk. Dat kussen ervoor fungeerd als een soort airbag. En hij is bij een aantal organisaties goed uit de bus gekomen en daarom was ik benieuwd of er hier mensen ervaring mee hebben of wat van hebben gehoord. Dit is dus geen gewoon voorwaartsgericht stoeltje!

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voorwaarts blijft voorwaarts helaas. Heb je gelezen waarom achterwaarts veiliger is?
    Ik meede dat Bikerbaby laatst een link heeft geplaatst over een vangkussen vs. een 5 puntsgordel?
    Volgens mij ging dat er over dat die kussens helemaal niet veilig zijn... maar ik kan het ook mis hebben. Bikerbaby zal er vast iets over kunnen zeggen.

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb het al weer gevonden: Facts & Figures

Is juist heel gevaarlijk zo'n vangkussen... die stoelen zijn hardstikke duur en mensen denken dat het heel veilig is, maar dat is helaas dus absoluut niet zo.

17. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik heb inmiddels bericht gekregen van Hakan dat de stoel in Nederland is inmiddels en dat ik hem binnenkort thuis bezorgd krijg! Ben zo benieuwd hoe ons meiske erin zit.

18. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Kusjesmama, oke , dank je wel. Hij kost 'maar' euro 249, dus vond dat nog wel meevallen vergeleken met die van euro 529. Maar als dit dus niet veiliger is, kiezen we er ook zeker niet voor. Hopen dat er snel meer stoelen beschikbaar zijn.

19. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weten jullie trouwens wat zo grappig is. "Iedereen" zegt dat achterwaarts vervoeren niet gezellig is (wat ik overigens echt het slechtste argument vind), maar ik vind het juist vet gezellig. Emma zit naast mij op de voorstoel en doordat ze omgedraaid zit kijkt ze juist naar mij en heeft hele verhalen. (in babytaal) Ze zit ook veel hoger en kan precies door het achterraam kijken. Vind ze prachtig!

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb je al een kijkje genomen op m'n FB pagina (zie onderschrift)?
    Daar heb ik een overzicht staan van 20 stoelen met de prijzen erbij en informatie.

Deel Deze Pagina