Dochter slaapt in vrij groot kamer met peuterbed,kast en commode. Ze heeft eigenlijk heelijke kamer leuke verf, leuke stickers, fotolijstjes, zit/wensterbank etc. Tweede dochter zal eerste paar maanden bij ons slapen in wieg. Babykamer willen we wel vooraf afwerken: leuke verf op, grappuge posters, ledikantje en kast (babykamer is niet zo groot dus commode past er niet in). Goed ik zit met het volgende dat dochter ziet allemaal leuke dingetjes daarin kopen, hangen, klussen, verven. Doet wel mee en snapt het maar ik loopt tegen dat we vrij niets terug kunen doen voor haar "kamer" of haar zelf. Ik wil iets doen dat ze zich ook ouder en belangrijker voelt, maar wat?? Ze weet ook dat ze "meisje" is geen "baby" dus het verschil nu begrijpt ze wel maar wil toch benadrukken voor haar Zoek dus tips in wat jullie deden bij geboorte baby terug voor oudere kind in kamer/inrichting/iets anders?
Onze dochter was 2 jr en 3 mnd toen haar broertje kwam, een paar weken daarvoor heeft ze nieuwe meubeltjes gekregen (kledingkast en ladekastjes) en een groot bed. Voor haar was het heel logisch dat het ledikantje en de andere meubels (die nu niks stonden te doen)nu naar de kamer voor de baby gingen verhuizen. Misschien kan ze ook gewoon iets leuks uitkiezen voor haar kamer? Poster, iets anders aan de muur, kussentje op haar bed, vloerkleed, boekenplankje, zoiets.
Ja ik dacht zelf aan leuke poster of zo. Maar zelfs dat weet ik niet waar moet hangen.. Is beetje jammer misschien dat ze al een peuterkamer heeft (toen ik zwanger was miskraam hebben we haar peuterbedje gegeven en en vloerkleed maar toen was ze dus maar 15mnd). Nu is niet veel over om te veranderen.. Bed/meubels is logische keuze maar hier is dat al nieuw. Ik twijfelde nog tijdje of commode toch in babykamer plaatsen en op haar kamwr ipv commode een tipi doen of iets van plankjes met puzzels etc. Maar we gebruiken commode ook nog elke dag voor dochter voor nachtluier en met zalf insmeren. En dan in babykamer wordt het vrij krap.