Achterzitje fiets...vanaf wanneer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mikki77, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Vanaf wanneer deden jullie je kind van het voor- naar het achterzitje op de fiets? Bij welke leeftijd/gewicht?
    Mijn zoon is nu net 2 geworden, en ik schat hem op ca. 12 kilo. Hij zit nu nog voorop, maar in mei gaan we een midweekje weg en ik heb daar een fiets met een voorzitje gehuurd. Nu vraag ik me af of hij daar dan niet al te groot voor is.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn dochter was bijna 2 toen ze in het achterzitje ging. Ze woog 10 á 11 kilo, dat ging prima.
    Kan je anders niet vragen of je het voorzitje voor een achterzitje mag ruilen? Zullen ze toch wel niet zo moeilijk om doen denk ik.

Veel plezier iig!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ach joh, Justin is bijna 16 kilo en ik heb met mn schoonouders afgesproken dat ie nu toch echt alleen nog achterop mag. Dus hij heeft tot nu toe daar voorop gezeten hoor. Zolang zijn beentjes passen..

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik kreeg haar zelf niet meer goed het zitje in op den duur, dus toen zijn we overgegaan op achterzitje. Ik denkd at ze toen rond de 10 kilo zat ofzo

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    mijn meis is nu 12.2 kg en zit voorop en blijft daar voorlopig ook nog.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter zit sinds een week of 3 achterop, want haar beentjes zijn te lang voor voor!
    Ik vind het echt ongezellig nu ze achterop zit!

7. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ons dochtertje is bijna 14 kilo en zit nog gezellig voorop maar ze heeft korte beentjes dus dat kan nog makkelijk. Heb geen moederfiets.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    J. heeft nooit voorop gezeten. Nu fietsen we niet heel vaak of ver, maar ze zit dus al vanaf een maand of 8 achterop.

Voorzitjes zijn meestal tot een kilo of 15, dacht ik?

9. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Nova zit vanaf 9 maanden al achterop bij mij. Ik vindt het eng om zoveel gewicht aan mijn stuur te hebben. En ik vond het zonde van het geld om 2 fietsstoeltjes te kopen.

10. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ik vind het eng om de kleine achterop te hebben straks, het benauwd me zelfs haha erg he:). Lijkt me ook erg ongezellig maar ben het misschien te gewent, heb haar al bijna 2 jaar voorop.

11. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hier ook direct achterop, ze was toen 10 maanden. We hebben een stoeltje dat een beetje schuin naar achteren gekanteld kan worden, en zo kon ze zelfs een dutje doen op de fiets. Als we lange tochten maakten, wisselden we het stoeltje af met de fietskar, zo had ze wat variatie.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben toevallig vorige week een achterzitje gekocht. Ook hier best lange benen. Toen ze 2 j 2 m was ging het nog net. Maar nu vinden wij haar echt te groot worden voor het voorzitje... Dus ze gaat naar achteren (ze weegt 13.5 kilo ongeveer)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb 'm vanaf het begin achterop gehad... mijn fiets leent zich niet voor voor dus dan maar achterop.. Bij mijn man zit hij nog wel voorop.

14. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Iris zit ook nog voorop en het past nog prima (95cm en 12,5 kg)
    Ik hoop dat ze het komend voorjaar en komende zomer ook nog voorop kan, veel gezelliger!

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb gister mijn stuur wat hoger laten zetten en het stoeltje wat lager. Nu past hij er weer gemakkelijk tussen met die lange benen van 'm ;) Ik vind achterop zo ongezellig, voorop kunnen we alles bekijken, aanwijzen, liedjes zingen en kusjes op z'n bolletje geven natuurlijk :D

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje (ergens tussen de 14 en 15 kilo) ging naar het achterzitje met een maand of 18 a 19 omdat ik hem toen nauwelijks meer in het voorzitje kreeg.

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jenna is nu 2jaar en bijna 3 maanden en zit nog voorop, haar lengte weet ik niet precies was in oktober 84cm. (Ze heeft nu maat 86). Ik heb van de week haar voetensteuntje (bobike) naar beneden gezet dus ze kan er nog wel even mee door hoop ik, vind het zoooo gezellig :D

18. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik kwam er vandaag achter dat het voorste zitje (bobike) maar tot 15 kilo mag. Daar zit m'n zoontje al aan, dus hij gaat vanaf morgen naar het achterzitje. Ik vroeg me al af waarom het voorste zitje zo klapperde de laatste tijd, terwijl hij heel stevig vast zit. Blijkbaar is m'n zoontje nu al te zwaar... Maar ik vind het fijn dat hij naar achteren gaat, het wordt mij iets te zwaar om het er voor op te tillen. En dan heb ik straks wat meer ruimte als m'n buik wat dikker wordt.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft tot 25 maanden in 't voorzitje gezeten (toen werd Isabelle geboren en daarna hebben we niet meer gefietst ;)). Hij was toen al zo'n 15 kilo. Ik kon hem er op zich nog wel in krijgen, maar het werd wel steeds lastiger. Dus tegen de tijd dat Isabelle mee mag op de fiets, moeten we voor Milan een achterzitje hebben.

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze Jesse is nu 15 kg, en zit nog maar sinds een maand of twee achterop. Ik vind het nog maar niks, vond voorop veel gezelliger. Maarja, hij is bijna drie, dus het moet toch...

Deel Deze Pagina