Bij PSZ moesten wij ook al een noodnummer opgeven. Niet alleen voor als het kind ziek werd, maar mijn vriend kan tijdens zijn werk de telefoon meestal niet opnemen, en werkt op 3 kwartier afstand. Stel dat ik in een "dood" gebied zit, of er is iets gebeurt en kind stond om half 1 te wachten. Op die momenten zou dan het noodnummer gebeld worden, en dat is nu met de basisschool eigenlijk ook de gedachte. Nu ben ik toevallig zwanger, en als ik ga bevallen bel ik zelf even degene die mijn dochter op moet halen, maar bij de vorige zwangerschap ging het aan het eind niet goed. Stel dat het nu acuut handelen word dan weet ik in ieder geval dat de school het nummer van een vertrouwd iemand bij de hand heeft om haar op te vangen.
Hihi ik ook hoor, heb altijd de telefoon bij de hand, op psz en nu bij de basisschool ook. Vorige keer werd ik gebeld omdat ze echt niet lekker was, en huilen, dan is het voor haar (ook al ben ik er binnen 10 minuten) al fijn om mama even aan de telefoon te horen zeggen dat ik er als de wiedeweerga aan komt.
Ik werk zelf in de kinderopvang en heb mijn mobiel wel in de groepsruimte liggen. Als ik gebeld word kan ik niet gelijk weg. Het kan zijn dat ik helemaal niet weg kan. Ik kan en mag mijn collega niet met 12 kinderen opzadelen. De opvang waar de oudste heeft gezeten hield hier rekening mee. Mijn man werkte toentertijd regelmatig aan de andere kant van het land en kon ook niet binnen een uur er zijn. 1x was hij zo ziek dat ik hem heb opgehaald en meegenomen naar mijn werk. Nu hebben we voor beiden een gastouder en zij houdt rekening met de situatie. Ik zou haar zelfs mogen bellen voor de oudste op een dag dat ze normaal mijn kinderen niet opvangt. Gelukkig werkt mijn man nu veel vanuit huis en kan in geval van nood de oudste ophalen en op de bank of in bed leggen. Wij hebben genoeg familie in de buurt maar op sommige dagen is er gewoon bijna niemand die gelijk paraat kan staan. In het geval dat er wat gebeurd zodat mijn kind naar het ziekenhuis moet dan kan er beter iemand anders met hem mee want ik werk in de plaats waar het ziekenhuis is. We lopen 3 kwartier vertraging op als ik eerst naar school moet komen en dan weer terug. Wij doen ons best om bereikbaar te zijn maar soms lukt dat niet gelijk.