Acne na stoppen pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Rosenieuw, 12 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Hoi lieve lieve dames❤️❤️❤️, jullie hebben me wellicht een tijdje terug voorbij zien komen. Ik ben 26 juni gestopt met de pil en dat ging eigenlijk de eerste 3 maanden prima, tot dat ik nu ineens rechts van mijn gezicht bij mijn kin/onder mijn wang en op mijn wang ineens acne heb gekregen. Nu lees ik dat dit vaak voorkomt na de 3e maand en dat het de hormonen zijn die weer een balans moeten zoeken. Alleen ik vind het VRESELIJK!!

    ik heb nog nooit oneffen heden gehad op mijn huid en dit maakt me ontzettend onzeker. Weet iemand na hoeveel maanden dit gewoonlijk weer wegtrekt? Het is nu wel minder dan eerst, maar toch nog wel aanwezig… Heeft iemand een indicatie na hoe lang jullie klachten overgingen en hebben jullie tips?

    heel veel liefs!❤️❤️❤️
     
  2. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
  3. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw
    Hoi! Helaas hetzelfde probleemo_O
    Ik ben nogsteeds gestopt met de pil (a.s maart 2 jaar). En de acne zit er nogsteeds:confused:. Bij mij vooral heel erg op m'n kin, dit is de enige plek in mijn gezicht waar het zit. Zie foto's.

    Echt super balen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw
    Tot nu toe ook niets wat helpt..
     
  5. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Pfffff echt vervelend. En er is niks wat helpt??? Echt ik haat de pil zo erg!! Het heeft echt mijn hele hormoonbalans over hoop gehaald!! Noooooit meer!!
     
  6. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw

    Ze zeggen dat dure behandelingen bij een schoonheidssalon het zou kunnen verminderen, maar dan is de oorzaak nog niet aangepakt en komt het weer net zo hard terug.

    Heb jij het ook zo erg als mij?
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  7. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Ja pfff ja ik heb het wel iets minder erg dat wel, maar toch wel helaas aanwezig genoeg… ik merk wel hoor dat mijn hormonen echg nog een balans aan het vinden zijn. Ze zeggen dat zuurkool etc eten zou helpen om de darmflora te herstellen, wat de pil overhoop zou halen… Dus ik ga dat eens proberen… hopelijk zijn we er samen snel van af…
     
    Donna1993 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier is t hormonaal gestuurd, Diana hielp er ook niet tegen (16 jaar gehad).

    Ongeacht wat je smeert, doet of bezoekt je gaat het niet tegen. Althans in MIJN geval niet. Enige wat goed hielp was zwanger zijn, mja kwam ook weer met kwalen die ik nog minder fijn vindt.

    Paar jaar geleden waren er wel die blauwe UV lampjes. Moet zeggen dat dat wel meer effect had dan andere dingen die ik probeerde. Loste t bij mij uiteindelijk niet op, maar niet iedereen zal in de hardnekkige hoek zitten.
     

Deel Deze Pagina