De voordeligste stoelen zijn de Joie Stages en de Hauck Varioguard. Deze zijn beide tot 18 kg. achterwaarts te gebruiken, waarvan daarvoor bij de Varioguard isofix vereist is. Stoelen tot 25 kg achterwaarts zijn er tussen de ca. 300 en 400 euro. Heb je het overzicht van stoelen al bekeken op www.achterwaartsvervoeren.nl? Wil je de stoel graag passen voor aanschaf of wil je ook wel in het buitenland bestellen? In Nederland zijn niet alle stoelen verkrijgbaar namelijk.
Dank je! Ja ik heb het overzicht bekeken, heb er al redelijk wat zitten snuffelen maar door alle MF en MW's en andere afkortingen raak ik steeds het overzicht kwijt. De nieuwe auto heeft ws wel isofix maar die moeten we nog gaan uitzoeken. Is de ervaring, qua kilo's, dat kindjes er ook qua lengte lang in kunnen? Mijn dochter past nu met 2,5 namelijk al niet meer in haar maxi cosi tobi autostoeltje bij opa en oma, haar hoofd komt er al bovenuit, bijna bovenkant oren. De romer die wij hebben past ze qua lengte nog wel in terwijl ze qua gewicht nog ruimte genoeg heeft.
De Tobi gaat idd niet zo lang mee qua lengte, dat hoor ik vaker. Over het algemeen gaan achterwaartse stoelen ook qua lengte lang mee. De Britax Roemer Two Way Elite als 1 vd langste, tot ca. 120 cm. Stoelen tot 25 kg gaan ook qua lengte langer mee dan een stoel tot 18 kg. De afkortingen die we hier gebruiken zijn lastig te volgen denk ik idd als je er nog niet zo in thuis bent, sorry. MW is Max Way, MF Max Fix, MT Muli Tech. Allen van Britax Roemer. Populairst zijn de 25 kg stoelen van Britax Roemer en Axkid.
Ja hoor. Is het erg als dochterlief er in zit? En als ik haar een beetje onherkenbaar maak? Ik heb namelijk geen foto's van de Minikid in de auto zonder kind en zonder wedge. Alleen met kind en zonder wedge. En ik heb de stoel nu eindelijk een beetje bruikbaar kunnen installeren, haal 'm niet graag weer los.
By the way, ik heb dit nog even nagevraagd bij de plaatselijke Prenatal, is idd achterwaarts tot 13 KG. Jammerrrrr
@ Kusjesmama: als je wilt, mag je de 2 foto's gebruiken die ik als eerste van de Minikid heb gepost. Heb ze voor het gemak weer even bijgevoegd. @ spriet, mooie foto. Ze ziet er lekker vredig uit.
Lief! Goed teken idd! Had je nog gekeken naar de gordelhoogte? Ze lijken nog boven haar schouders weg te komen, maar kan ook alleen maar zo lijken.
Vind trouwens nog steeds dat je dochter op deze fotos ook erg mooi in de stoel zit hoor qua schuinheid Melrose haha.
Op de foto's is ze idd net 15 maanden. De auto is overigens een Renault Megane. Om eerlijk te zijn lijkt de stoel schuiner te staan dan dat ze erin zit...het viel me op dat de stoel zelf schuin lijkt, maar dat zij zelf een beetje rechtop zit door de hoofdsteun. De rugleuning loopt namelijk ook schuin naar achter, net als de stoel zelf, maar de hoofdsteun bestaat uit een kussen dat zo bol is dat het haar hoofd weer naar voren duwt. Vandaar dat ze schuin zat, maar dat haar hoofdje toch nog naar voren viel. Dat heb ik nu hopelijk opgelost met mijn "wedge".
Bij onze stoel is dit niet eens mogelijk, tenzij ik niet goed heb gekeken.. De gordels spannen zich automatisch aan, tegelijk met de hoofdsteun. Ze kunnen niet omhoog of omlaag.
ik zal er morgen eens naar kijken, de gordels zitten wel vrij strak en zijn niet heel makkelijk te verstellen i.t.t. de duo plus daarbij is het vrij simpel en kan je het met 1 hand. toch apart hoor zoveel verschillen ondanks dat het uit "dezelfde"' fabriek komt. de sluiting van de Multi tech is weer veel beter als van de duo plus.
De gordels moeten recht over de schouders naar achteren lopen. Soms kan dit niet doordat de schouders tussen twee standen in vallen. Dan kies je bij een achterwaarts gerichte stoel de positie net ónder de schouders. Bij een voorwaarts gerichte stoel kies je de positie net bóven de schouders. Als je ze in achterwaartse positie namelijk boven de schouders uit laat komen, beweegt het kind teveel bij een aanrijding. Doordat het in de stoel wordt gedrukt, beweegt het anders omhoog en dat is niet de bedoeling. Als ze over of net onder de schouders lopen, ontstaat er geen beweging van het kind en dat biedt de beste bescherming. Bij de Axkid stoelen worden de gordels automatisch strak getrokken, dus ik ga er vanuit dat dat goed zit Melrose. Kijk er voor de aardigheid eens naar als ze erin zit. Ter illustrtie een plaatje van wat er bedoeld wordt met onder de schouders en boven de schouders:
Jammer inderdaad dat de stoel zonder wedge toch nog voor een hangend hoofd zorgde. Je hebt het nu mooi opgelost met die wedge, maar je verliest wel erg veel ruimte in de voorstoel erdoor. Zoals al eerder is gezegd moet je zorgen dat je voorpoot van de stoel zo dicht mogelijk tegen de leuning aan zit, de onderkant van de stoel komt daardoor Meer op de bank te staan ipv op de rand van de bank. Je zou denken dat hij precies op die rand moet staan door de vorm van de onderkant van de stoel, maar dat hoeft niet perce. Als je de stoel goed vast maakt wordt hij in de bank gedrukt en staat hij zo stevig als een Huis. Dat geeft je weer een stuk meer ruimte op voor.. Soms blijft het beetje klooien totdat je det ideale positie hebt gevonden. Sommige auto's hebben een hele diepe bank, andere een ondiepere. Onze Hi-way staat in de Astra op de rand met die onderkant, maar in Mijn mondeo staat hij daarmee op de bank.. Verschillend hoe het uit komt dus. Succes er mee!
Mooi stoeltje zeg! Tot welk gewicht en lengte kan deze achterwaarts? En past mijn meisje van 18 mnd met haar 95,5 cm en bijna 11,5 kilo hier nog in? Ziet er uit als een heerlijk comfotabele stoeltje
De Minikid gaat tot 25 KG (alleen achterwaarts te gebruiken). Lengte weet ik niet precies, wel vrij lang omdat de hoofdsteun ook boven de stoel kan uitsteken. Ze zit er idd heerlijk comfortabel in en kijkt tijdens de rit lekker door alle ruiten heen.