We krijgen ons geld terug....... Vraag is nu, voor welk alternatief gaan we?? Ik zit te denken aan een Max Way, maar ik zie dat die stoel ook geen base heeft....dan krijgen we misschien hetzelfde probleem als bij de MiniKid...i.v.m. de stabiliteit. Iemand een suggestie? X
Oh? Dacht dat je hem komende week zou krijgen? Wilde je toch wat anders? De MT2 niet iets voor jou dan? Of de MW toch even proberen?
Komende week was alweer niet zeker.... Erg jammer, maar ja.... Ik wil eigenlijk vandaag nog een alternatief kopen. Misschien iets te ambitieus haha.Straks maar even bellen met de plaatselijke Volvo dealer. Even voor de zekerheid: de MT2 is toch tot 25 KG achterwaarts? Is er iemand die dit ZEKER weet? Op de site van Britax staat nl dat hij van 9-25 KG te gebruiken is. Maar dit staat er ook: Installatie tegen & met de rijrichting in van geboorte tot 13kg & van 9kg tot 18kg Anyone?
Hahaha het zit niet mee hè.....ik heb net een stuk of 7 Volvo dealers gebeld, geen van ze heeft de MT op voorraad. Zucht. Uiteindelijk maar Drachten gebeld, en ik mag er vanmiddag 1 komen halen. Yay! Zou het dan toch nog lukken?? Wil ik wel graag weten of de MW bezitters zich kunnen vinden in het oordeel van de ANWB: http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2013/britax_max-way_2013-1.pdf
Ik kan me totaal niet vinden in het oordeel van de ANWB. Dit soort testen heb je niks aan. Ze wegen het gebruiksgemak even zwaar als de veiligheid... De Swedish Plus test is de strengste test ter wereld en maar heel weinig stoelen doorstaan deze zware test. De MW heeft hem wel doorstaan! Ja een AW stoel installeren komt meer bij kijken dan een VW stoel. Maar het is niet moeilijk en de veiligheidsvoordelen zijn vele malen groter.
Ook niet in deze punten? Want ik vind dat toch wel belangrijk: Ondersteuning van de benen is heel oncomfortabel Polstering van het zitje is hard Ongunstige zithouding Heel smal zitje Het kind heeft beperkt zicht naar buiten
Ik ben het met geen één van deze punten eens Dit komt puur van het feit dat mensen denken dat kinderen niet prettig zitten maar dat vind ik pure nonsense. Kinderen hoor je namelijk nooit klagen. Zitje is helemaal niet smal en zicht naar buiten is juist heel goed. Gewoon je eigen oordeel volgen meid. Ga lekker naar Drachten vanmiddag en kijk wat je er zelf van vindt. Je hebt vergelijksmateriaal van de Kidzone. Volg je eigen gevoel Met de veiligheid van AW stoelen is niks mis, dus kijk gewoon wat je eigen gevoel erbij is. Een miskoop kun je eigenlijk niet doen.
Bedankt voor de tips. Ja sorry, ik ben wat onzeker wat betreft (grote) aankopen, 350 euro is voor ons veel geld! En ben een beetje bang dat we misschien voor niets naar Drachten rijden, is toch 125 km voor ons. Maar ik ben was wel zo blij toen Drachten zei dat ze 'm op voorraad hebben. Mijn man lacht omdat ik al de hele tijd door de huiskamer stuiter van enthousiasme. Ik hoop dat de MW gewoon past en dat alles goed gaat. Nogmaals bedankt voor de adviezen.
Logisch Het is een dure aankoop en daarom is het zo belangrijk om je eigen gevoel te volgen. Je moet geen stoel kopen omdat je perse vandaag een stoel wilt hebben. Je moet wel achter je keuze staan. Heb je nog een PB gestuurd trouwens. Ik ben vandaag ook wel thuis mocht je op welke manier dan ook belang hebben bij informatie. Woon in de buurt van Drachten. Succes meid!
Mijn ervaring is dat de ruimte inname in principe hetzelfde is bij de MW en MT2. De afmetingen van de stoel zijn hetzelfde. Alleen de MT2 staat op een 'plaat' en de MW niet, waardoor de MW dichter tegen de achterbank aan geplaatst kan worden. Maar qua beenruimte voor het kind is het natuurlijk juist beter enige afstand tussen de stoel en de achterbank te laten.
jeetje, sta wel te kijken van het negatieve oordeel van de anwb over dat stoeltje. zo krijg je het toch nooit voor elkaar dat mensen hun kindjes zolang mogelijk achterwaarts gaan vervoeren? @melrose balen van dat stoeltje, hopelijk bevalt de mw ook goed. welk stoeltje wilde je eerst hebben dan?
Dat is de ligstand voor als je hem voorwaarts gebruikt. Als je hem achterwaarts gebruikt moet je hem in die positie gebruiken, dus met de 'plaat' eronder. Daar staat de stoel bovenop.
We gingen aanvankelijk voor de Kidzone...en daar neig ik momenteel nog steeds het meest naar. Althans, naar de Kidzofix, omdat die de zelfspannende tether straps heeft en de Kidzone niet.
@ spriet, dat ziet er toch goed uit in die MT. Neemt hij veel ruimte in in je auto? Mag ik vragen wat voor auto je hebt?
okee ja dat zou dan een paar cm verschil kunnen geven ik heb geprobeerd de stoel nog iets dichter op de bank te krijgen maar 3cm nog kunnen verschuiven maar een lange bijrijder zit niet echt comfortabel. Het zal ff wennen worden maar ik had niet verwacht dat hij zoveel ruimte in neemt. ik had anders voor de oudste ook nog wel deze stoel willen hebben maar dan kan mijn man niet meer rijden.
Ze zit super comfortabel, ook de oudste zit er heel goed in ook qua been ruimte heeft ze enorm veel ruimte nog. maar nadeel staat hier boven ik vind het jammer dat hij zoveel nog afsnoept van de bij rijder stoel ik met 1.62 zit prima hoor maar mijn man niet dat kan voor lange ritten ene probleem geven. en dat had ik niet verwacht. het kan zijn dat hij in andere auto`s iets rechterop staat maar omdat onze achterbank hoog is, en de steunpoot wel goed moest staan is hij iets achterover waardoor hij ook meer ruimte in neemt. wij hebben een opel zafira.