Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb mijn oog laten vallen op de Maxi Cosi Pria, iemand ervaring mee?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Helaas is dit een Amerikaanse stoel. Gebruik is niet toegestaan in Europa.

Als je een overzicht wilt welke achterwaartse stoelen wel geschikt zijn, kijk dan even op www.achterwaartsvervoeren.nl. Daar vind je alle stoelen waar je uit kunt kiezen.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Oh dat is heel jammer!

Ik ga eens verder zoeken, bedankt.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf heden is de nieuwe versie van de Joie Stages te bestellen!

Het bedrijf ‘Rear Facing Toddlers’ is bereidt de Joie Stages beschikbaar te maken voor de Nederlandse markt.
    Zij is bereidt de Joie Stages vanuit Engeland naar Nederland te verzenden en u ontvangt tevens een korting op de verzendkosten!
    I.p.v. £35, betaalt u slechts £25 verzendkosten.

Wanneer u de stoel wilt kopen, kunt u deze bestellen via www.rearfacingtoddlers.com voor de voordelige prijs van £ 150.
    Correspondentie kan gewoon in het Nederlands, want de eigenaresse is Nederlandse.

Ook de nieuwe BeSafe iZi Plus is voordelig te bestellen via dit bedrijf.
    Deze stoel is leverbaar in augustus maar kan nu al in pre-order besteld worden, zodat u de stoel z.s.m. in huis heeft.

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    thnx! ik heb hem nu besteld, maar pas bij de bevestiging van de betaling kwam ik er achter dat er geen verzendkosten waren gerekend, maar als ik haar wil mailen krijg ik bericht dat het e-mail adres ongeldig is??

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    via de Facebookpagina is het dan toch gelukt :D

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ok, fijn :)

Leuk zeg! Ben heel benieuwd wat je ervan vindt!

Maak je even foto's ? :)

8. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kan ik de Joie Stages ook ergens proberen. Ik wil namelijk zeker weten dat hij in onze auto past (ford focus 2012 station).

9. Babbie1

Babbie1 Lid

25 nov 2012
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Na heel lang en vaak alles nagelezen te hebben hier en op verschillende site's informatie te hebben opgezocht ga ik toch maar eens kijken of jullie ons verder kunnen helpen.
    We zijn opzoek naar een achterwaartse autostoel.
    Ons zoontje past nog in de MC maar ik wil niet opeens een vlugge beslissing maken door als hij eruit gegroeit is een verkeerde stoel aan te schaffen!

We hebben een opel zafira en zijn beide 1,90 m lang ;)
    Ons zoontje groeit als kool en gaat dus ook lang worden denk ik zo!
    Me man vind ook dat we voor een achterwaarts gerichte stoel moeten gaan maar is bang dat we zelf met onze knieen in onze nek komen te zitten!
    Dan kan de kleine evt nu nog in het midden zitten, maar we willen graag meer kinderen dus dat zal niet lang meer duren voordat er een bij komt!
    We willen graag een stoel waar hij lang in kan zitten dus een t/m 25 kg.

Ik had zelf al zitten kijken naar de stoelen van axkid en de max way, high way en multi tech.
    Die zijn geloof ik allemaal toch wel t/m 25 kg.

Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer :s
    Begrijp me niet verkeerd de veiligheid van onze zoon staat zeker voorop en ik hoef ook niet mega veel ruimte te hebben bij me benen maar ook niet tegen het dasboard kastje aan laat maar zeggen ;)
    Nou om me verhaal kort te maken....

Wat zouden jullie ons voor stoel aanraden en hoezo?

Oja ik zei met nog tegen me man anders gaan we ergens passen bijv babyplezier. Is 1,5 uur rijden maar dat is dan maar zo...
    We wonen in de omgeving rotterdam en volgens mij is dat het dichtstbijzijnde..

Groetjes :)

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Momenteel nog niet.
    Ik ben wel aan het kijken of ik een showmodel neer zal zetten zodat mensen toch ook in Nederland kunnen passen.
    Woon zelf in het Noorden.

Ben je al lid van m'n FB pagina? Daar heb ik toevallig gister net een oproepje geplaatst. Daar mag je wel even reageren?
    (Als je www.achterwaartsvervoeren.nl liked, word je lid van de FB groep.)

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De Britax Roemer Hi Way 2 neemt van de Britax Roemer stoelen het minste ruimte in.
    Daarna komt de Britax Roemer Two Way Elite.
    Beide stoelen zijn tot 25 kg. Alleen de Two Way Elite gaat qua lengte langer mee.
    Voor een lang kind in combinatie met compactheid van de stoel, denk ik dat de Two Way Elite een fijne optie kan zijn.
    Helaas zijn beide stoelen niet in Nederland te koop, waardoor je niet zou kunnen passen.

Als je graag wilt passen, zou ik inderdaad een ritje Eindhoven overwegen. Aangezien jullie beiden ook lang zijn, lijkt me passen me wel zo handig.

Succes!

12. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Je bent goed bezig, Kusjesmama. :) Doe net als Bikerbaby en koop van meerdere modellen 1 exemplaar, dan kun je je eigen pas-showroom openen. :p

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha, ja dat zou wat zijn he ;)

Heb maar 1 kindje en m'n geldboom in de tuin is leeg :p Anders wist ik het wel haha.

Maar ga kijken wat ik kan regelen om mensen meer pasmogelijkheden te bieden.

14. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Volgens mij wordt t pas verplicht vanaf 2016. Wij hebben dus mooi stoeltje van de buren overgenomen want in 2016 wordt ze 4 en mag ze ongeveer op n verhoger denk ik

15. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat niet om de verplichting. Het gaat ons om de veiligste manier om je kind te vervoeren! En dat is achterwaarts en het liefst zolang mogelijk en tot minimaal 4 a 5 jaar.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn zoon is 4, 18 kilo en 1,10 meter lang. Wettelijk gezien mag hij dus op een verhoger. Die hebben we ook gekocht omdat het handig is als je trein en auto combineert. Maar toen door een stom ongeluk zijn vorige autostoel kapot ging heb ik vrij snel een nieuwe gekocht. Op zo'n zitverhoger kunnen ze alle kanten op, dat betekent dat hij bij een ongeluk dus ook alle kanten op zou kunnen vliegen. Dat risico wil ik echt niet nemen.

17. Babbie1

Babbie1 Lid

25 nov 2012
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Kusjesmama, bedankt voor je reactie :)
    Jammer dat allebei die stoelen hier niet te koop zijn, dus we ze niet kunnen passen...
    Denk dat we toch maar ritje Eindhoven doen om daar te kijken.
    Zag dat ze daar de axkid kidzofix en minikid hebben en de rest van de stoelen zijn niet tot 25 kg geloof ik..
    Ook zag ik dat ze bij babypark de max-way hebben hoe zit het daar mee..?
    Gouda is voor ons goede 50 min rijden.
    Maar ik vind het een nadeel om ergens heen te rijden voor 1 stoel want meer heeft babypark er dacht ik niet..?

We gaan nog een weekend weg misschien kunnen we het wel combineren met een winkel..

Groetjes :)

18. Koon

Koon Niet meer actief

In Eindhoven zit de babydump waar ze ook een achterwaartse stoel verkopen, de romer max fix geloof ik.

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    BabyPlezier in Eindhoven heeft inderdaad stoelen die je tot 25 kg. achterwaarts kunt gebruiken: de Axkid KidzoFix/KidZone en de MiniKid.
    Erg fijne stoelen als je het mij vraagt.

BabyPark verkoopt de Britax Roemer Max-Way. Ook tot 25 kg. achterwaarts. Ook een erg fijne stoel, ik heb hem zelf ook.

BabyDump verkoopt inderdaad de Max-Fix, maar die is maar tot 18 kg. te gebruiken.

Op mijn FB pagina staat een overzicht met alle winkels in NL die stoelen verkopen en welke.
    Misschien zit er idd nog een winkel in de buurt van jullie vakantie-adres ;)

Succes!

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.678
    113
    #1780 Jessi79, 22 jul 2013
    Laatst bewerkt: 22 jul 2013
    Hier precies hetzelfde probleem als Babbie1, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb dit topic en de site van kusjesmama al 100x gelezen maar de verschillen zijn me niet duidelijk. Onze dochter is bijna 13 maand en heeft lange benen. Aan de bovenkant van de mc heeft ze nog 2 cm, maar haar schouders passen er niet meer fijn tussen. Over 1,5 week gaan we op vakantie en dan wil ik haar graag in een achterwaartse stoel waar ze niet zo klem in zit.

Ik vind vooral de verschillende klasses verwarrend: 0-18, 9-18 of 9-25. Welke moet ik kiezen? We willen graag een 2e kindje, maar daar zal sowieso 2,5 jaar tussen zitten. Of meer, als de ICSI langer duurt. Het zou ideaal zijn als de eventuele 2e ook in deze achterwaartse stoel kan, zonder dat we tijdelijk 2 dure stoelen nodig hebben. Dus met 3,5 of 4 jaar gaat onze dochter dan door naar een voorwaartse vervolgstoel, ook omdat ons dat handiger en gezelliger lijkt met langere autoreizen. Een achterwaarts stoel tot 25 kg lijkt me dan nu niet noodzakelijk. Wel moet de stoel dus, omdat we hem voor een evt 2e kindje gebruiken, aan de I-Size normen voldoen. Ander moeten we tzt alsnog een andere stoel aanschaffen.

Dit maakt het wel lastig denk ik, er zijn maar weinig stoelen die ik kan passen in de buurt. Babypark in Rijssen is een half uur rijden. Eindhoven of Rotterdam is geen optie, ik ga met dit weer geen 2 uur in de hete auto zitten.

Verder willen we in ieder geval Isofix bevestiging. Ik dacht aan de Romer Max-Fix. Die kan ik passen, maar voldoet (nog) niet aan de I-Size norm. Maak ik het mezelf te lastig door hier nu al rekening mee te houden? Hoe doen jullie dat? De Cybex Sirona is ook heel mooi, maar eigenlijk 100 euro boven mijn butget. Wee iemand een buitenlandse site waar hij geen €529,00 kost?

Zijn er nog andere opties als ik een stoel wil met Isofix, die ik kan passen in Overijssel?

Deel Deze Pagina