Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    weet ik maar alleen achterste voren
    stel mijn dochter is 5 jaar en nog lang geen 25kg dan kan ik de Multi tech gewoon vooruit zetten.

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    hoi hoi,

Ik heb dit topic globaal doorgelezen, niet alles dus, maar ik had wel even een vraagje. Wij willen ook een achterwaarts stoel voor ons dochtertje. nu kunnen wij dus alleen nergens passen en vind dat toch wel een beetje eng met zo'n duur stoeltje. Wij zitten te kijken voor een max way, en onze auto staat ook op de voertuigen lijst van dit stoeltje, maar heeft iemand hier ook zo'n achterwaartse stoel in een Opel astra station? En past dit een beetje fatsoenlijk?

3. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej!
    Wij hebben de Britax Hi-way (ongeveer vergelijkbaar met de Max-Way wat grootte betreft) en hebben een Opel Astra station van 2006. Deze stoel past er prima in, wij hebben hem nu in het midden staan omdat dat voor ons het praktisch is met een Maxi-Cosi Rodi en Easybase met Pebble ernaast. Wij hebben hem daardoor iets verder naar voren geplaatst omdat Wij onze voorstoelen toch niet verplaatsen en ons bijna 5 jarige zoontje zo nog meer beenruimte heeft. Hij kan dichter tegen de achterbank aan worden geplaatst als je dat wilt. Wij zijn beiden 1.72m. Mijn zusje in Hilversum heeft de Max-Way, als je de stoel wilt passen kan je daar langs gaan, geef maar een gil!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,3 KB
      Weergaven:
      59
  4. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hierbij het zusje van Petra in Zweden... Wij hebben de Britax Max-way (en een Besafe) en wonen in Hilversum. Bij ons ben je welkom om te passen in jullie auto.
    Laat maar weten...

5. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL

Met de Axkid ben ik helaas niet zo bekend dus durf het niet te zeggen. Maar ik weet wel dat je de ligstand bij de vervolgstoel eigenlijk niet meer gebruikt!
    Wij hadden die wens in 1e instantie ook en zijn oa daarom voor de Besafe gegaan. Maar in praktijk installeer je de stoel zo dat het altijd comfortabel is en dat het hoofdje niet naar voren valt bij in slaap vallen.
    Achteraf gezien hadden we dus niet om die reden voor de Besafe hoeven kiezen.
    Ondertussen hebben wij de Maxway erbij als 2e stoel, en die installeer ik altijd zo dat ze er altijd goed in zit, ook slapend en beide stoelen verander ik eigenlijk nooit meer van houding.

Dus als je mijn mening vraagt zou ik de keuze voor een stoel niet meer laten afhangen van een evt ligstand.

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    wat lief van je! is in ieder geval een stuk dichterbij dan drachten. kwam nog wel tegen dat hij in een skoda fabia niet praktisch was, te weinig ruimte ofzo? Ik dacht ook eigenlijk dat de max way al een vrij compacte stoel was, maar er zijn nog kleinere dus?

@Petra in Zweden: wat vind je zoontje er van dat ie nog steeds achterwaarts zit? Geen problemen mee? En waarom hebben jullie de hi-way gekozen? de stoel zou trouwens wel achter de bijrijder passen, en dan ook nog wel wat beenruimte over houden voor? wij zijn ook allebei best lang namelijk, 1.78 en 1.85 :)

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Poemi: Ik heb mijn MW laatst in een Opel Astra (geen station) gepast en paste heel goed. Neem aan dat de ruimte van een station niet veel verschilt met de non station.

Ik had hem achter de bestuurder staan en dat ging perfect. De bestuurder was aardig lang en had verbazend veel ruimte voorin.

Wel liep de achterbank flink schuin, waardoor de stoel voor een jong kindje te rechtop kwam te staan. Dit is makkelijk op te lossen door een wedge aan te schaffen, die zorgt voor een schuinere stand als je schuine achterbanken hebt.

8. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het zelf niet gezien, maar in de Fabia schijnt het krap te zijn. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat de Fabia echt heel weinig ruimte op de achterbank heeft.
    In de Astra past hij wel heel goed denk ik.
    Waar komen jullie vandaan?

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @kusjesmama: thnx voor de info! was de wedge inderdaad al tegen gekomen.

@lievemommy: wij komen uit Gouda.

hebben jullie trouwens nog meer accessoires gekocht voor de stoel? kom een beschermhoes tegen voor de achterbank, extra strapes, zomerhoes, wat is nu handig, en wat is zonde van het geld?

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL

Ik heb geen beschermhoes, vooralsnog vind ik dat niet nodig. En ik heb zelfs lichte bekleding ;)

Extra set tether straps zou ik wel doen als je de stoel regelmatig in een andere auto overzet. Dat scheelt een hoop voor de installatie.
    Zomerhoes heb ik ook niet. Misschien als het echt warm is straks wel handig. Verkoelt wel, badstof.

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @kusjesmama wederom bedankt voor de antwoorden :)

ik kom nu trouwens ook de kidzofix tegen, klinkt ook wel interessant, zeker omdat je hem uiteindelijk ook voorwaarts kunt gebruiken. volgens mij wel een vrij nieuwe stoel, iemand daar al ervaring mee?

12. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik heb de Kidzofix een tijdje geleden gepast. Niet gekocht, we gingen uiteindelijk voor de Kidzone die vrijwel identiek is.
    Die stoel wordt (als het goed is!) binnen 2 weken bezorgd.

13. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een beschermhoes voor de achterbank is wel raadzaam wanneer de beentjes wat langer worden en vooral met nat en of wintersweer, anders wordt je achterbank wel echt smerig!
    Extra straps zijn raadzaam wanneer je de stoel geregelt in een andere auto plaatst.
    Badstofhoes vindt ik ideaal voor het behoud van je originele bekleding en in de zomer een stuk koeler en daardoor minder zweten.

14. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej,
    Onze zoon vind het prima achterwaarts te zitten, hij weet niet beter en zit heel comfortabel in die stoel. Hij zit hoog, mooi uitzicht, heeft een grote spiegel op hoofdsteun waardoor ik hem maar hij ook mij kan zien (in Zweden hebben ze echt grotere duidelijke spiegels). Nog geen geklaag gehoord, terwijl zijn broer in een stoelverhoger zit en hij die af en toe wel eens leent als hij met de schooltaxi naar Huis gaat (we wonen in Zweden vandaar schooltaxi).
    De hi-way konden we overnemen van vrienden die hem nog niet zo lang hadden. We hadden zelf de multitech gekocht als in dat we hem straks ook voorwaarts konden gebruiken als stoelverhoger. Maar de multitech vinden we met 3 stoeltjes achterin wat lomper en is breder, geeft minder beenruimte als hiway en is erg zwaar (als je hem vaak moet verplaatsen). De hiway kregen we als 2e stoel, maar gebruiken deze het meeste omdat deze zowel voor kind als bijrijders meeste ruimte geeft. Hij past ook achter bijrijders of bestuurders stoel, afhankelijk van hoe ver je hem bij bank vandaan wilt hebben. Wij gebruiken zo'n wig eronder waardoor hij iets verder van de achterbank af komt te staan. Gezien jullie lengte (paar cm langer zit niet alleen in de benen) moet dat passen, maar het is een kwestie van wat je zelf comfortabel vind zitten met hoeveel vrije beenruimte je wilt hebben.

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Vanmiddag bij de Volvo garage geweest, conclusie de Multi tech die hun verkopen zou niet in onze auto passen.
    Hebben wel isofix maar had met een bepaald systeem te maken :(
    meneer van de garage kon het ook niet precies uit leggen maar was er van overtuigd dat het niet zou passen.

Daarna maar door gereden naar drachten om de max way te passen, de enige die die stoel mag verkopen was vandaag niet aanwezig, en dan moest ik een afspraak maken.
    ik denk aargh zet dat er dan bij op de site.

maar goed in de rit terug naar huis twijfelde ik toch weer want ik vind het een groot min punt dat de max way alleen maar achterwaarts kan dus ik denk dan ga ik baby plezier maar bellen over info over de kidzofix, dan liever 100,- meer uitgeven en dat we de stoel jaren kunnen gebruiken

Nemen ze niet op, sinds wanneer is een winkel niet bereikbaar :(

Ik snap het wel dat mensen besluiten een "normale" autostoel te kopen ik ben ook geneigd om voor de oudste een groep 2/3 stoel te kopen en dan de jongste maar in de stoel van de oudste.

zo mijn autostoel frustratie eruit ;)

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat onnozel zeg.... pff begrijp je frustratie goed!
    Ik zou niet weten waarom de MT niet in jouw auto zou passen... de kennis van verkopers is absurd slecht.
    Het is ook erg jammer dat er in Drachten maar 1 iemand is die kennis heeft over de MW... zo moeilijk is het niet ;)
    Als dat geweten had, ik woon in de buurt van Drachten. Had je de mijne wel even kunnen passen ;)

Erg jammer dat je dag zo gelopen is. Hoop dat je toch doorzet in je zoektocht naar een achterwaartse stoel.

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Word er gewoon pissig van dat er zulke slechte informatie verschaft wordt.
    Zou zelf super graag stoelen gaan verkopen, maar daar heb ik helaas geen mogelijkheden voor momenteel. Erg jammer, want ik denk dat ik er veel mensen mee zou kunnen helpen... :(

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De MT is trouwens met gordelbevestiging dus isofix heb je sowieso niet nodig ;)
    Wat voor auto had je ook al weer Spriet?
    Kan me niet voorstellen dat het niet zou kunnen. Is echt onzin!
    Die persoon had er gewoon 0,0 verstand van.

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    opel zafira uit eind 2004

nou ik heb echt door gevraagd en door gevraagd en hij had het over een andere garage en dan een universeel systeem...
    dan moest ik maar naar een andere garage...
    maar het ging me juist om de stoel.
    ik vroeg ook van waarom past dat niet dan?
    JA ging om een bepaalde bevestiging zei de verkoper
    ik zo van ja maar ik heb wel isofix nou ja maar nee het ging niet passen.
    en ik proefde ook een beetje geen zin maar dat kan mijn gevoel zijn.
    om nou weer daar op de stoep te staan, dit was toch wel de man die ik moest hebben als het om auto stoeltjes ging ;)

en in drachten was ik ook lichtelijk geirriteerd ja

nou babyplezier is tot op heden niet bereikbaar dus die valt ook af, een onbereikbare winkel wil ik niet eens iets kopen.

ik had mijn zinnen echt gezet op die Multi tech... :x

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Opel Zafira is aardig ruim achterin dacht ik. Zie echt geen reden waarom het niet zou kunnen.
    Bedoelde hij misschien 'tether loops'? Om de tether straps aan te bevestigen? Alleen Volvo's hebben die ringen en een enkele Saab. Je hebt ze ook echt niet nodig.

Zit er niet nog een dealer bij je in de buurt? Het slaat gewoon echt nergens op namelijk.

Edit: Je kunt zo'n stoel in iedere auto gebruiken als hij goed geinstalleerd kan worden. Dus de afsteunpoot moet goed op de grond geplaatst kunnen worden, er moet een gordel op de plaats zitten waar je hem installeerd, het gordelslot mag de stoel niet raken en je moet een voorstoel hebben waar de tether straps aan vastgemaakt kunnen worden. Ik heb nog geen auto gehoord waar hij niet in zou kunnen.

Deel Deze Pagina