achtste groepers huilen niet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door moes, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het geen kinderfilm.. Afhankijk van het kind natuurlijk.. De ene leest en ziet hem met 10 en de ander met 18.. Maar vind groep 6 te jong..

Wel een prachtig verwoord boek.. Alleen zo zwaar.. Ik weet nog dat mijn juf hem in groep8 voor wou lezen.. Bij het punt dat akkie overleed moest ze zo hard huilen dat ik hem af heb gelezen voor de klas...

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik vind het geen film voor een feestje maar em niet laten zien omdat het "pas" groep 6 is?! Kom op jongens, dit is het leven hoor! Mijn dochter heeft laatst in de kleuterklas zeer uitgebreid gepraat en uitgelegt over kanker en de kanjerkralen ketting besproken. En ik vind dat de film totaal geen schrokkende beelden bevat dus prima geschikt voor kinderen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik snapte de zin ook niet zo van 'de ene leest en ziet hem met 10 en de ander met 18.. maar vind groep 6 te jong'

Over het algemeen zijn ze toch al vaak 10 in groep 6?

Voor een feestje lijkt het me inderdaad niet zo geschikt maar verder moeten ze zo'n film toch wel 'aankunnen?"

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd wel geschikt voor groep 6 alleen niet echt een film voor een feestje.

@moes: Klinkt misschien stom maar ik zou juist je dochter wel naar die film laten kijken. Zo zal ze juist heel goed begrijpen hoe en wat van haar vriendinnetje van dansen. In de film kun je goed zien hoe kinderen ermee kunnen omgaan en voor haar verwerking is het misschien wel goed.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hoe ist afgelopen ?? Is de film gedraaid??

6. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Lastig! Ik weet nog dat ik ook in groep 7 of 8 zat toen ik het boek las. Ik ben misschien wel overgevoelig hoor, maar ik heb het 's avonds gelezen en de hele nacht liggen huilen. Ik vind het een goed boek (durf de film op het moment eigenlijk niet te kijken, met alle hormoontjes komen er vast nóg meer traantjes), denk ook zeker dat het goed kan zijn dat je dochter het ziet, juist omdat ze er misschien nu wel wat aan heeft. Maar ik zou er persoonlijk dan voor kiezen om zo'n film samen met mijn kind te kijken, zodat je uitgebreid aandacht aan het onderwerp kunt besteden en haar de ondersteuning kunt geven die ze nodig heeft. Ik weet niet of en hoe dat in de klas mogelijk is, en als er sprake is van een feestje lijkt me dat niet. In dat geval zou ik er nooit voor kiezen om zo'n film in die setting te gaan kijken. Sowieso een rare keuze voor een feestje, lekker sfeertje krijg je dan :p

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    de meester heeft het in de klas uitgelegd en samen is er voor een andere film gekozen.
    Als het geen feestje zou zijn geweest, dan had ik er minder moeite meegehad, kanker is geen taboe, en er met de klas over praten zou ik ook prima vinden.
    Maar dan wel dat kinderen er daarna vragen over kunnen stellen of over kunnen praten als ze dat nodig hebben.

Het meisje van het dansen is de dag na dat feestje overleden.

Deel Deze Pagina