Dank je! We hebben een Fiat Stilo 5 drs gekocht uit 2002! Ook nog eens de stoel in het midden passen, stoelen staan ook vrij breed uit elkaar. En natuurlijk hoe het met de Maxway zit, maar die staat eigenlijk standaard bij een goede vriendin in de auto die ook oppast op onze dochter...
Een grote auto zegt niet altijd dat je daardoor zelf meer ruimte overhoudt voorin. Ik heb zelf een grote, brede, ruime auto maar bijvoorbeeld een heel groot en diep dashboard voorin waardoor ik minder ruimte heb voor mijn eigen benen. Mijn buren hebben een Opel Astra en daar zit een heel ander dashboard en benenruimte in waardoor de voorstoel daarin veel verder naar voren kan dan in mijn auto die verder veel groter en ruimer is. Heb laatst een MT2 gepast in een enorm grote station, merk weet ik niet meer, maar daar zat ook niet veel ruimte in van binnen.
Bedankt voor je reactie, met zo`n steun blok krijg je idd dat hij wat hoger komt en daardoor kan de voorstoel weer verder naar achter ik heb hem nu helemaal zover mogelijk naar de achterbank gedrukt en toen de riem vast geklikt, maar doordat de steunpoot goed moet komen trek je de stoel weer wat naar achter meer ruimte als dit komt er niet ja dan wel met zo`n blokje misschien.
lieve mommy gefeliciteerd met jullie auto! Petra in zweden heb je misschien een foto van de zijkant hoe jullie Multi tech in de auto staat?
Hierbij de link voor de Britax kil, deze kan je onder je poot zetten waardoor hij net wat hoger komt : CarSeat.se - Britax wedge En hierbij een foto van onze mt, zal er zo nog een plaatsen met close upp van onderkant, lukt me namelijk niet 2 foto's in 1 berichtje te krijgen :/
@Spriet: je mag niet iets onder de poot zetten als het niet nodig is. Dwz als de poot lang genoeg is moet je er niet iets onder gaan zetten. Anders druk je de stoel omhoog en hij moet wel plat op de achterbank staan. Maar de poot is toch wel lang genoeg?
Bij de nieuwere Britax stoelen zoals de mt2, zijn de steunpoten langer gemaakt zodat ze ook in suv's zouden moeten passen. Een Zafira heeft misschien een iets hogere bank kan ik mij indenken, maar dat kan alleen diegene met de Zafira beoordelen. Er zitten veel standen op die poot, maar mocht hij echt niet lang genoeg zijn kan er zo'n kil onder geplaatst worden waarna je de poot natuurlijk op de juiste stand in moet stellen. In Zweden werden deze killen veel verkocht bij de voorhanger van de mt2 en hi-way 2.
Petra in zweden bedankt voor je foto`s Ik ziet dat bij jullie de stoel aan de voorkant dichter op de bank zit, ook steekt bij ons dat stuk verder naar voren dan bij jullie. Ik ga morgen proberen de riem nog strakker te trekken. Het probleem met de steunpoot is dat als ik hem helemaal uit klik hij terug zakt naar een bepaald niveau er zitten idd allemaal gaatjes aan de zijkant en dan trek ik hem helemaal uit maar zodra ik de tether straps aan trek zakt hij weer een stuk naar beneden. Dus ik dacht dat dat het hoogste niveau was maar ik vond het wel raar dat ik hem eerst wel verder uit kan trekken. Misschien dat jullie weten waar dat door komt?
Dat probleem heb ik ook. Ik krijg de afsteunpoot heel moeilijk goed in mijn auto doordat mijn vloer heel schuin loopt. Probeer eens eerst de tether straps al redelijk strak te zetten, daarna de driepuntsgordel, tethers dan helemaal strak zetten en als laatst de steunpoot. Misschien helpt dat.
Als je de poot uittrekt moet je zorgen dat hij echt vast klikt, hoeveel druk je dan ook geeft boven op de stoel die poot zakt dan echt niet meer in. Naar Mijn idee kan de poot heel ietsjes langer uitgetrokken worden als dat er gaatjes inzitten, maar ik Heb dit eigenlijk nog niet met zekerheid buiten de auto getest. Maar dan gaat het maar om misschien een halve cm en dus niet zoals ik van jou begrijp 'hij zakt een heel stuk naar beneden'. Wat zoals ik zei niet kan als de poot eenmaal goed vast geklikt zit. Dus stel de poot op de juiste stand in en zorg dat hij echt klikt. Ik trek over het algemeen vaak eerst die tetcher strips vast en stel dan de poot wat bij die mt2 juist heel precies kan doordat dat mechanisme wat vast klikt in die gaatjes ook weer afzonderlijk van de poot op de juiste hoogte vast klikt waardoor de stoel altijd heel stevig staat. Maar ik durf eigenlijk niet met zekerheid te zeggen of het op deze manier ook in de instructie staat, dat is nogal eens verschillend bij verschillende stoeltjes deze volgorde :/
net wezen kijken bij de volve dealer voor het stoeltje, maar wat neemt dat veel plek in! ik kan nog net voorin zitten, maar mijn man past echt niet meer op de bijrijderstoel... ik vond het stoeltje ook behoorlijk recht staan in onze auto (Opel astra), maar als hij meer zou liggen zou ik denk ik ook niet meer passen, maar is er een mogelijkheid om hem wel meer liggend te krijgen, want denk dat dat wel beter zit voor haar. de meneer bij de Volvo garage wist er verder ook vrij weinig over te vertellen... en op de foto's staan de meeste stoeltjes tegen de voorstoel aan, nu werd ons dus verteld dat er toch wel minimaal 1 cm tussen het stoeltje en de voorstoel moet zitten, wat is nu het juiste?
Een Opel Astra heeft een flink schuine achterbank waardoor de stoel (te) rechtop komt voor een klein kind. De MT2 heeft maar 1 stand voor AW en er kan geen wedge onder helaas. Onder de MW zou wel een wedge kunnen waardoor hij schuin genoeg kan komen. Of die zou passen zou je moeten uitproberen. Tegen de voorstoel aanzetten is veiliger. Maar dan kan niet altijd en in dat geval moet je er minimaal 10 mm tussen laten. Edit: Ik weet dat de MW goed in een Opel Astra past. Ik heb de mijne in een Opel Astra gepast en de bestuurder van 1.85 m. kon ruim achter het stuur zitten. Wel zou je dan een wedge erbij moeten kopen om de stoel meer in ligstand te krijgen. Kost iets van 15 euro geloof ik.
De laatste foto in het foto album 'Diverse stoelen in verschillende autotypes' op www.achterwaartsvervoeren.nl is mijn MW in een Opel Astra. Daar kun je zien dat hij te rechtop staat voor een jong kind. De foto ervoor is van een MW in een Opel Insignia Sport Wagon en daar kun je zien hoe een wedge ervoor zorgt dat hij wel goed achterover komt.
ik was al bekend met de wedge bij de max way, maar ik wil dus eigenlijk liever een multi tech of kidzofix omdat deze uiteindelijk ook voorwaarts kunnen. bij de kidzofix wilde we eigenlijk ook vandaag gaan kijken maar helaas is onze dochter ziek dus zitten we aan huis gebonden... heeft dat eigenlijk nog wel nut trouwens om voor die stoel te gaan kijken of zitten we dan met precies hetzelfde probleem? is namelijk best een eindje rijden voor ons (1,5 uur). en vanaf wanneer kunnen ze dan wel zo recht op zitten? ze past nog wel even in de mc namelijk, heeft denk ik nog wel 5cm over tot ze bij de rand zit. snap nu ondertussen wel dat mensen maar gewoon een voorwaartse stoel kiezen, is een stuk makkelijker...
Ik vind het zelf ideaal in het midden. Ik ga met dochterlief op schoot in de auto zitten. Kan dan rustig haar vastmaken. Als het regent zit je lekker droog en hoef je je niet te haasten. Met parkeren ook ideaal. Als er een andere auto dicht naast me is gaan staan aan de ene kant, stap ik aan de andere kant in. Had ook gedacht dat het onhandig zou zijn maar integendeel. Ik wil niet anders meer.
Tja makkelijker is een VW stoel wel als je een AW stoel zonder isofix neemt. Maar als de stoel eenmaal staat is het ook klaar ja. En je wordt er wel handig in hoor. Ik doe liever wat meer moeite dan dat ik met een schuldgevoel blijf zitten als m'n meisje wat overkomt.