Dames, Ik sprak zojuist met een plaatselijke Volvo Dealer, hier in Almere. N.a.v. een website, weet de naam even niet meer. Maar zij leveren ook vervolgstoelen van Britax. http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/nl-NL/NL/S80(07-)/2013/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-449911‏ Kan iemand even bevestigen dat deze stoel de Multi Tech is? Hij wijkt ietwat af van de foto op de site van Britax Roemer. De Volvo Dealer heeft 'm op voorraad, ik ga morgenochtend passen en als het bevalt etc kan ik 'm direct voor 345 incl BTW meenemen. *is blij*
Klopt is idd de Multi Tech 2. Wist niet dat die ook in NL te koop waren, dat is ideaal! Succes morgen
Dat is zeker ideaal! Ben echt zo blij haha. Even voor de zekerheid: deze stoel kan toch in een ligstand worden gekanteld? En heb je / hebben jullie nog tips m.b.t. waar ik op moet letten tijdens de demonstratie?
Als je hem achterwaarts gebruikt heeft hij maar 1 stand. Voorwaarts 2. Maar dat is geen probleem als je kindje haar hoofd niet naar voren valt tijdens het slapen. Ik vind het een erg mooie stoel! De installatie is niet moeilijk. Wel even op letten dat de schoudergordel aan de deurzijde niet samen met de heupgordel tussen de klem wordt gedaan. Verder wijst alles zich vanzelf. Ben benieuwd wat je ervan vindt morgen. Hoop dat je morgen de trotse bezitster van een mooie nieuwe stoel bent
Hij is idd best mooi. Maarre....dan vraag ik me toch af hoe ik dat ga doen als dochterlief WEL met haar hoofd gaat hangen tijdens het slapen. Misschien toch maar niet doen?.......
Vaak is een klein stukje schuin al genoeg om dat te voorkomen. Het verschilt per auto hoe schuin hij komt te staan. Gewoon uitproberen, helemaal installeren want de tether straps trekken hem ook nog wat schuiner. En kijk hoe je dochter er in zit. De stoel staat niet kaarsrecht hoor, hij staat wel wat schuin door de 'voet' die er onder komt.
Kijk anders even op www.achterwaartsvervoeren.nl in het foto-album met stoelen naar mijn auto (Citroen Picasso) met de MT er in. Hij staat in mijn auto schuin genoeg. Edit: maar nogmaals het verschilt per auto, hangt er vanaf hoe schuin of recht je achterbank loopt. Dus uitproberen en kijken hoe hij in jouw auto staat.
Thanks voor de tips. Ik ga het morgen zeker goed bekijken, ben erg benieuwd. En na zoveel erover te hebben gelezen en gehoord krijg ik 'm eindelijk in het echt te zien haha. Ondertussen heb ik wat instructiefilmpjes op Youtube bekeken, wat betreft de installatie. Het ziet er niet al te lastig uit. Al doet deze persoon het niet al te handig heb ik het idee Multi-tech II installation - YouTube Hopelijk ben ik morgen volledig overtuigd van gordelbevestiging. Want ik zie in die filmpjes dat de tether straps niet zo veel doen, althans zo lijkt het. En de gordel zit dan wel muurvast, maar alleen aan de voorkant van de stoel. Bij mijn huidige MC (icm Familyfix) zit de hele onderkant van de MC muurvast op een base die op zijn beurt ook weer muurvast zit. Maar we gaan het zien..... EDIT: al baart dit natuurlijk wel weer wat zorgen, pff: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2010/volvoomkeerbaarzitje_2009.pdf
De tether straps doen juist heel veel Maar dat zie je morgen wel. Die test zegt mij niks, naast dat het een oude test is van 4 jaar geleden, toen achterwaarts vervoeren nog veel minder bekend was dan nu, worden dit soort tests ook voor een groot deel beoordeeld op gebruiksgemak. Bij iedere autostoel is het essentieel dat de stoel zorgvuldig en juist wordt geinstalleerd en ja daar komt bij een achterwaarts gerichte stoel even wat meer bij kijken met gordel bevestiging... Er wordt niet gekeken naar de belangrijkste aspecten van veiligheid, namelijk de belasting van de nek. Ook zijwaartse bescherming wordt niet op getest helaas. Maar waarom ga je niet kijken naar de Axkid Kidzofix? Die kun je dan tot 18 kg. met isofix gebruiken en daarna met de gordel tot 25 kg. Als je morgen nog enige twijfel houdt over gordelbevestiging, zou ik je gevoel voor isofix toch volgen. Je moet geen spijt krijgen. Ik had achteraf toch ook erg graag isofix bevestiging gewild... maar baal ervan dat isofix stoelen (op de Kidzofix na) maar tot 18 kg. gebruikt kunnen worden. Er komt in de loop van dit jaar een nieuwe stoel van BeSafe uit, met isofix en van de geboorte tot 25 kg. te gebruiken. Ziet er erg goed uit. Maar goed, daar zal de prijs ook wel naar zijn haha en het duurt nog wel even voor hij te koop is denk ik.
Waarom had je achteraf toch liever Isofix gewild? Ik dacht dat je vond dat de Max Way stond als een huis..? De BeSafe Izi Plus (of iets dergelijks haha) heb ik op internet gezien, het duurt volgens mij nog een paar maanden. Dat redt dochterlief niet, ze barst binnenkort uit de Cabriofix. Vandaar dat ik er nu wat haast achter aan het zetten ben. Ik kwam net een andere stoel tegen die ook erg interessant lijkt, maar kan ik nergens een (web)winkel vinden die de stoel ook in NL verkoopt. Ik begreep dat Babyplezier 'm zou hebben, maar hij staat niet in hun website. Betreft de Axkid Minikid. Kidzone klinkt ook goed, al heb ik steeds het idee dat die niet zal passen in mijn bescheiden wagen.
MW staat ook als een huis, het zit meer tussen m'n oren BabyPlezier heeft de Axkid MiniKid als het goed is idd. Vond het ook raar dat hij niet op hun website staat... anders even mailtje sturen of op hun FB pagina vragen? Als je de mogelijkheid hebt naar Eindhoven te gaan, kun je een boel stoelen uitproberen. Het is voor mij te ver rijden maar had graag eens alle stoelen met eigen ogen willen zien, leuk!
Wow, dus je bent naar BabyPlezier geweest? Vertel, vertel Welke stoelen heb je bekeken, wat vond je ervan en welke is het geworden uiteindelijk?
Jep, Babyplezier. De winkel is wat kleiner dan ik had gedacht, niet bepaald Babydump formaat bijvoorbeeld. De eigenaar was gelukkig wel vriendelijk en behulpzaam. We zijn er uiteindelijk ongeveer een uur gebleven. We gingen naar Eindhoven om de Minikid te bekijken. Die stoel klonk zo aantrekkelijk en ook nog eens mooi geprijsd. Ze hadden alleen het showmodel en dat model hebben we gepast. Dat geldt ook voor de Kidzofix. De overige achterwaartse stoelen vielen voor ons af i.v.m. de grens van 18 KG (of een te hoge prijs). Ik werd wel verrast: de kuip van de Minikid is prima, dochterlief zit er geweldig in en alles werkt vrij logisch. Maar de stoel in zijn geheel viel toch wel wat tegen. De Minikid werd als compact aangewezen doordat hij geen base heeft maar juist daardoor stond hij nogal wiebelig in onze auto. Ik heb ook een vreemde achterbank hoor, daar niet van. Maar het zat me niet lekker. Toen maar even de Kidzofix geprobeerd, dat is dezelfde stoel maar dan met een voetstuk eronder. Die stond echt als een huis! Ook met gordelbevestiging. De eigenaar bleef Isofix aanprijzen maar dat hoefde voor ons niet zo. Ik zag met m'n eigen ogen hoe goed de stoel met gordelbevestiging in onze auto stond en vond de meerprijs voor de Isofix aansluiting onnodig. Ook neemt de stoel veel meer ruimte in als je 'm met Isofix installeert. We zijn uiteindelijk gegaan voor de Kidzone in het zwart. De eigenaar wist wel veel over de stoel te vertellen, heeft ook alles gedemonstreerd. Wat opviel is dat zelfs ik als leek merkte dat hij de installatie van de gordel niet helemaal juist presenteerde. Mijn man en ik keken elkaar aan en onze blik zei genoeg: "Dat gaan wij beter doen." Hij verwacht dat we de stoel over 2 weken bezorgd krijgen, hij wacht zelf nog op de levering namelijk. Ik ben zo blij dat we eindelijk kunnen uitkijken naar de komst van een nieuwe stoel.
Wat super fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt Melrose Lijkt me een fijne stoel de Kidzone. Hoop dat je hem gauw in huis hebt
De Minikid is 350 euro, Kidzone 400 en Kidzofix 450 euro. De beenruimte is afhankelijk van de wijze van installeren. Ik zag dat het best veel scheelde of je de stoel installeert met Isofix of met gordel. Bij Isofix heeft het kind ongeveer 7 cm meer beenruimte dan wanneer je de stoel zonder Isofix helemaal tegen de achterbank aan installeert. Maar....je kunt 'm ook met gordel installeren en meer beenruimte overhouden, door de stoel meer richting de bijrijdersstoel te installeren. Wij hebben gekeken of alles past wanneer de stoel met gordelbevestiging volledig tegen de achterbank aan staat. Dat gaat prima voor onze dochter. Mijn man is toen voorin gaan zitten en hij bleef roepen dat het voor hem ook helemaal acceptabel is.
Dank je wel Ik ben ook echt blij dat we er uiteindelijk uit zijn gekomen. Dat had niet gekund zonder de vriendelijke en deskundige hulp van de experts hier!! Ik dacht er op de terugweg naar huis nog aan: "Die ladies verdienen een bloeeemetje" haha. Dus Kusjesmama, maar ook zeker mamavandave, Bikerbaby en alle anderen die hier een wijze bijdrage hebben geleverd, eeuwig dank! Als het kon deelde ik taart uit.