Acne is terug, help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Preitjuh90, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.580
    968
    113
    Vrouw
    Hi allemaal!
    In mijn pubertijd had ik enorme acne. Gezicht, rug en borst zat onder...ik kreeg toen de pil daarvoor...ondertussen bijna 15 jaar verder ben ik nu bijna een halfjaar gestopt met de pil en begint de acne weer terug te komen:eek: althans. Mijn rug en borst beginnen behoorlijk onder te zitten en in mijn gezicht vooral rond mijn slapen. Tijdens pil gebruik had ik daar dus nooooit last van.
    Heeft iemand een tip? Ouderwete clearaseal? Haha o mijn god ik vind het echt zo naar!has gehoopt dat het een puber kwaaltje zou zijn...
     
  2. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Even naar de huisarts en vragen om Inderm. Werkt heel goed!
     
  3. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik had als puber ook veel puistjes en bij mij hielp de pil goed. Toen we voor een kindje wilden gaan was ik bang dat de puistjes terug zouden komen. Gelukkig bleven ze bij mij weg.
    Ik kan mij voorstellen dat je dit niet leuk vindt. Daarom zou ik contact opnemen met je huisarts en vragen om een zalfje. Ik weet nog dat ik vroeger een middeltje gebruikte met de stof benzoylperoxide.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  4. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.580
    968
    113
    Vrouw
    Is dat een hormoonzalf?

    Gek genoeg is mijn huid super droog! Vroeger heel vettig...
    Mijn rug is zo droog dat als ik me buk mn huid gewoon zeer doet. Uiteraard smeer ik het al flink in...maar denk dat een hormoonzalf oid geen goed zal doen?
     
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik gebruikte in het begin spullen van medik8, daarna Cleyo en nu overgestapt op thalgo. Herken het probleem maar nu redelijk goed onder controle. Hier is het wel echt hormonaal dus in fases in de maand aanwezig en andere fase nauwelijks tot niet. En helaas nu met de zwangerschap weer net als bij zoon, bij dochter dan weer geen last van gehad en een hele gave huid gehad dus ben benieuwd wat het gaat worden ;)
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Lijkt me vervelend, ik heb wel beetje maar niet heel erg. Misschien inderdaad naar huisarts om een zalf vragen. Ik denk dat je vraag misschien beter in de lounge past, krijg je misschien meer reacties. Je kan beheer vragen of ze je onderwerp daar naartoe willen verplaatsen!
     

Deel Deze Pagina