Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geen ringen, maar die heb je ook niet nodig.

De straps zitten bij die van mij aan de achterkant van de stoel samengebonden.

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ok ja die straps zitten ook aan de achterkant zag ik net haha.
    Dacht dat je die ringen ook nodig had maar dan is het gewoon compleet gelukkig. Me meiske er net even in laten zitten en ze zit er al goed in ze vond het ook erg interessant.

3. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die ringen zijn niet standaard (moet je los kopen)...

4. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL

Foto? Hoe groot (en zwaar) is ze? (Had je vast al eerder verteld.. maar heb geen zin om terug te lezen... :) )

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je een illustratie nodig hebt waar je de straps aan vast kunt maken, laat het dan even weten.

Hoe zitten de gordels bij je dochter?
    Mijn meisje is ca. 80 cm en ik heb de hoofdsteun op de laagste stand staan voor haar. In de 2e stand vond ik ze net te hoog over de schouders lopen.
    De gordels moeten recht naar achteren lopen of iets onder de schouders uitkomen. Niet erboven.

6. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik heb de gordels en de hoofdsteun nog niet op haar formaat ingesteld heb er zo even gauw ingezet en toen kwamen de gordels net iets boven haar schouders ze was de laatste keer op het CB 75 cm en 10 kilo.

Ok dankjewel kusjesmama als ik een illustratie nodig heb laat ik het weten manlief zei dat hij het wel kon dus ben benieuwd;)

7. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag op facebook de foto's voorbij komen. Hoe heb je dat opgelost met dat bodemvak? of past de steunpoot er precies voor?

(schoonouders hebben ook een picasso... maar heb tot nu toe steeds onze andere stoel -zonder steunpoot- daarin gebruikt.. dus nog niet getest of de MT of Mobi daarin paste)

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het deksel van het opbergvak opengezet, zodat de poot op de bodem ervan staat.

Opvullen met telefoonboeken had ook gekund maar vond dit fijner.

9. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opvullen mag niet bij britax/römer stoelen voor zover ik weet...
    (Alleen met een origineel vulstuk van het automerk zelf)

Goed om te weten dat het past ! (Steunpoot van sommige stoelen is niet lang genoeg)

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geinformeerd bij de Citroen fabrikant en dealers maar ze hadden nog nooit van een opvulstuk gehoord en volgens hen bestond het, in ieder geval voor Citroen, niet.

Hakan heeft me geadviseerd het deksel open te zetten, op te vullen met telefoonboeken of iets over het deksel van het opbergvak heen te leggen.

11. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor citroen bestaat het inderdaad niet en ik vind het erg jammer dat Hakan zoiets adviseerd. Er is maar 1 merk wat alternatieve vulling toestaat en dat is besafe. Maar zelfs dan zou ik zorgen dat je er een schriftelijk bewijs van krijgt. Je kunt anders na een ongeluk heel wat gedoe krijgen omdat je de stoel niet correct hebt ingebouwd

Sommige opbergvakken hebben geen harde bodem en daar kan je de steunpoot dan dus niet in plaatsen.

Als je echt zeker wil zijn dat dit zo goed is zou ik foto's maken en naar britax/römer Duitsland sturen met de vraag of het zo veilig is.

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hij staat op de bodem vd auto nu. Op de foto kunnen zij niet zien of de bodem van het vak stevig genoeg is toch?
    Het voelt alsof het echt gewoon de bodem is en dus stevig...

Ik zal het je nog sterker vertellen... toen ik in Drachten was, heeft de verkoper niks gezegd over het opbergvak. Hij installeerde hem gewoon op het deksel ervan.
    Toen ik erover begon, was hij blij dat ik hem vertelde dat dat dus niet mocht, want dat wist hij niet.

13. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow dat vind ik wel heel slecht.. hoop dat de verkoper zich nu beter informeerd.. als iemand de stoel installeerd met de steunpoot op het vak en de deksel breekt bij een ongeluk :(

Citroën kan je vertellen of het vak een vaste bodem heeft (volgens mij wel) . Maar toch zou ik zelf het liefst 'toestemming' van britax/römer hebben. Ik heb nu ook aangevraagd om mijn auto op de autotype lijst van de MT te krijgen.

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan Britax Roemer nog even vragen, maar zowel Hakan als Maxi-Cosi (i.v.m. m'n easyfix) hebben gezegd dat het prima was.
    Dat kan ik idd ook nog wel even doen, m'n auto op de voertuigen lijst laten zetten.

15. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de autotypenlijst staat volgens mij ook dat je de stoel alleen op plekken met opbergvak mag gebruiken die door hun zijn goedgekeurd en getest.

16. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hakan en MaxiCosi kunnen verzekeringtechnisch niets voor je betekenen als Britax/Römer zou aangeven dat de stoel niet correct is ingebouwd of niet toegelaten is/wordt voor die zitplek.
    Je kunt hem altijd nog in het midden zetten als daar geen vak of kabeltunnel zit.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Naar aanleiding van een uitzending hier op de Duitse tv zijn wij naar een kinderwinkel gegaan hier in de stad waar sinds kort vrij veel verschillende modellen van deze stoelen worden verkocht. Daarbij hebben wij moeten constateren dat mijn peuter van 2 en mijn kleuter van 4 in geen enkele stoel in de auto pasten. Wij hebben een Skoda Fabia waarbij de bank vrij stijl naar beneden loopt. Onze jongste van 2 kon wel in de stoel, als de passagierstoel helemaal naar voren gaat. Echter, kan er dan niemand meer inzitten. Een autorit met 4 personen zal op deze manier dus niet meer lukken. Zelfs niet met het kleinste model stoel. Onze 4-jarige paste helemaal niet in het stoeltje op deze manier.

Ik ben ervan overtuigd dat het zeker de veiligste manier is om een kind te vervoeren maar ik krijg ook de indruk dat er zo een 2-klassen veiligheid ontstaat. Gezinnen die meer geld hebben kunnen een duurdere en grotere auto kopen met bijbehoren achterwaartse stoel. De prijzen van deze stoelen zijn niet mis. En gezinnen die minder te besteden hebben zijn vervolgens 'gedoemd' om een voorwaartste stoel te gebruiken. Daarbij rijdt men in Zweden, Amerika en in de UK over het algemeen in grotere auto's. In Amerika zul je naar alle waarschijnlijkheid geen gezin met een Skoda Fabia aantreffen maar wel in een Ford Flex om maar eens even wat te noemen.

@Kusjemama, als dat jouw facebooksite is, dan zou ik graag je mening over het bovenstaande horen. Want niet iedereen kan een Espace of een grote gezinsauto betalen (met bijbehorende achterwaartse stoelen) maar we willen wel allemaal dat alle kindjes veilig in de auto zitten toch??

Ik ben in ieder geval zeer teleurgesteld in het feit dat wij door de hypothetische aanschaf van zo'n stoel bijv. geen langere autoreis meer kunnen maken met z'n allen.

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Chebu:

Wat jammer dat het voor jullie tegenviel.

Ik denk dat het in een relatief kleine auto idd moeilijk wordt 2 stoelen kwijt te kunnen.
    De optie die mij het meest geschikt lijkt is 1 stoel achter de bijrijdersstoel en 1 op de bijrijdersstoel (met uitgeschakelde airbag).
    Dan kan een passagier achter de bestuurder zitten.

1 stoel kun je bijna in alle auto's wel kwijt. In kleinere auto's is de passagiersstoel dan vaak de meest geschikte plaats.

Een grotere auto betekent niet dat deze duur hoeft te zijn. De Espace die je op mijn pagina hebt gezien is een auto uit 1998... dus in aanschaf is deze absoluut niet duur.

Een tweedeling waarbij mensen die minder te besteden hebben hun kinderen niet achterwaarts zouden kunnen vervoeren ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat alles te maken heeft met hoe je je prioriteiten legt. Veel mensen kopen een kinderwagen van tussen de 500 en 1100 euro, een nieuwe babykamer en ga zo maar door. Deze producten gebruik je veel minder lang dan een autostoel die je 5 jaar kunt gebruiken. Als je voor een investering in een veilige autostoel kiest zul je goedkopere oplossingen moeten bedenken voor andere spullen, zoals een goedkopere kinderwagen of tweedehands producten.

Welke stoelen heb je geprobeerd bij de winkel waar jullie geweest zijn?

19. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met kusjesmama eens.
    Ik heb een kleine auto (spark) en daar passen 2 stoelen in en iemand van 1.75 kan er nog voor zitten. (Langere mensen kunnen er wel zitten maar niet echt comfortabel)

Zit je op FB toevallig ook in de 'reboard' groep? Daar zijn vaak wel mensen die dezelfde auto hebben en misschien nog tips hebben.
    Je kunt ook 1 stoel in het midden zetten.. daar is vaak meer ruimte.

Welke stoelen hebben jullie geprobeerd? Bij een steile achterbank zou ik niet voor isofix kiezen.

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dit is een Skoda Fabia 2007 met voorin een Brio Zento en achterin een Britax Roemer Multi Tech.

Skoda Fabia.jpg

Deel Deze Pagina