Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland

Ah ik begrijp het. Bedankt!

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    vraagje,

de axkid kidzone weten jullie of die goed in lig positie is te brengen?

de tether straps zitten die standaard in de auto? of moet je dat los kopen heb geen idee wat het is.

De max way is die echt alleen maar te verstellen zonder kindje of ook met kindje erin?
    En kan de max way na verloop van tijd rond de 4/5/6 jaar ook vooruit worden gezet? omdat die tot 25kg gaat was ik daar wel benieuwd naar.

De max way zou ik kunnen passen maar ik vind de ligstant (als dat zo is) een nadeel.

Nadeel van de axkid is dat ik hem niet kan passen

wat super vervelend dat deze stoelen maar zo beperkt verkrijgbaar zijn.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De Axkid stoelen kun ja makkelijker verstellen in een ligstand. Bij de Britax Romer Max-Way moet je de stand instellen voor je hem installeert.
    Mijn ervaring is dat je ligstanden praktisch niet gebruikt. Je zet de stoel in een positie waarin je kind zowel lekker zit als lekker kan slapen waarbij het hoofd niet naar voren valt. Ik verstel mijn stoel nooit.

De tether straps krijg je bij de stoel. Hiervoor heb je niets meer nodig in je auto. Je maakt ze vast aan de voorstoel.

De Max-Way kan alleen achterwaarts gebruikt worden.
    De Kidzone kan zowel voor- als achterwaarts gebruikt worden.

De Axkid MiniKid is dezelfde stoel als de Kidzone, alleen is het onderstel anders waardoor hij minder ruimte in schijnt te nemen.
    Ook heeft de stoel automatisch spannende tether straps. De MiniKid is een beetje goedkoper dan de Kidzone. 350 euro.

Het is idd erg vervelend dat er zo weinig achterwaarts gerichte stoelen verkocht worden in NL. Je moet maar net in de buurt wonen van een winkel die ze verkoopt... Hopelijk komen er gauw meer winkels die ze gaan verkopen.

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bij de Kidzone en Kidzofix kunnen de tether straps zich ook automatisch aanspannen, door de stoel heen en weer te bewegen. Werkt erg goed!
    En idd kan de zithoek versteld worden, al vind ik het woord ligstand niet bepaald van toepassing bij de Kidzone die wij hebben gekocht.
    De stoel is in 3 standen verstelbaar, maar om nou van een ligstand te spreken...de standen verschillen erg weinig van elkaar en in alledrie zat dochterlief behoorlijk rechtop. Ik hoop maar dat we daar geen last van gaan krijgen, wanneer de Kidzone bezorgd wordt. Want hij is er nog steeds niet. :( En ik heb alweer een berichtje naar Babyplezier gestuurd, maar dit keer antwoorden ze niet (snel). Zucht.

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    bedankt voor jullie reacties.
    Ik vind een ligstand wel echt een pre
    dus idd de maxway standaard installeren op ligstand dan maar.

nadeel van de maxway vind ik dan weer echt dat hij niet vooruit kan worden geplaats...
    wat een dilemma, voordeel vind ik dat ik deze stoel wel kan passen...

is de maxi cosi mobi tot 25kg of 18? en kan deze ook 2 kanten op?

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wat vervelend dat het dan zolang duurt.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De Max-Way heeft ook 3 standen, net als de Kidzone. Weet niet in hoeverre de standen van elkaar afwijken, maar zal niet veel schelen denk ik.

De Maxi-Cosi Mobi is te gebruiken tot 25 kg. Ook alleen achterwaarts.

Misschien kun je langsgaan bij een plaatselijke Volvo dealer? Daar hebben ze de Britax Romer Multi Tech 2. Die kan zowel voor- als achterwaarts.

Heb je al gekeken in het overzicht van stoelen op www.achterwaartsvervoeren.nl ? Daar vind je antwoord op de vragen die je hebt over de verschillende stoelen.

Passen is idd erg fijn omdat het ook per auto verschilt hoe de stoel erin staat.
    Succes :)

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Melrose: wat balen zeg dat het zo enorm lang duurt voor je stoel geleverd wordt! Heb je al wat van ze gehoord inmiddels?

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    goede tip van die Volvo dealer zal er eens heen bellen aankomende week.

en anders toch maar de max way bedoel wil haar toch minimaal tot 5 jaar achterwaarts hebben. Zijn we misschien daarna ook bijna wel toe aan een vervolg stoel.

10. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    @ spriet, succes met het maken van je keuze. Kan zijn dat je bij je plaatselijke Volvo dealer moet vragen naar het Volvo Kinderzitje. Bij mijn Volvo dealer hadden ze geen flauw idee wie of wat een Britax Multi Tech was. Maar het Volvo Kinderzitje? Daar wist 'ie alles van, al is het eigenlijk dezelfde stoel haha.

@ Kusjesmama, echt wel balen! En sinds gistermiddag baal ik nog een beetje extra, want ik heb ze maar gebeld omdat ik geen reactie op mijn mail kreeg. I.p.v. week 22 wordt het nu waarschijnlijk week 23. Zucht....Ik zei nog tegen die meneer dat het iedere keer vooruitgeschoven wordt. "Nee mevrouw, ik heb week 23 tegen u gezegd!"
    Nee hark, in je e-mail staat week 22. Maar goed.
    Maar ik baal echt enorm, want dochterlief krijg ik bijna niet meer in de Cabriofix! Die staat standaard in de auto, maar je moet haar wel over de zijkant heen tillen zeg maar. En ze heeft een groeispurt gehad, dus ze past vrijwel niet meer tussen de hoge zijkant van de MC en de bovenkant van de autodeur. Dit is vervelend voor haar en funest voor m'n rug. En dit moeten we dus nog zo'n 2 weken volhouden. Ik vind het echt irritant. :(:(

Ben ik benieuwd, wat hadden jullie gedaan?

1) Blijven wachten op de Kidzone en er maar het beste van maken.
    2) 50 euro extra betalen en de Kidzone omruilen voor een Kidzofix, die wel ruim op voorraad is.
    3) Even heen en weer naar Drachten om een Max Way te halen, die als het goed is inmiddels ook op voorraad is. En zodra de Kidzone binnen is deze retourneren (mag tot 14 dagen na levering).

Ik weet het even niet meer.

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL

De MW retourneren na gebruik kan natuurlijk niet. Dat moet in de originele verpakking en ongebruikt.

Of je besteld hem ergens anders en zegt je bestelling af bij hun.
    Of je vraagt of ze dan de Kidzofix naar je toe kunnen sturen voor dezelfde prijs als de Kidzone. Die 50 euro lopen ze ook mis als je je bestelling annuleert.

Lastig zeg. Kan me voorstellen dat je enorm baalt!

12. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Nee ik bedoel de Kidzone retourneren. Want die is dan nog ongebruikt. En dan de Max Way houden......

13. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb de Volvo dealer gebeld
    maandag is degene aanwezig die er alles van wist, deze meneer had alleen verstand van auto`s verkopen :D

Komt mooi uit want maandag middag ben ik vrij en ben ik ook al in die plaats dus dan rij ik er wel even langs.

Melrose, vervelend hoor dat het zolang duurt
    Mijn dochter zit ook nog in de cabriofix maar ze heeft ook een groei spurt gehad dus qua lengte is het nu echt wel gebeurd.

Probeerde even een voorstelling te maken van hoe je dochter dan klem zit tussen de deur en het hoge gedeelte van de cabriofix d
    hoe zwaar en lang is je dochter dan? die van mij 10,5kg en 80cm maar heb geen moeite met haar in de cb te zetten.

weten jullie wat het stoeltje kost bij de Volvo dealer?

14. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bij onze dealer kost het stoeltje 349 euro. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt maandag!

Dochterlief is 80 cm en 11,6 KG. Ze is ook vrij bol. :) Het is dus af en toe echt proppen om haar er fatsoenlijk in te krijgen.
    Ik zit er echt aan te denken om bijv. zometeen langs de Volvo dealer te rijden en alsnog de Multi Tech te halen. Dat is hier om de hoek haha.

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kan ook Melrose.
    Je moet voor jezelf een afweging maken wat voor jou het best voelt. Of de stoel van je keuze en langer wachten of een andere fijne stoel die je wel snel kunt krijgen. Lastig.
    Zou dan wel de bestelling vooraf annuleren van de Kidzone. Dan hoef je hem ook niet terug te sturen.

16. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik lees trouwens net in de voorwaarden op de website dat de via internet aangekochte artikelen binnen 14 dagen na levering retour mogen. Er wordt niet gesproken over aankopen die in de winkel zelf zijn gedaan.
    Dan maar afwachten denk ik. Maar als we dit hadden geweten had ik het niet gedaan en was ik alsnog voor de MW gegaan. :( Want het heeft straks in totaal 6 weken geduurd na aankoop.

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De winkel kan er denk ik niks aan doen, Axkid schijnt zelf erg slordig te werken... maar goed, dat blijft voor jou erg vervelend.

Als je gaat retourneren, moet je zelf de verzendkosten betalen. Áls je besluit hem niet te willen, zou ik per mail of telefoon de bestelling annuleren voor ze hem naar je toesturen.
    Succes met je beslissing!

18. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt Kusjesmama!

Even voor de gein tussendoor: weet iemand of de Varioguard nu officieel uit is? Ik dacht dat hij in mei 2013 zou verschijnen.
    Wanneer ik erop Google krijg ik websites met van die illegale teksten, die regelrecht uit een vertaalmachine lijken te komen. Zoals:

De Isofixbase de Vario Guard kan vergrendelen van de auto te voet. Moet worden in uw auto geen Isofix, kunt u aan de basis, zelfs met de autogordel.

Guard met de Vario Isofixbase je kunt gebruiken vanaf de geboorte. Om het autozitje in een paar stappen hechten aan de Isofixbase. Bij gebruik van de ISOFIX-aansluiting van uw voertuig, kunt u dan tot en met de Vario Guard Groep I - dat wil zeggen vanaf de geboorte tot 18 kg achterwaarts gericht
    gemonteerd gebruik. U kunt ook de Vario Guard ook worden bevestigd aan de Isofixbase met de 3-punts autogordel. In dit geval kunt u gebruik maken van de stoel naar achteren als een groep met behulp van 0 + (vanaf de geboorte tot 13 kg) en vervolgens in de richting van reizen (9-18 kg). In deze installatie positie, de hellingshoek van de zitting in de posities 5 worden aangepast. De in hoogte verstelbare hoofdsteun bescherming biedt alle installatie-varianten altijd optimale zijdelingse bescherming.

Vario Guard van flexibele autostoel, die ze kunnen gebruiken voor vele jaren.

:D

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    350 daar doe ik het voor!!
    hopelijk hebben ze hem op voorraad.
    enige nadeel is het Volvo logo erop maar toe maar het is niet anders. :D

Ik zou die winkel opbellen en uitleggen dat je per direct een stoel nodig hebt omdat je dochter er niet meer in past en omdat het nu al zolang duurt je de bestelling wilt annuleren.
    Lijkt me logisch toch straks duurt het nog een aantal weken.
    Daarbij vind ik de communicatie van de winkel ook slecht.

die hauck stoel gaat maar tot 18kg dat vind ik dan weer een nadeel omdat ik de stoel graag langer wil gebruiken tot 25kg
    daarom viel de maxway ook af bij ons.

20. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    De Max Way is tot 25 kg. :)

Ik denk er nog even over hoor, wellicht annuleren we 'm alsnog.

Deel Deze Pagina