gesteriliseerd Maar toch bang om zwanger te worden

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Svenn15, 13 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Svenn15

Svenn15 Lid

6 nov 2022
    6
    0
    1
    Man
    Hey,

Ik ben nu een tijdje gesteriliseerd echter blijft mijn vrouw bang hebben om zwanger te worden.
    Het lijkt wel een soort angst,wij hebben 2 kinderen en ze wilt echt geen 3de.
    De angst is zo groot dat ik tijdens de seks niet in haar mag klaarkomen.
    Iemand tips ?

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Heb je een nacontrole gehad? Je zou je sperma nog eens kunnen laten nachecken op levende spermacellen. Zijn die er niet, dan heb je wel een medisch bewijs dat de sterilisatie geslaagd was.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat vervelend voor jullie allebei. De tip om je sperma te laten checken is een hele goede. Mocht daarna haar angst blijven, kan ze wellicht overwegen om zichzelf ook te laten steriliseren? Ik herken haar angst, dat is de reden dat ik mezelf ga laten steriliseren. Ik laat dan mijn eileiders verwijderen. Dan weet ik het 100% zeker.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Dit inderdaad, na controle zou t goed moeten zijn. Desgewenst zijn er nog alternatieve middelen om een dubbele zekerheid in te bouwen voor als haar sterilisatie net een brug te ver is.

Maar ik snap de vrouw van TS heel goed. Hier ook echt amme noooooit niet nog een nr 3.

Dan liever helemaal niets, dan t risico te lopen (op het moeten beeindigen van een zwangerschap).

Overigens wacht ik nog op partner, die zou steriliseren. Ik wacht rustig even verder.

Kolibrie vindt dit leuk.
  5. Svenn15

Svenn15 Lid

6 nov 2022
    6
    0
    1
    Man
    Heb `2 stalen binnengebracht en de uroloog wist me te zeggen dat alles in orde is.De schrik blijft wel helaas.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Zoeken naar een middenweg, zijn er nog andere acceptabele opties?

Deel Deze Pagina