Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank! Ik moet binnenkort in Einhoven zijn, dat komt goed uit. Mocht iemand nog meer locaties weten, dan hoor ik het graag!

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Succes, mocht je slagen voor een stoel in Eindhoven, laat het even weten, ben benieuwd wat je ervan vindt! Wij hebben onze stoel onlangs ook bij BabyPlezier Eindhoven aangeschaft.

3. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jammer inderdaad, maar blij dat je toch voor de max gekozen hebt! Wij hebben hem als 1e stoel en vindt hem steeds leuker worden haha.
    Misschien kan ik zo toch andere nog helpen ;)

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik hoop het! Op naar Nederland achterwaarts haha.
    Wij hebben overigens voor de Kidzone gekozen, de verkoper van de Max Way klonk zo twijfelachtig dat we maar naar BabyPlezier zijn gegaan. En met succes. :)

5. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok, ja jammer als verkopers niet goed kunnen vertellen en uitleggen!
    De Kidzone bevalt dus ook goed? In wat voor auto hebben jullie hem geplaatst?
    Mijn nichtje is voor haar zoon ook opzoek naar een achterwaartse stoel, die compact is. Hij moet in een Skoda Fabia en partner heeft lange benen. De Max bleek niet praktisch, dus wellicht de Kidzone een alternatief?

6. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Heb net gekeken op de site...indrukwekkend. Ben er stil van...wist niet eens dat het mogelijk was om kinderen achterstevoren te vervoeren; laat staan dat het veiliger was.
    Weet iemand of deze stoeltjes al 2e hands te koop zijn? Een nieuwe zit er echt niet in helaas :(

7. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er worden af en toe wel 2e hands stoeltjes aangeboden op marktplaats. Je kunt zoeken op Britax (lezen in de beschrijving of het om achterwaarts gaat) en Besafe. Deze stoeltjes vindt je het meeste in NL.
    Je zou het even in de gaten moeten houden.

8. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De Britax Hi-way is overigens de voordeligste koop, en ook nog eens een makkelijke en compacte stoel!
    CarSeat.se - Britax Hi-Way 2

Eventueel een andere autostoel die overbodig wordt verkopen, wij hebben voor de 1e verjaardag van onze dochter geld gevraagd aan familie en vrienden voor het aanschaffen van een nieuwe autostoel en hebben zelf nagenoeg niets bij hoeven leggen...

9. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dat je locaties zoekt dichtbij Haarlem om stoelen te kunnen passen?
    Wij wonen in Hilversum en hebben een Besafe en een Max-way, je bent altijd van harte welkom om te komen passen en kijken!

10. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej,
    Ik ben een mamma van een zoon van bijna 8, eentje van bijna 5 en een dochter van 5 weken en Wij wonen in Zweden. Wat achterwaarts vervoeren zitten Wij er dus midden in en weet ik wat er op de noorse markt te koop is. Onze bijna 5 jarige zoon zit nog steeds achterwaarts en dit blijft hij totdat hij echt uit zijn stoel is gegroeid. Hij is ca 110, 17 kg. Wij hebben de Britax Hi-way en de Britax Multi-tech. Nu met 3 kids op de achterbank ben ik meer fan van de hi-way doordat hij meer ruimte overlaat bij de gordelhouders en de stoel wat hoger staat, waardoor het net iets makkelijker is met het instaleren van andere stoelen ernaast, de maxi cosi op de easybase en een maxi-cosi rodi. Maar dit is ook erg afhankelijk van wat voor auto je hebt. De multitech zit super met goede hoofdsteun, iets minder beenruimte doordat hij direkt op de bank zit en hij is iets lomper als de hi-way. Maar zoals gezegd is dat afhankelijk van waar en in welke auto hij zit.
    Ik zal jullie forum in de gaten houden en als jullie vragen hebben laten jullie het maar horen!

11. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Viel mij trouwens op, toen we op vakantie waren in Zweden, dat veel mensen een hi-way of Multi tech hadden. Overigens viel het me ook op dat heel veel Zweedse ouders de stoel op de passagiersstoel voorin hebben!

12. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dankjewel! Mochten we er komende week in Eindhoven niet uitkomen, dan hoor je vast nog van me!

13. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klopt dat het merk Britax in Zweden een grote markt heeft, daarnaast zie je veel Besafe stoelen (Noors) en van Akta Graco. Voor in de auto is hier ook heel normaal, airbags worden uit gekoppeld. Maar ook hier is achterwaarts meer in het nieuws. De regel is hier tot minstens 3 jaar maar het liefst tot 4-5 jaar, maar veel mensen plaatsen hun kinderen te snel op een stoelverhoger met naar blijkt gevaarlijke gevolgen. Het nieuws wat laatst op achterwaarts.nl stond stond nog uitgebreider in de Zweedse krant, ernstige/dodelijke schade aan nek en rug nam na 3 jaar gigantisch toe bij ongevallen met kinderen in de auto, maar ook bij 4-6 jarige en de leeftijden erna. In Zweden willen ze nu speciale certifikaten gaan geven aan winkels die een bepaalde opleiding hebben gevolgd wat betreft het goed informeren van jonge ouders, zodat de volgende generatie kinderen langer achterwaarts vervoerd wordt..

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik dacht altijd dat het tot 4 jaar verplicht is in Zweden, maar het is dus tot 3 jaar verplicht. Ik weet wel dat voorwaartse stoelen bijna niet te krijgen zijn in Zweden. Maar het probleem is daar dan dus dat ze te snel naar een stoelverhoger gaan? Interessant!

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het is niet verplicht in Zweden maar een advies waar iedereen zich aan houdt, toch?
    Wel interessant dat dan toch veel mensen vanaf 3 jaar kiezen voor een stoelverhoger. Dat had ik dan weer niet verwacht.

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nog gefeliciteerd met je dochter trouwens! Die van mij is vrijdag drie weken :)

17. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    In hoeverre het precies in de wetgeving zit weet ik niet precies, zou ik eens na moeten kijken. Ik weet wel dat er wel eens akties zijn geweest van de politie waarin mensen beboet werden die hun kinderen niet juist vervoerden in de auto. Dus ergens moet er wetgeving zijn.
    Ja in een land waar het zo gewoon is, zijn veel mensen er ook niet meer zo heel erg van bewust waarom het zo belangrijk is met zo lang mogelijk. In Nederland is het nu natuurlijk erg in het nieuws en worden mensen bewust gemaakt voor het waarom. Dat zou hier ook weer meer nodig zijn.
    En nog bedankt voor de felicitaties, jullie ook met de kleine! :)

18. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik weet dat dus ook niet. Ik heb me er wel in verdiept en omdat wij twee keer op vakantie zijn geweest in Zweden tot nu toe weet ik dat eigenlijk iedereen achterwaarts vervoert, maar ik weet dus ook niet of het in de wet staat.

Bedankt! Is wel wennen hoor, met een peuter en een baby ;)

Waar wonen jullie in Zweden als ik vragen mag?? Zweden is echt ons favoriete land, dit jaar wordt m niet omdat de baby nog te klein is. Maar dat jaar erna gaan we waarschijnlijk weer naar Zweden op vakantie!

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Overigens is men in nl over het algemeen nog verre van overtuigd hoor. Jammer vind ik dat, maar de meeste mensen hoor je nu alleen nog zeuren over de prijs en beenruimte. Of ze zeggen, de stoeltjes die we nu hebben zijn toch ook goedgekeurd (en dus veilig?!). Ik hoop echt dat dit de komende jaren gaat veranderen!

20. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik begrijp wat je bedoelt....dat is echt zo tenenkrommend af en toe!
    Vooral als men zegt: "als het niet veilig was, zouden ze ook niet verkocht worden".
    Alsof alles dat te koop is veilig zou zijn! Denk maar aan dekbedden voor baby's en geweren voor kleine kinderen. Echt absurd.

Deel Deze Pagina