Medisch dossier klopt niet!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door kleintje88, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik had mijn medisch en verpleegkundig dossier van de bevalling opgevraagd en ook netjes toegezonden gekregen (kopie) maar toen ik ging lezen schrok ik toch wel van de fouten die er in staan!!
    om een voorbeeld te geven: Er staat mevr. geeft borstvoeding (heeft de Gyn opgeschreven in een brief naar mijn huisarts / verloskundige) maar ik heb nooit borstvoeding gegeven!

Oké die kleine dingetjes zijn niet zo heel erg maar nu komt voor mij iets wat ik zelf enorm belangrijk vind! Er is namelijk nergens vermeld (behalve door de verpleegkundige die ik meteen zag na de KS ) dat ik pijn had tijdens de keizersnee en ik nog 3 x extra verdoving heb gehad!
    Dit is toch wel een hele grove fout of niet? Het lijkt mij dat een Gynaceoloog dat toch ook in het dossier moet vermelden? En anders een anesthesist (daar zag ik overigens niks van in mijn dossier)

Wat moet ik hier mee? BIj wie moet ik hierover terecht om het er alsnog in te krijgen? Het lijkt me namelijk wel erg belangrijk voor een eventuele volgende zwangerschap!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Herkenbaar en erg slordig inderdaad..

Had precies hetzelfde, had enorm veel bloed verloren en een transfusie gehad maar in het verslag staat dat ik slecht een beetje bloed ben verloren TIJDENS de bevalling.. maar mijn bloedverlies was NA de bevalling en heb ook grote stolsels verloren (allemaal nog in het ziekenhuis), moest steeds weer uitleggen bij de vk wat er gebeurd was en waarom ik dan die transfusie had gehad en werd toen uiteindelijk toch doorverwezen naar de gyn waar ik ook weer moest vertellen hoe het nou eigenlijk gegaan was. En nog meer kleine dingetjes die niet kloppen en ben hier pas eigenlijk in deze zwangerschap over begonnen omdat ik eerder dat dossier nooit gelezen had.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou een gesprek aanvragen met de mensen die erbij waren en om wie het gaat. Erg slordig idd dat er fouten instaan.

4. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Kleintje,

Dien in ieder geval een klacht in bij het ziekenhuis! Op dat moment is het bekend en kan er (in het vervolg) iets aan gedaan worden! Ook lucht zoiets vaak voor jezelf op door het kenbaar te maken.

5. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    De anestesist heeft een eigen status en diegene gaat over de pijn tijdens en de eerste 24 uur na een operatie. Daarom staat er niks over in de status van de gynaecoloog. De gyn is er echt alleen om je kindje ter wereld te helpen en de pijnbestrijding tijdens een keizersnee is zijn vakgebied niet. Dat is het terrein van de anestesist en die noteert dat als het goed is wel in zijn status of in een operatieverslag.

Je hoeft hier dus ook niks mee te doen, want het klopt dus gewoon dat jij er niks over terug kan vinden.

6. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Dat van die borstvoeding is inderdaad wel slordig!

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Butterfly volgens mij hoort een Gyn dat ook gewoon te vermelden in het verslag naar een huisarts of iets dergelijks... Want zelfs daar staat niks erover in!
    Neem aan dat mijn huisarts daar ook van op de hoogte moet zijn? heb het haar uiteindelijk wel zelf verteld maar dan nog...

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nou in mijn dossier zit het bevallingsverslag en daar staat ook gewoon in over het bloed verlies, pijnstilling enzo
    hoort allemaal bij elkaar te zitten neem ik aan
    ik zou het toch even aankaarten hoor meid!
    dan weet je zeker dat het op orde is

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik zou er navraag over doen bij de gynaecoloog. Voor je eigen gemoedsrust zou je het dossier van de anestesist op kunnen vragen....
    Ik zou in jou situatie ook graag hebben dat het wel ergens in vermeld staat.

Deel Deze Pagina