Oja over de niet officiele isofix, de beugeltjes zeg maar zitten wel op de stoel , dus niet op de carrosserie van de auto.
De stoel zit vast in de auto, dus is het wel carroserie volgens mij hoor. Mijn stoelen kunnen ook geheel uit de auto genomen worden. Niks mis mee dacht ik.
Heb de dealer gebeld en het is dus wel isofix maar dat kaartje hangt ook niet aan de stoel zeg maar. Nou toch maar kijken naar de Max way dan, gewoon tot 25 kg en 'maar' 339 euro haha.
En die mensen proberen stoelen te verkopen? Hele rare actie! En nog eens absoluut niet waar ook. De Sirona gaat gemiddeld (!) tot ca. 2,5 jaar mee. De X3 is goedkoper dan de X3 combi. De combi kan ook voorwaarts, de X3 niet. www.rearfacingtoddlers.com verkoopt de X3. In NL is alleen de combi te koop en die is dus duurder. Je kunt de eigenaresse van deze shop ook altijd eens advies vragen. Je kunt haar gewoon in het Nederlands mailen of bellen. De Joie Stages is een hele voordelige stoel. Voor ca. 200 euro heb je een stoel die je 7 jaar kunt gebruiken (0-25 kg. Tot 18 kg. achterwaarts). Heeft een hele fijne gemakkelijke installatie. Stuk makkelijker dan de andere stoelen. Uiteraard erg veilig, want hij is achterwaarts te gebruiken tot 18 kg. Een duurdere achterwaartse stoel is altijd nog veiliger, maar voor mensen die een niet te dure stoel zoeken of als tweede stoel ideaal!
Iets langer als tot 2 jaar zal hij vast wel halen maar gemiddeld maar tot amper 3 jaar, zonde voor best wel veel geld! De x3 is in Eindhoven nu 400,-, en de nieuwste plus 450,- Sorry niet goed gekeken destraks... Je hebt ook de website carseat.se, dit is een (engelstalige) Zweedse website waar veel NL'ers hun achterwaartse stoelen vandaan halen. Verzondenkosten zijn maar 30 euro dus goed te doen. Daar heb je bijvoorbeeld ook de Britax Hi-way, kost 275,- euro. Is de voorloper van de Maxway. Mijn zus heeft hem en is er erg tevreden over, haar zoon van ruim 5 jaar zit er nog goed in! Je kunt ook overwegen een uitstapje naar babyplezier in Eindhoven te maken, en daar oa de Besafe X3, als de nieuwste Plus, en de Axkid MiniKid (350 euro, en compact) te passen. Wat voor auto hebben jullie? Ik zou zelf de Besafe namelijk niet op de gok durven kopen... Kunnen eventueel elkaar ook wel halverwege ontmoeten hoor, vindt ik ook niet zo'n probleem...
Dat jullie nog geduld hebben met mij haha. Hebben een Peugeot 307 sw dus wel erg ruim. Zou die X3 passen denk je? Vind die Joie Stages wel minder mooi maar een stuk minder prijzig haha.
Dat is een goed ruime auto ja, erg mooie auto ook haha Als jullie niet extreem lang zijn moet hij daar goed in passen denk ik hoor! En ik snap dat je de Sirona niet doet dan... voor een stuk minder dan dat geld kun je ook nieuw een stoel kopen die langer mee gaat en tot meer kg's.
De Joeie Stages zelf niet in het echt gezien, maar ben er ook nog niet echt enthousiast over. Ik mis gewoon de beugel, de poot en de tetherstraps! Vast wel veilig getest, maar zal daardoor toch nooit een stoel kunnen evenaren in veiligheid als een stoel die het wel heeft. Zelf kijk ik het liefste voor een stoel die de Zweedse Plus test heeft doorstaan. Ook kan de Joeie Stages, achterwaarts alleen maar erg liggen. Voor een ouder kind niet altijd even handig.
Hmm dan toch maar de x3 of de Max Way en jij hebt beide zei je? tenzij die Sirona veel van de prijs af wilt doen haha. Heb haar gemailt.
Ik heb beide inderdaad, zowel de Besafe Izi X3 EN de Britax Max Way. Wil jullie graag helpen aan een stoel waar jullie goed tevreden mee zijn, dus een stukje jullie kant opkomen vindt ik geen probleem. Kun je daarna eventueel 1 van de stoelen online bestellen waar hij het voordeligste is.
Dat zou echt top zijn! Vind je dat echt geen probleem? In Amersfoort afspreken of vind je dat te ver? Pb me anders maar
fleur sylvano je kan ook nog overwegen om een Multi tech 2 te bekijken bij een Volvo garage voor 350,- heb je daar een auto stoel. En de Volvo garage zit overal. Ik ben erg tevreden met deze stoel.
Vindt ik echt geen probleem!!! Leuk juist om iemand te kunnen helpen. Amersfoort is voor mij prima te doen. Geen enkel probleem. Laat maar weten wanneer voor jullie uitkomt, dan kijk ik of dat voor mij ook kan
Die vrouw van de Sirona zegt 300 als we op 275 uitkomen doen? Tis toch wel een veilige stoel en was sowieso niet van plan tot 6 achterwaarts te vervoeren maar zeker tot 3. Zou precies passen met de volgende hihi.
Huh da's niet helemaal waar, hier zit meneer juist vrij recht erin. Veel rechter dan in de maxi-cosi. Ik wilde er nog wat onder doen zodat ie juist schuiner komt. De stoel staat hier enorm stevig in de auto omdat ie, net als de maxi-cosi, de gehele riemlengte nodig heeft. Het past allemaal heel nauw maar daardoor zit er geen speling in. Maar 'k snap wel dat je het fijner vindt dat een stoel afstelpoot en tetherstraps heeft.
Hej allemaal! De keuze voor een achterwaartse stoel is niet altijd zo makkelijk. Het beste is nog gewoon om te passen met je kind erin. ALS het kan ook met een ouder/groter kindje om te zien hoe hij dan zit. Wat betreft service van babypark, vind ik het echt schandalig, hier zou een klacht over ingediend moeten worden bij Britax vind ik. Het is voor hun hele slechte reclame en geeft totaal de verkeerde informatie. Beter nog ook de klacht bij babypark zelf in te dienen zodat hun hun medewerkers hierop aanspreken. Zouden diegene die een negatieve ervaring hebben met service van babypark zelf een klacht in willen dienen? Of anders mij zeggen om welke locatie het gaat en kort wat voor informatie ze gaven op ongeveer welke datum/periode. Dan wil ik hierover wel een algemene klacht over indienen, want dit is echt een ernstige zaak! Wat betreft Britax Multi tech kan ik zeggen dat die qua diepte niet zoveel ruimte in neemt, ongeveer gelijk met hi-way ( maar die laatste is flexibeler te instaleren). De stoel is iets breder (met ruimte in auto), maar past mijn 5jarige van 110cm nog prima Britax Hi-way is een nog compactere vorm van de Britax Max-way en ruimt mijn 5 jarige zoon ook nog steeds prima De Hi-way past bijvoorbeeld makkelijk tussen beide voorstoelen in en meerdere naast elkaar in bijv een opel astra van 2004-nu. Beiden tot 25kg achterwaarts met gordel. Succes!
Het gaat om Babypark Amersfoort. Ik toonde interesse in de stoel en ze zei, je kan beter een andere nemen want deze komt niet goed uit de test. Heeft ze de Anwb/consumentenbond test laten zien en dat hij maar net een voldoende geeft. Dit gaf voor mij de twijfel om het niet te doen, terwijl ik hier lees dat die zelfs door de zweedse test heen is gekomen. Misschien een idee om al die baby winkels uit te laten gaan van de zweedse test? 12-09-2013 rond 14:30 uur door alle 3 de medewerkers werd hetzelfde gezegd.
Dank je wel FleurSilvano! Ik ga hierover een algemene klacht indienen. Wel raar dat ze naar de Anwb test kijken, want die geeft ook minuspunten voor bevoorbeeld instalatie en bekleding waardoor een stoel qua veiligheid heel goed kan zijn, maar doordat hij anders in hun ogen lastig vast gezet moet worden krijgt hij minpunten. Terwijl ze autostoelen bijvoorbeeld niet testen op de voorwaartse kracht voor bijvoorbeeld de belastning op de nek bij een aanrijding wat er op neer komt dat een kind in een voorwaartse stoel overlijd of ernstige schade oploopt en in een achterwaartse eigenlijk geen ernstige schade oploopt. Ook hieron zou getest moeten worden, wat de Zweedse plustest bijvoorbeeld doet. Deze test stoelen in een categorie tot 18 of 25kg en laten fabrikanten vrijwillig testen op hun stoelen. Ik zal eens kijken of ik daar een link over kan vinden.