acné na stoppen pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mikki77, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben op mijn 15e aan de Diane pil gegaan vanwege mijn acné. Daarna altijd nog wel wat last gehad, maar de afgelopen jaren werd het wel steeds minder, waarschijnlijk omdat ik ook ouder word.
    Maar nu ben ik in oktober met de pil gestopt en begint het sinds een maandje terug weer erger te worden met acné... :cry:
    Wie heeft dit ook, en belangrijker: hebben jullie dit permanent, of is het iets tijdelijks en werd het ook weer minder naarmate je langer met de pil was gestopt?

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Ik krijg sinds ik ben gestopt met de pil ook meer last van pukkeltjes dan voorheen. Meestal rond de periode van mijn ei en ongi.

Bij mij wordt het niet minder maar steeds meer.

Groetjes DIb

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik had het toen ik van de diane overstapte naar een lichtere pil. Ik was ook aan de diane gegaan, vanwege acne. Toen ik met de lichtere pil gestopt ben, had ik ook verwacht het nog veel erger te krijgen, alleen toen kwam er niets. Dus ik denk dat het iets tijdelijks is.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Raar toch? Dat het rond je 30e toch ineens weer de kop opsteekt...je zou denken dat je er op een gegeven moment overheen groeit, maar niet dus...

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi,

Mijn gezicht zit er ook helemaal weer onder :( .... Ik heb ook Diane-35 geslikt sinds mijn 17e. Ben overigens bijna op hetzelfde moment gestopt als jij zie ik nu :D . Helaas heb ik tot op heden nog geen ongi mee mogen maken. Ben nog steeds in afwachting.

Ben nu begonnen met Monnikspeper-capsules. Hopelijk helpen ze.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat was mij ook al opgevallen, ik had ook gereageerd in jouw topic hierover ;) Hier ook nog steeds geen duivels te bespeuren...en ik slik ook sinds zaterdag monnikspeper, ook weer hetzelfde als jij dus :)

7. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik heb ook vanaf mijn 16e Diane 35 geslikt. Daarna ben ik een jaartje overgegaan naar Microgynon30. Toen begon ik al meer puistjes te krijgen. Nu ik helemaal gestopt ben zit ik er weer helemaal onder. Als ik zwanger mocht raken, wil ik daarna echt weer aan de Diane-pil. Het was de enige die goed werkte (zelfs de goedkope, merkloze variant die ik op een gegeven moment van de dokter kreeg was niet zo goed) ook al is hij vrij "zwaar".
    Toch vind ik het raar dat deze pil als zwaar betiteld wordt. Van de microgynon heb ik ook veel afkickverschijnselen gehad

8. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo, ik heb ook 12 jaar de diana 30 geslikt en nu ben ik zes maanden gestopt en de pukkeltjes komen weer helaas. Met name rond mijn eisprong en mestruatie. Ik baal er zeker van, maar heb het er voor over...

9. Be Happy

10. Be Happy

@Mikki77: jij draagt toch niet toevallig ook een maansteen.... Ik namelijk wel. Het schijnt te helpen om een regelmatige cyclus te krijgen. Alhoewel... Ik draag hem inmiddels bijna 2 maanden, zonder succes....

Hopelijk doet de Monnikspeper beter zijn werk. Hoe vaak neem jij het in? Ik neem 3x daags 1 capsule.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat monnikspeper helpt tegen acné heb ik ook gelezen ja!
    Nu hoop ik dus weer dat mijn pukkel-uitbraak het bekende 'het-moet-eerst-erger-worden-voor-het-beter-wordt' fenomeen is, omdat ik nu die monnikspeper ben gaan slikken. Maar misschien houd ik mezelf wel voor de gek, want als ik de berichten hier zo lees kunnen de pukkels dus ook blijvend zijn. Balen :( Maar als dat alles is, heb ik het er natuurlijk voor over.

Een maansteen draag ik (nog) niet. Ik heb wel een armband van maansteen thuis, misschien kan ik die weer eens gaan dragen.
    Je schijnt zo'n steen wel een speciale behandeling te moeten geven voordat hij werkt (in een glas water in het maanlicht zetten geloof ik), doe je dat ook?

Ik slik ook 3x daags 1 capsule. Er stond op het doosje dat 3x2 ook kan, maar aangezien ik ook al die Etos Zwanger pillen en multivitaminen slik, vond ik dit wel even genoeg. Het kan ook te gek met al die kruiden he... :rolleyes:

Laat je het effe weten als de duivels bij jou eindelijk zijn doorgebroken? ;)

12. Be Happy

Hoi!

Uiteraard hou ik je (via dit topic of die ene van mijzelf "na lange tijd nog niet ongi") op de hoogte!

Die maansteen heb ik de eerste keer 24 uur in een glas water gelegd. Daarna schijn je hem af en toe "op te moeten laden". Dat kan door hem in de volle maan te leggen of onder stromend water te houden. Ik hou hem af en toe onder stromend water. Ik heb trouwens een hangertje (voor aan een ketting). Gekocht bij De Tuinen.

Ik slik naast die Monnikspeper-capsules nog 1x daags een Cranberry-capsule, omdat ik door al dat klussen :D gevoelig ben voor blaasontstekingen. Daarnaast slik ik Dagravit Multivitaminen met foliumzuur (Dagravit Mama & Baby). Dat vind ik ook wel even genoeg. Bovendien ben ik al niet zo'n pillenslikker. Die capsules krijg ik ook met hangen en wurgen weg trouwens. Met tabletjes heb ik niet zoveel moeite.

Ik heb trouwens ook een doosje Etos Zwanger Worden liggen hier. Die ga ik binnenkort nogmaals proberen. Toen ik ze een week had genomen, werd ik beroerd namelijk (misselijk). Weet niet of het daar nu aan lag. Maar toen ben ik weer overgestapt op mijn Dagravit tabletjes. Wil het binnenkort toch maar weer eens proberen. Hoor zoveel positieve verhalen daarover!

Goed, ik ga weer eens aan het werk. Zit in de baas zijn tijd te forummen :oops: :oops:

Groetjes!

13. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

Ik ben ook 10 jaar aan de diane pil geweest, omdat ik zoveel last had van acne. Ongeveer een jaar geleden zei mijn nieuwe dokter, dat het niet goed is om zolang aan die pil te zijn en kreeg ik een andere pil voorgeschreven. Toen ik met Diane gestopt was, kreeg ik ook weer meteen erg veel pukkels. Ook tijdens de Diane pil had ik er trouwens nog steeds last van maar dan wel minder. Toen ik gestopt was met de pil om zwanger te worden en uiteindelijk zwanger was, werd het nog erger. Toen ik de 4 maanden zwangerschap voorbij was, nam het een beetje af. Maar toch blijf ik er last van hebben. Ik heb ook alle middeltjes al geprobeerd, en niks blijkt te helpen. Maar gelukkig zie ik dat is dus niet de enige ben ;) Ik dacht dat het met de pubertijd te maken had, maar ik ben nu al bijna 25 en heb het nog, helaas....

Groetjes Christa

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik kreeg ongeveer 2 weken voordat ik ongesteld werd (de eerste echte menstruatie na pilstop) een heleboel pukkels in mijn hals, gezicht en decollete. Daarna verdwenen ze weer en sinds vanmorgen zijn er weer meer (zit halverwege de cyclus dus hopelijk eisprong). Erg vervelend maar ja...

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik heb altijd pukkels, met of zonder pil. Alleen tijdens mijn zwangerschappen had ik nergens last van! Ik heb ook psoriasis, dus een erg gevoelige huid. Ook daarvan had ik geen last meer toen ik zwanger was. Ik wil heeeeeeel graag weer zwanger zijn! ;)

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik had vroeger nooit acne!
    Sinds ik in april 2006 gestopt ben met de pil heb ik wel last van pukkeltjes.. Niet extreemveel, maar ze zijn er wel!
    Maar ik heb geen diane pil geslikt.. Voor de rest bijna alle die op de markt zijn! ;)

17. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hey Tezz,

Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger wordt! ;)

Groetjes Christa

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    christacarline: dank je wel. Ik hoop van harte dat jij ook snel een gezonde, mooie (en pukkelloze ;) ) zwangerschap hebt!

19. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hoi hoi!
    Wellicht een tip voor de gepukkelden onder ons: biergist! Ook ik heb jarenlang Diane geslikt (naamloze variant) omdat ik last had van acne. Helpt fantastisch! Tijdelijk overgestapt op Microgynon 30, en toen kwamen de pukkels nog erger dan voorheen terug. Ik ben dus weer teruggegaan naar Diane. Nu ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens, en slik ik biergisttabletten om acne te voorkomen. Tijdens vorige 'acne-aanvallen' hielp de biergist altijd goed! (Wel lange tijd slikken: eenmalig helpt niet). Wat ik zo erover lees op internet en op dit forum is het ook niet schadelijk voor de beeb (mocht je zwanger raken).

Overigens ook een opsteker: ik was een beetje verontrust over alle negatieve verhalen rondom de Diane en ontpillen (waar ik nog mee bezig ben, helaas). Op zoek naar positieve verhalen dus, en heb plenty verhalen gehoord en gelezen van vrouwen die jarenlang DIane slikken en snel ontpilt dan wel zwanger waren. Dat geeft de wannabe moeder moed :D Mochten er nog meer positieve verhalen zijn... Ik hoor ze graag ;)

20. naomi32

naomi32 Actief lid

10 nov 2006
    352
    0
    0
    helaas ik ben bijna 34 en zit ook weer helemaal onder na het stoppen met de diana 35, is inmiddels bijna 2 jaar geleden dat ik voor het laatst de pil heb geslikt.

Niks helpt bij mij, ik ben zelfs naar een acne therapeut geweest en ook dat helpt niks. Het is niet zo dat ik helemaal onder zit met grote puisten maar voornamelijk op mijn kaken en kin. Ook op mijn rug heb ik er last van. :(
    Gek word i kervan, ben ik verdorie bijna 34 en zit ik nog onder de acne :confused:

Deel Deze Pagina