Heb niet het hele topic doorgelezen maar ik heb een vraag, bestaat er een lijst met auto's waar achterwaarts gerichte autostoelen passen? Rij zelf een peugeot 107 en ben benieuwd of een achterwaarts gerichte autostoel hierin op de achterbank past
Ik heb even gekeken in de voertuigenlijst van mijn Britax Max-Way. Deze stoel kun je zowel voor- als achterin jouw auto gebruiken. Staat bij Peugeot 107 vanaf bouwjaar 2005.
Niet helemaal on-topic... maar wel schokkend (vind ik) Hier kan je lezen hoeveel cm het hoofd van een dummy naar voren bewoog bij de crashtest. 55cm is de grens (voor de huidige norm). 50 cm is heel normaal blijkbaar. Testbericht über Kindersitze in autokauf Sommer 2008
Dat is zeker schokkend! Gatsie, wat ben ik blij dat mijn meisje's hoofd in de stoel blijft bij een aanrijding..
Wij hebben een Toyota Corolla deze staat ook niet op de voertuigen lijst van Britax??? De Yaris wel en die hadden we hiervoor en deze auto's zijn bijna hetzelfde.. Hoe kun je je auto op de lijst laten zetten?
De NL klantenservice neemt contact op met Drachten om te checken dat hij idd goed in mijn auto past... tenminste dat is de bedoeling
De nl'se klantenservice zei tegen mij dat een auto niet op aanvraag van een klant op de lijst wordt gezet.... :s
Tegen mij ook. Dus toen heb ik gezegd dat ik BabyPlanet dan wel zou vragen het door te geven aan Britax. Aangezien zij een stoel niet mogen verkopen zonder dat ze hem gepast hebben in je auto. Toen vroeg ze waar ik hem gekocht had en dat ze dan wel contact met hun zou opnemen om een en ander kort te sluiten... sindsdien niks meer gehoord. (Ik heb gezegd dat ik hem in Drachten gepast heb, en maar niet dat ik hem vervolgens in Zweden heb besteld.)
Waarom heb je hem eigenlijk niet in drachten gekocht?? Dan heb je toch langer garantie? Als 'we' willen dat achterwaartse stoelen op meer plekken in NL verkocht gaan worden, zou dat gestimuleerd moeten worden door in NL te kopen. In duitsland wordt bij veel winkels al een bedrag gevraagd voor het test-inbouwen van een stoel. Als je uiteindelijk bij die winkel koopt gaat dat testbedrag van de prijs af.. maar anders ben je het geld dus kwijt. (Omdat veel mensen in de winkel testen en uiteindelijk ergens anders via internet kopen)
Je hebt helemaal gelijk. Maar het ging veel sneller een stoel uit Zweden te halen... en ik had geen zin om, nadat ik na maanden wikkel en wegen eindelijk een keuze had gemaakt, nog weken te moeten wachten
Hmmpf! Hier toch een flinke twijfel. Vriend gaf toen ik thuis kwam van het werk ook aan dat hij op discovery (?) een docu zag over het vervoeren van kinderen en dat hij niet snapt waarom wij hier in Nederland nou eigenlijk voorwaarts vervoeren. Zitten er nu dus toch sterk over na te denken om een achterwaartse stoel te kiezen, maar hoe we het precies gaan doen weten we nog niet. Stoel zal sowieso achter de passagiersstoel komen en dat betekent dat vriend altijd zal moeten rijden (tot we een nieuwe auto hebben, hooguit een jaar) als we met het hele gezin weg gaan. Waar ik ook een beetje mee zit is onze zoon. Het voelt alsof we hem tekort doen omdat zijn zusje wel een veilige stoel krijgt en hij (4,5 jaar en 114 cm/19 kilo) in een "gewone" vervolgstoel zit. Maar anderzijds is hij natuurlijk al veel groter. Nu hebben we een Cybex en een Axkid geprobeerd, maar die vond ik geen succes. Wat zijn de voordelen van de Britax? Ik zag dat deze sowieso wel gunstig geprijsd is dus dat is mooi, maar hoe gaan we deze aanschaffen? In Drachten (we wonen in Assen dus dat is best te doen) of bestellen via internet. En past het in onze auto's? Pff! Uitzoeken maar.. We hebben onze MC Axiss vorige week van zolder gehaald (nieuw gekocht, slechts een klein jaartje gebruikt) van zolder gehaald, maar met de kennis van nu voelt het gewoon niet "goed" om onze dochter erin te doen.. Hij staat dus nu op de overloop en als ik er langs loop denk ik "Liever niet!" haha.
@yummy: Babyplanet Assen zou de MW ook krijgen binnenkort. Anders zou ik naar Drachten gaan. Passen is wel heel fijn. Wat fijn dat jullie toch op zoek gaan naar een achterwaartse stoel.
Ja? Dat zou wel fijn zijn qua proberen. En hoe zit het met als oma bijvoorbeeld een keer de stoel mee wil, vereist de maxway isofix?
Yummy: Waarom is de cybex niets voor je? Als ik het goed had had je niet zoveel ruimte toch in de auto? Ik heb de cybex sirona namelijk en deze stoel neem écht niet meer ruimte in dan de maxi cosi op de family fix. Daarnaast is de stoel echt super handig in het gebruik (draaien) en zit onze dochter er super goed in. Groot nadeel: De prijs - hoe lang de stoel mee gaat verhouding. Hij is hartstikke duur en dochter zal er tot (denk ik) max 3,5 in kunnen. Toch tot heden nog geen moment spijt gehad van m'n hele dure autostoel Je zou deze stoel ook voorwaarts kunnen gebruiken maar dat gaat bij mij in ieder geval niet gebeuren. Sowieso niet omdat ik liever achterwaarts vervoer en daarnaast pikt onze dochter dat kussen ding écht niet. In de winkel geprobeerd en ze vond het afschuwelijk en brulde het meteen uit. Logisch ook, lijkt me voor geen meter zitten. En ik twijfel toch aan de veiligheid van zo'n kussen.
Overigens is de stoel voor mij duur omdat ik hem nu pas aanschaf, als je hem aan zou schaffen bij de geboorte is het zo'n gekke prijs helemaal niet.
Kusjesmama: ik ben je nog wat foto's verschuldigd! Ben ziek geweest de afgelopen dagen dus nog niet in staat geweest om wat fotos voor je te maken. Ga er dit weekend mee aan de slag!
Bij ons nam de Cybex juist best veel ruimte in beslag! Wellicht komt dit doordat onze bank wat schuin loopt? Geen idee. Daarnaast is onze dochter vrij groot voor haar leeftijd en verwacht ik niet dat we met de Cybex de 3,5 zullen halen en dan vind ik meer dan 500 echt veel geld. Onze zoon ging ook rond zijn derde verjaardag over op een tot 25 kilo stoel omdat hij qua lengte en gewicht echt niet meer in de groep 1 stoel paste. Mijn voorkeur gaat dus wel uit naar een achterwaartse stoel waar iets meer ruimte in zit.