Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL

Schandalig eigenlijk! Dat babywinkels niet op de hoogte zijn van échte veiligheid!!!

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nou dat vind ik dus ook! Ik heb haar het volgende terug gemaild, ben benieuwd naar de reactie.

Beste Mira,

Dat vind ik ontzettend raar. Ik heb me goed ingelezen over deze stoelen en dit soort stoelen gaan écht de norm worden. Uit testen is gebleken dat deze stoelen 5x (!) veiliger zijn dan de normale voorwaartse. Denkt babydump dan niet na over dit soort dingen? In Zweden en Amerika is het zelfs verplicht om je kinderen tot 2 en 4 jaar achteruit te vervoeren. In Duitsland wordt het ook steeds meer de norm en zijn deze stoelen daar ook beter te verkrijgen. Het is toch ontzettend zonde als babydump zich niet verdiept in dit soort stoelen en er niet één in zijn winkels gaat verkopen??

Met vriendelijke groet,

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben héél benieuwd naar de reactie Inge!

4. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    In Amerika is het helemaal niet verplicht om je kind tot twee jaar achteruit te vervoeren.
    Het is verplicht tot 1 jaar, en wordt aangeraden tot minimaal 2 jaar (door de American Academy of Pediatrics).

5. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet verbaasd...ik heb laatst Britax.nl gemaild met een vraag over de Britax High-Way II.... kreeg alleen als antwoord dat die niet in Nl verkocht wordt. Joh.....

Wij gaan waarschijnlijk voor deze autostoel.

En wat betreft vreemde reacties...ik vertelde maandag aan 2 collega's dat wij voor een achterwaartse autostoel gaan...werd door een vd twee keihard uitgelachen. De ander vond het volgens mij best lullig dus die zei dat ze me wel snapte maar dacht er volgens mij ook het hare van... tsja...nu maar hopen dat het binnen korte tijd verplicht wordt tot 18 maanden ofzo...hihi.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dramaqueentje: waarom de High Way II ipv de Max-Way als ik vragen mag?

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Pfff kan me er eigenlijk wel heel boos om maken en verdrietig dat mensen/winkels niet op de hoogte zijn van het feit dat het veel veiliger is. 5x veiliger is toch wel een heeeeeeel groot verschil vind ik.

Misschien leest hier iemand mee die bewust niet kiest voor een achterwaarts zitje? Ik ben wel oprecht benieuwd naar de reden voor het kiezen voor een voorwaarts zitje ipv achterwaarts als je de info hebt die hier volop besproken wordt m.b.t. de veiligheid.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Even offtopic maar heeft ook met veilig vervoer te maken:
    ik heb mijn maxicosi vanmid van de easyfix gehaald en voor het eerst vastgezet met gordels (omdat ik er achter gekomen ben dat de steunpoot van de easyfix niet op een opbergluik mag staan en ik daar dus een opbergluik heb zitten). Ik schrik ervan hoe los de maxicosi staat ten opzichte van installatie op de easyfix. Zal ik hem niet goed vastgezet hebben of is dat eigenlijk ook wel een heel gevaarlijke manier van installeren met de gordel? Als ik er een ruk aan geef, vliegt hij nog net niet de auto door...

9. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is heel ordinair eigenlijk: ik heb gekeken naar de prijs en daarna gemaild naar Carseats.se of deze in onze auto zou passen. Dat blijkt zo te zijn. Overigens zou de Max-ay idd ook kunnen, dat kreeg ik ook terug in mijn antwoord. Ik moet ze nog even goed vergelijken :).

Mocht iemand goede argumenten hebben voor (of tegen) een van deze twee.....

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het prijsverschil is 50 euro. De MaxWay is een verbeterde versie van de HighWay. Qua veiligheid denk ik niet dat het veel verschilt.
    Wel zou ik zelf voor die 50 euro kiezen voor de nieuwste versie.
    Als het nou 100+ euro zou schelen denk ik niet, maar voor die 50 euro weet ik het wel: de nieuwste versie.

Je kunt op carseats.se bij de omschrijving van de MaxWay wel lezen wat er verbeterd is t.o.v. de HighWay. O.a. geloof ik betere bescherming voor het hoofd en automatische gordelaanpassing zodat de gordels altijd juist zitten.
    Moeilijk he een keuze maken. Ik merk dat ik er, perfectionistisch als ik ben, erg mee bezig ben om de beste keuze te willen maken. Terwijl 'goed genoeg' ook genoeg zou moeten zijn ;)

11. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit herken ik echt heel erg, en ik kan er ook heerlijk in doordraven. Als het hoofd idd beter beschermd is, dan is de andere dus al bijna geen optie meer voor mij.....aan de andere kant moet ik wel op de centen letten. Wij betalen hem van de eindejaarsbonus (of als we iets eerder bestellen van onze spaarrekening en dan storten we het eind december weer terug), dus het kan, maar ja...vriend is sinds maart zijn baan kwijt dus dat maakt het best lastig.

Maar goed, ik vind het wel een heel goed doel om zo'n flink bedrag voor uit te geven, dus dan schuiven we andere dingen wel op de lange baan... maar niet de winterbanden die er ook moeten komen, want ja, dochter rijdt nu ook best vaak mee....dag lieve eindejaarsbonus, we kijken al lang naar je uit maar je bent al weg voordat je er echt bent....;)

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Mijn oom en tante hebben 13 jaar geleden ook een autostoel gekregen van de familie, nieuw gekocht, die ook achterwaarts kon. Voor lange stukken gebruikte ze die en voor kleine stukken de max-cosi..

Wij hebben er ook naar gekeken maar is gewoon moeilij te vinden, je moet er echt tegen aanlopen...

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Dramaqueentje: Ja erg is dat he?! Ik draaf ook compleet door met zulke dingen. Jouw nickname had mij ook goed gepast wat dat betreft hihi. Alhoewel dit wel serieus is natuurlijk want het gaat wel om de veiligheid van je kind!
    Ik heb het ook echt niet breed en zou vanalles kunnen bedenken wat ook 'nodig' is voor dat geld maar mijn meisje is m'n alles en ik wil koste wat kost het beste voor haar veiligheid!

14. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha....straks hebben wij droog brood met water voor kerst, maar WEL een veiligere autostoel :p.

En idd, ik probeer ook de risico's zo klein mogelijk te houden... zo hebben wij sinds eergisteren een Babboe (gekregen van schoonvader, hadden e anders niet kunnen betalen) omdat ik sowieso al niet in een rechte lijn kan fietsen en dan met een kleintje voorop..... en uiteraard met fietshelmpje, haha!

Ach, laten wij maar lekker doordraven...ieder z'n ding, toch? Zolang we maar geen trappen ed gaan vermijden omdat je wel eens zou kunnen vallen, etc.

15. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft de vraag waarom ouders bewust voor voorwaarts kiezen, dat komt -volgens mij- vooral voort uit het feit dat iedereen denkt een goede chauffeur te zijn en nooit een ongeluk te krijgen. .. dat gebeurd alleen andere mensen... dus ze zien het gevaar gewoon niet.
    Daarnaast vinden veel ouders dat een stoel met ece-keurmerk veilig genoeg is want anders had het toch geen keurmerk gekregen of ouders kijken naar de anwb test en kopen de winnaar... terwijl die in de test niet vergeleken wordt met achterwaartse stoelen.

Laatst zei een moeder (waarvan het kind zwaar gehandicapt is na een ongeluk ... omdat het in een voorwaartse stoel zat): de duurste autostoel is goedkoper dan leven met de gevolgen van een ongeluk....

Heel erg waar!

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ff stom vraagje maar als je kiest voor een achterwaarts gericht auto stoelen en jehebt een kind met lange benen waar laat je die dan ? Na de 1 jaar is zoiets toch niet meer praktisch ?

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Dramaqueentje: Gelukkig kunnen we kerst vieren bij familie en daar lekker eten en drinken :p Nee gekheid, in dit soort gevallen ben ik wel blij met m'n perfectionisme.

@Bikerbaby: Idd, ik denk dat mensen vaak geneigd zijn te denken dat een ongeluk alleen een ander overkomt.
    Denk dat het gevoel dat een kindje het niet leuk vindt om achterwaarts te zitten ook wel meespeelt.
    Ik denk dat kinderen die nooit voorwaarts gezeten hebben, en dus niet beter weten, er echt geen probleem mee zullen hebben.
    Voor hen is het immers heel gewoon dat ze zo zitten.

@Mijn opbergvak in de auto: Ik heb contact gehad met mijn autodealer en die heeft bij de fabrikant nagevraagd of er opvulstukken voor de ruimte zijn... niet dus :( Ze hadden er zelfs nog nooit van gehoord.
    Baal enorm nu want de achterwaartse stoelen hebben volgens mij allemaal een steunpoot?
    De dealer zei dat ik misch zelf een passend stuk hout ofzo er in kon maken.... Ik zal maxi-cosi nog eens mailen of ze weten welke autofabrikanten wel opvulstukken hebben, kan ik die eens vragen van wat voor materiaal het gemaakt wordt en of ze misch ook in mijn auto passen. En of het anders verantwoord is als ik er zelf iets in maak...
    Denk je veilig te kunnen rijden met isofix en dan wordt het je moeilijk gemaakt door zo'n stom opbergvakje die ik toch niet gebruik!
    Zal voorlopig de easyfix maar even met de driepuntsgordel in het midden van de achterbank zetten want zonder easyfix rijd ik ook niet lekker.

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Google maar eens op afbeeldingen van achterwaarts vervoeren. Sommige stoelen hebben ruimte tussen de stoel en de achterbank waardoor ze heel lang normaal kunnen zitten.
    In andere gevallen gaan kinderen vaak met de benen over de randen zitten of in kleermakerszit of met de benen omhoog. Ze kiezen vanzelf een manier die voor hen lekker zit.
    Vergeet niet dat de kinderen niet anders weten en er vaak helemaal geen probleem mee hebben.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar waarom een achterwaardse auto stoel kopen? de maxi cosi voldoet dan toch ook? daar kunnen ze in tot 13 kilo. ik snap dat niet dat er wel een auto stoel word gekocht terwijl ze nog in de cosi kunnen. Mijn zoon was met 23 maanden net 13 kilo.

20. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kusjesmams. Wat voor auto heb je?

Deel Deze Pagina