Achtjarige dochter wel of niet laren inenten?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door marieke12345, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Mag jij mijn kennis wiens zoontje van 3 maanden overleden is binnen 24 uur na een vaccinatie gaan vertellen wat voor een vreselijke onzin dat is.
    O ja en ook mijn collega wiens kinderen per ambulance zijn afgevoerd met een shock..........mwa.......onzin natuurlijk! niet geloven hoor! gewoon zetten die prik!

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Weet je, hoe vreselijk dat ook is, statistisch gezien is het nog steeds veilig om je kinderen te enten. Het komt zo weinig voor.

Maar ik begrijp dat je je auto ook de deur uit doet, als de overbuurman een ongeluk krijgt buiten zijn schuld en overlijdt? Of je fiets naar het grof vuil brengt als er weer iemand is aangereden?

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Jij denkt dat het weinig voorkomt.
    Helaas zul je dat nooit weten, omdat dit soort zaken niet geregistreerd staan.
    Hoe vast de arts er van overtuigt is dat het overlijden door de vaccinatie is gekomen en hoe zeker het ook is dat die shock van de vaccinatie kwam, het staat nergens geregistreerd, omdat het zogezegd niet onomstotelijk vaststaat.
    Tja, dan kan je de conclusie trekken dat het weinig voorkomt.
    Of de cijfes kloppen niet.
    Maarja, dan word je in het hokje geplaatst van de complottheorieen (staat gelijk aan geloven in marsmannetjes= niet goed bij je hoofd of geitewollen sokken figuren:().
    Ik vind het best. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
    Het rvp volgen deden wij al niet en door de jaren heen is onze keus alleen maar bevestigd.

De vergelijking met de auto en de fiets gaat in ons geval niet op.
    Ziektes waarvan wij de complicaties te erg zouden vinden, daar zijn onze kinderen gewoon tegen gevaccineerd. Wel met een monovaccin en uitgesteld.
    Ziektes die je prima door kunt maken met een gezond imuunsysteem, daar hebben we onze kinderen niet tegen laten vaccineren.
    De auto gebruik ik dus wel, maar zo veilig mogelijk en niet zondermeer:cool:

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Vreselijk, dat gun je niemand..

Maar als het kindje niet geent was en een van de ziektes had gekregen, was het dan niet ook overleden?
    Ik denk nl dat wanneer je overlijdt aan een vaccinatie, er al iets 'mis' is in je lichaam waardoor je zo reageert op een vaccin en dus waarschijnlijk ook op de ziekte zelf.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dingen die niet onomstotelijk vastgesteld zijn, kun je ook niet toeschrijven aan een medicijn. Zo simpel is het. Kan een arts nog wel zo overtuigd zijn, het gaat gewoon niet gebeuren. Heeft niets met doofpotten te maken hoor.

Maar doe vooral waar je je goed bij voelt. Echter hoef je mensen die een andere mening hebben niet op die manier aan te spreken. Net zoals jij niet voor complotdenkers wilt worden uitgemaakt ... Iets met wat gij niet wilt enz ...

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Als iets niet onomstotelijk vaststaat, is het idd niet bewezen en kan het niet aan de vaccinatie worden toegeschreven. dat wil niet zeggen dat het niet door de vaccinatie komt ( weet je hoeveel criminelen hier vrij rondlopen omdat niet bewezen is dat ze een bepaalde misdaad hebben gepleegd. dat ze vrij rondlopen, wil niet zeggen dat ze niks hebben gedaan). die kans is nl heel groot, aangezien er geen andere doodsoorzaak gevonden is en het kind daarvoor en bij de obductie kerngezond bleek. het is dan wel heel toevallig dat het kindje overlijd vlak na de vaccinatie, terwijl er verder niks anders dan anders was.
    maar goed, daar kun je over discussieren en dan wordt het welles/ nietes.

in het geval van mijn collega, zouden die kinderen die na de vaccinatie in shock raakten ( twee van haar kinderen, waarvan 1 zelfs 2 keer) wel geregistreerd moeten zijn, maar dat is niet gebeurd.
    alle bijwerkingen na vaccinaties worden nl gemeld en zou je terug moeten kunnen vinden.
    de bijwerkingen van de kinderen van mijn collega zijn nergens terug te vinden, terwijl ze wel degelijk als bijwerkingen door het cb zijn gemeld.
    op zijn zachtst gezegd heel vreemd.

ik zal mensen nooit asociaal, egoistisch, dom/ onverstandig, enz. Noemen als ze hun kinderen wel laten vaccineren.
    iedereen moet die keuze weloverwogen voor zichzelf maken.
    helaas wordt ik andersom wel voor onverstandig/ dom, asociaal, antiprikmaffia,geitenwollensok, enz. Uitgemaakt .
    tja, daar kan ik dan weleens stekelig op reageren.
    naar mijn mening valt mijn reactie reuze mee als je het vergelijkt met bovenstaande uitspraken.;)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    De meldingen van mijn neefje zijn inderdaad ook niet terug te vinden.

Daarom ook mijn eerdere meldingen dat er zoveel in de doofpot word gestopt, ik stoor me er vreselijk aan. Hoe vaak lees je wel niet mijn kindje reageert zo of zo op een vaccinatie, heel erg ziek. Of zelfs een ziekenhuis opname, bijna iedereen reageert daarop dat het kindje vast al wat onder de leden heeft gehad. Ik vreet me echt op als ik dat soort dingen lees. Ik ben van mening dat mensen zich veel te weinig inlezen over wat een vaccinantie kan doen. Lees je eens goed in over de bof, mazelen of rode hond. Ja er zijn mensen die er ziek van worden, en goed ook, en ja er zijn mensen die er aan overlijden. Maar vrijwel al deze mensen hebben iets anders zoals een longonsteking. Even hard gezegd er overlijden op die manier ook mensen met een hele simpele griep. Maar er zijn ook mensen die helemaal niks merken van bovenstaande ziektes.

Ik ben echt van mening dat een gezond kindje bepaalde ziektes prima kunnen doorstaan. Daarom word hier ook niet alles gegeven.

En ik irriteer me helemaal kapot aan die onzinnige achterlijke opmerkingen als geitenwollen sokken type die niet vaccineert....
    Nee dat ben ik niet, na zoveel info te hebben gelezen en dingen die ik heb gezien in mijn omgeving ben ik van mening dat mijn zoontjes beter af zijn zonder vaccinaties.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - ik op mijn beurt stoor me er vreselijk aan aan mensen die proberen anderen te overtuigen van hun gelijk door middel van angst. Angst is nog nooit een goede raadgever geweest.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee klopt ben ik helemaal met je eens, ik denk alleen de andere kant op van angst... Angst voor ziektes word ook goed ingeprent. En jij denkt daar anders over in de zin van angst voor vaccinaties. Kan 2 kanten uit...

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ow, zeker niet. Er zijn vaccinaties die niet gebeuren (griep, baarmoederhalskanker bv.), en ik kijk er kritisch naar. Ik neem dus de beslissing op basis van geinformeerde data, en niet op basis van "oohhh, anders wordt hij ziek".

En in die data neem ik dus ook mee dat bijwerkingen gebeuren, dat deze soms erg heftig en met fatale gevolgen kunnen zijn. Maar daarentegen gebeurt dat ook van mensen die ibuprofen nemen, of ascal, of enig ander medicijn. Medicijnen hebben nu eenmaal bijwerkingen, die soms bij mensen heel heftig kan zijn, vanwege diverse redenen (vaak imuungestel gerelateerd, vaak ook vanwege een "simpele" allergische reactie op een van de (hulp) stoffen). je kunt ook dood op de operatietafel eindigen, terwijl het zo'n simpele ingreep was. Op alles zitten risico's.

Maar als ik de statische cijfers erbij neem, dan is dat risico van vaccinatie zo laag, en de risico's van de symptomen van die ziektes zo ernstig, dat ik dus een afweging maak daarin. En die schaal weegt door in pro-vaccineren.

Heeft niets met angst te maken als raadgever, maar een weloverwogen beslissing op basis van cijfers, feiten, data en informatie.

En dat mis ik soms wel is bij de anti-prikkers. Ik zeg niet dat jij dat bent, maar TS is daar wel een lichtend voorbeeld van. Ze heeft iets gelezen en BAM ... direct slaat de schaal door naar de andere kant. Of ze hebben een klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt (autisme verhaal bv.). Of kijken alleen op websites die bol staan van onwaarheden enkel om hun doen te dienen.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Denk je niet dat wanneer jouw kind een van die ziektes krijgt, de kans op een andere verkoudheid of griep groot is waardoor het toch fataal wordt? Je kind is dan al vatbaar blijkbaar, dus ook voor een simpele verkoudheid of griep daar nog bovenop. Een verkoudheid of griepje ligt zo op de loer.

Denk je dat die kans kleiner is dan de kans op fatale bijwerkingen van een inenting?

Denk je verder niet dat hoe meer mensen je dit adviseert, hoe meer risico jouw kind loopt als er minder wordt geënt? De massa immuniteit verdwijnt en dan zullen er ineens wel veel kinderen sterven aan een ziekte.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Voor jou slaat de weegschaal dus door naar wel vaccineren ( al laat je dus ook niet alles zomaar geven) op basis van cijfers en statistieken.
    Maar wat nou als je goede redenen hebt om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van die cijfers en statistieken?
    Misschien ziet het plaatje er dan heel anders uit.
    Dat heeft voor mij de bevestiging gegeven om juist niet alle vaccinaties te laten geven ( al hebben ze hier bijv. Wel de poliovaccinatie gehad, omdat ik persoonlijk de complicaties van die ziekte te groot en onaanvaardbaar vind).

Ik wil helemaal geen angst zaaien, maar zeker wel een tegengeluid laten horen tegenover mensen die zonder er bij na te denken alles maar in hun kind laten spuiten. Wat ik in mijn omgeving heb meegemaakt is nl ook de realiteit en die hoeft niet verzwegen te worden. Tegelijk vind ik dat je gelijk hebt dat mensen niet over 1 nacht ijs moeten gaan als ze 1 negatief verhaal lezen over vaccineren.

Weet je dat ik tijdens mijn werk aan zwangeren vertel dat ze automatisch oproepn gaan krijgen voor de vaccinaties en ik daar echt NOOIT een vraag over krijg? Uiteraard zou ik ook nooit mijn eigen mening over vaccinaties geven tijdens mijn werk, maar ik vind het wel opvallend. Blijkbaar zijn er maar heel weinig mensen die er uberhaupt over nadenken of ze wel of niet of deels willen vaccineren. De meeste mensen doen dat gewoon klakkeloos.

Deel Deze Pagina