we gaan donderdag nog een keer kijken met kids, prop ik mijn zoontje er ook nog wel even in, kijken hoe hij zit Die is nog geen 3,5, dus zou volgens hun nog moeten passen, hij is alleen wel een beetje aan de grote kant, dus ben benieuwd
wat ik me nu trouwens wel ineens bedenk, als je de stoel voorwaarts doet maak je je kind in principe niet meer vast met de gordel maar met dat rare kussen ding, dan maakt de maximale hoogte van de gordels niet meer zoveel uit toch?
Nee dat klopt, maar zo'n kussen is hartstikke gevaarlijk schijnt het. Snap niet dat ze die dingen nog verkopen. Hoorde laatst een verhaal van een gezin in Frankrijk dat een frontale aanrijding met 50 km per uur heeft gehad. Ouders hadden nauwelijks een schrammetje maar kindje dat in een autostoel met vangkussen zat is overleden aan interne verwonding die dat kussen heeft veroorzaakt. Britax Romer heeft in het verleden ook stoelen met vangkussen gehad maar maken ze niet meer omdat het niet veilig blijkt. Kleine kinderen kunnen zelfs uit de stoel vliegen als de auto over de kop slaat.
BabyPark Amersfoort heeft gelukkig wel "verstand" van de Max Way / Fix. Soort van...hij wist in ieder geval dat ze 'm hadden staan en hoe het werkt. Succes met het passen van de Sirona, het zou me hoogstens verbazen als een kind van 3,5 jaar daar nog fatsoenlijk achterwaarts in kan. Mijn dochtertje is 15 maanden (nu ca 82 cm) en die zat al een beetje met opgevouwen beentjes. Maar goed, ieder kind is anders. Succes.
serieus? hoe komen die stoelen dan goed door de test heen? zoals die verkoopster het vertelde klonk het wel aannemelijk, goed om te weten dat het dus niet helemaal klopt. pfff... wordt er nu wel een beetje moedeloos van dan gaan we toch misschien maar die max fix proberen, kijken of dat wat is. en neemt die max way met gebruik van de wedge heel veel meer plek in? ik weet ook niet zeker of ik hem er helemaal goed in had staan, want als de voorkant van die stoel zeg maar tegen de achterbank stond, stond die poot echt straks langs de achterbank, staat hij dan wel goed? handig hoor, van die verkopers die niet weten wat ze verkopen...
Het is helaas zo dat fabrikanten veel inspelen op wat de klant wil horen. Mensen zijn ook erg gericht op 'side impact protection' met die term gooien fabrikanten ook te pas en te onpas. In feite is dat ook helemaal niet zo veilig als men beweerd. Het is een raar wereldje, neem dat van me aan. Maar goed, ook zo'n vangkussen schijnt dus echt eerder gevaarlijk dan veilig te zijn... Als ik jou was zou ik op internet even goed installatie filmpjes bekijken van de MW en de handleiding online aandachtig doorlezen. Dan ben je goed voorbereidt donderdag. De afsteunpoot moet zo schuin mogelijk naar voren en er moet een groen stuk uit komen. Met de wedge komt hij nog wel schuiner idd, waardoor hij meer ruimte in zal nemen. Wat voor auto heb je? En je had je dochter niet mee te passen he? Misschien valt het mee als ze erin zit.
De Max-Fix neemt ook wat meer ruimte in dacht ik, omdat die op een isofix basis staat. Maar je kunt altijd kijken wat je het fijnst vindt. Het is een schande dat een winkel die er geen verstand van heeft deze stoelen verkoopt. Wel positief dat er steeds meer verkooppunten komen! Maar Britax Romer is énorm streng w.b.t. de verkoop van deze stoelen. Vind het daarom ook erg raar dat ze ze verkopen zonder training of enige kennis! Als de fabrikant daar achter komt...
Je kunt ook nog proberen of de MaxWay in het midden past! Vaak neemt een stoel daar de minste ruimte in. Bij ons valt hij tussen de voorstoelen heen waardoor beide stoelen max naar achteren kunnen. Wel ook even passen of er nog een sstoel naast past dan. Wat voor auto hebben jullie? Mocht de maxway nog te groot zijn is de Hiway misschien een optie, smaller en minder diep.
sta er ook van te kijken dat ze niet weten hoe die stoel werkt. en de eerste verkoopster die we hadden bleef er maar over door gaan dat kindjes toch maar tot 15 maanden achterwaarts zitten, want daarna 'zitten ze toch niet met lekker met de beentjes'... wij hebben een opel astra station en volgens die voertuigenlijst van de max way mag de stoel bij ons niet in het midden. de hiway hebben ze daar niet en ik durf nu echt niet meer zo'n stoel te kopen zonder passen.
Ja die voertuigenlijst is ook wel erg kort!!! Verbaasd me, want hij past in veel meer auto's! Opzich als hij goed staat, voldoende ruimte bij gordelclip heeft en de steunpoot goed stevig kan staan is er geen probleem! Zag de babypark nu ook de Besafe verkoopt (wel maar tot 18 kg, maar wel hoge rug) misschien past die ook goed in het midden omdat de stoelrug smaller is. Van Besafe komt binnenkort ook een stoel uit tot 25 kg, hopelijk gaan ze die ook verkopen.
is dat zo'n stoel met zo'n gekke beugel? denk dat ik die dan inderdaad ook gezien heb. zal donderdag nog eens goed kijken.
Ja klopt, beugel voor voetendeel en vloersteun loopt in een boog. Bekijk de filmpjes op youtube maar eens; Besafe Izi Combi x3. Hoeveel weegt je zoontje van 3,5 nu? En lopen ze qua groei beetje gelijk op? Misschien kun je daaruit halen wat de gebruiksduur verwachting is van een 18 kg stoel... Liefst natuurlijk zo lang mogelijk. Anders ook eens bij een Volvo dealer de Britax Multi tech 2 proberen een optie? Zie trouwens in voertuigenlijst van Maxway dat er veel verschillende Astra's in staan...
Heb het nog even in de voertuigenlijst van de Besafe nagekeken, mag in het midden in de Opel Astra vanaf 2004... Neemt wel meer tijd met installeren dan de MaxWay, maar als hij eenmaal staat, staat hij als een huis! Nieuwe model is ook weer makkelijker gemaakt, volgens mij komt die per juli op de markt.
onze auto staat ook niet op de lijst van de Multi tech 2 ja de zafira 2005 en laat die van ons nou net uit 2004 zijn trouwens hoeveel ruimte moet de gordel clip hebben? heeft iemand daar een foto van?
ons zoontje is een stuk groter, die was met dezelfde leeftijd van ons dochtertje nu al 5,5 cm langer. denk dat hij qua lengte wel voor een 4-jarige door kan gaan. hij zit nu rond de 17,5 kg, dus dat moet nog net passen. wij hebben de multitech al geprobeerd en die vond ik echt te groot. onze auto komt uit 2005, dus de besafe zou in het midden moeten kunnen dan. weet trouwens alleen niet of we in het midden ook iso fix hebben. ben benieuwd of ze daar wel verstand van hebben bij de babypark, de installatie klinkt in ieder geval wel ingewikkeld. en moet dan daar ook even uitzoeken of het al het nieuwere model is, wel zo handig. we gaan morgen nog maar een keer zonder kids kijken, en gelijk even passen, en dan donderdag met kids. hoeven we hun alleen nog maar even in die stoel te zetten om te kijken hoe dat past. gelukkig zit de babypark hier maar 3 minuten vandaan
Wij hebben een multitech2 en een hi-way in onze Opel Astra van 2006. Passen beiden prima wat ruimte bij voorstoel (iemand vroeg laatst naar de ruimte in cm's wat nog over is voor, zal dat van het weekend ff opmeten als Mijn man weer terug is van zijn werk). Met de Hi-way kan je wat Meer spelen en kunnen er nog 2 stoeltjes naast, dit lukt ons met de mt2 niet. Wat betreft het instellen van de Max Way, dit gaat hetzelfde als met de Hi-way, je kan die beugel onder het zitdeel instellen waardoor je de stoel naar jouw wens kan installeren. Hierdoor Heb je vaak geen wedge nodig, anders is die op carseat te bestellen zag ik laatst. De nieuwe Besafe stoel tot 25kg achterwaarts en plus getest (zwaarste test voor achterwaartse stoelen in Zweden) is in Zweden deze week in de winkels verkrijgbaar. Mooie stoel, stuk makkelijker te installeren als zijn voorganger, die nu overigens hier vaak flink in aanbieding is. Wat betreft kussen voorwaarts gericht zoals in stoelen van Cybex is er een duidelijke film te vinden op de site van Britax.se, kan hem op mn mobiel niet vinden omdat ik alleen de mobiele site van Britax kan bekijken. Heb wel een andere link: Provmontering i en Opel Astra | Bilstolslotsen Een Zweedse blogster die ook veel stoelen uitgeprobeerd heeft. Heeft op deze pagina Astra van 2005/06. Test een h-w2, m-w, maxi cosi mobi, besafe en beologic van akta graco. Kijk naar de foto's en vergelijk. Zij geeft aan dat de mobi perfect zat (in het midden), maar dat de gordelhouder te lang was. De hi-way had iets minder ruimte nodig dan de m-w zegt zij. Hier blogt ze over het verschil tussen Max en hi Britax Max-way vs. Hi-way II | Bilstolslotsen waarin ze aangeeft dat de Max net wat beter past in iets grotere model auto's, terwijl de hi-way dan weer Meer ruimte geeft.
bedankt voor alle info! ik heb alleen wel het idee dat dit een ander type astra is dan de onze. onze gordelhouders zien er anders uit, ons dashboard oogt kolossaler en wij hebben zo'n verhoging in het midden, wat in deze auto niet lijkt te zitten. wat betreft de MW gebruiken zonder wedge, ik vond hem zelf wel erg recht staan dan, met die beugel al in de hoogste stand zeg maar. het was in ieder geval geen slaapstand. en die nieuwe besafe, is dat met of zonder iso fix? omdat die tot 25 kg is.