EHBO voor kinderen

Discussie in 'Verzorging' gestart door guppekop, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zat er net artikel over te lezen en vroeg me af wie er zo'n cursus heeft gevolgt? En hoelang was die cursus en hoe duur? En waar heb je die gedaan?
    (geen discussie graag over: leven van je kind is niet te koop;))

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Heb het gevolgd enwas zeer leerzaam! Via thuiszorg en was rond de 170 euro. Word wel vaak vergoed trouwens!

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wie vergoed dat dan? zorgverzekering?

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ga het doen via de EHBO vereniging hier in het dorp. Volgens mij kost het hier iets van 85 euro en dat is geloof ik voor 4 avonden.

Heel veel zorgverzekeringen vergoeden dit soort cursussen. Bij mij werd ook mijn zwangerschapscursus vergoed, het hele bedrag!!

Liefs

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de cursus via het KDV (leidsters moesten en om een groep bij elkaar te krijgen is het ook aan ouders aangeboden), geloof iets van €60, vervolgavond over met name reanimatie kost jaarlijks €30. Heel leerzaam, je hoopt het nooit nodig te hebben maar toch...
    Verzekeringen vergoeden vaak dat soort cursussen, bij mij doet VGZ het in ieder geval bij het Gezin en Zekerpakket

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de cursus ook via het kdv gekregen. Waren 2 avonden en zat ook reanimatie (van baby's, kinderen en volwassenen) bij.
    Ik geloof dat het 50 euro kostte, maar dat weet ik niet eens meer.

Vond het supernuttig en zou het eigenlijk wel weer eens willen doen, is toch al weer 2,5 jaar geleden inmiddels. Gewoon om het op te frissen.

7. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Heb cursus bij www.iedereenehbo.nl gevolgd. Met hele duidelijke instructievideo en toets. Met praktijkavond in de buurt. Je kunt kiezen uit veel lokaties. Ik ben heel blij dat ik de cursus gedaan heb. Kijk, als er echt iets ergs gebeurt is het dikke paniek, maar dan hoop ik toch nog iets zinvols te doen!
    Kosten ben ik even vergeten...sorry. Maar hele fijne, duidelijke cursus! Je doet er altijd je voordeel mee.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik zit zelf bij een ehbo vereniging en heb 1x per jaar 1 zaterdag herhalingscursus
    kinder ehbo heb ik via een gastouderbedrijf gedaan omdat ik gastouder ben (en dus dit verplicht ben, en werd volledig vergoed 2 avonden)

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier kan ik wel wat mee! Prijs staat er bij, 90euro als je niks vergoed krijg.

10. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik heb online een cursus van To the Rescue gevolgd via www.geweldigeouders.nl. De cursus werd afgesloten met een praktijkexamen. Volgens mij heb ik voor het geheel EUR 60 betaald maar het zou best kunnen dat het vergoed wordt.

Ik vond het erg nuttig!

Deel Deze Pagina