Wat vinden jullie belangrijker schone was of gezondheid( droge huid)? Ik gebruik dankzij mijn vriendin een onbekende buitenlandse wasmiddel dat gemaakt is van ritha zeep en er zitten plantaardige biologische ingredienten in. Oke het is wel gezond, maar het verwijdert geen vlekken. En ik heb dus kids die veel vlekken hebbën en het dus zonde is. Het wast dus niet echt schoon. Ik neig terug te gaan naar Persil en formil. Maar wij hebben droge huid en eczeem en het zou "goed" zijn voor ons.. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het beddengoed dubbel wassen. Na bijvoorbeeld de zoveelste vlek zou ik wassen met het ene middel om daarna nogmaals te wassen met die ander zodat je er geen last van hebt. Als dat kan... Ik ben niet vies van een vlekje hier of daar; maar het moet ook weer niet zo ranzig ogen dat je er soep van kunt koken of iets. Dus misschien gewoon een beetje van beiden of juist op zoek gaan naar een alternatief waarmee je beiden doelen kunt behalen.
Het probleem is dat ik geen andere wasmiddel samen mag gebruiken, anders werkt ie niet omdat die normale wasmiddel chemische? Producten bevat.
Neutraal bv. Ik heb een vriendin met ook een mega gevoelige huid (flink eczeem en heel snel uitslag) en die kan bv wel tegen omo
Neutral heb ik niet geprobeerd. Wast deze ook goed. Ik wil ook een schone was. Persil en formil waren echt goed.zonde van de vlekken nu kan alles weggooien.
Ik heb ook eczeem. Heel erg dus gebruik die merken ook niet. Ik gebruikte eerst neutral. En nu maak ik het zelf! Super goedkoop en nergens last van. Ik maak het met Zwitsal en een deel hypoallergene zeep. Ideaal !
neutral al geprobeerd? en je hebt het over persil en formil. heb je al eens andere merken geprobeerd zoals bijv omo? of een eigen merk? dat wil ook nog wel eens schelen. en zo min mogelijk gebruiken. ik gebruik altijd maar 1/3e van wat er op de verpakking staat. en in het eindwater azijn gooien. dat haalt de laatste zeepresten weg. en geen wasverzachter gebruiken.
Zou de droge huid écht door het wasmiddel komen? Dat dacht ik bij mijn zoontje ook, maar met neutral en allerlei andere probeersels bleef hij net zo droog (en regelmatig eczeem). Hebben jullie nu geen droge huid meer dan? Hier bleek een koemelkallergie de boosdoener te zijn en niet het wasmiddel.
Klok wasmiddel is een biologisch wasmiddel, dat gewoon te verkrijgen is bij de plaatselijke supermarkt. Witte waspoeder zit in een groene doos en poeder voor gekleurde was in een paarse doos. Het is niet of gezond, of schoon. Het is gewoon gezondheid en schoon!
Attitude heeft ook goed hypoallergeen wasmiddel, dat gebruik ikzelf ook, was komt er schoon uit. Verder kun je ook wasnoten gebruiken, maar daarvan weet ik niet hoe schoon het wast? Zelf maken wil ik wel eens proberen, heeft iemand recepten?
Droge huid van zoontje is voorlopig wel verdwenen. In de winter wordt het nog erger. Ik heb eczeem en die is niet verdwenen.
Hoe doe je dat met azijn? Wasverzachter gebruik ik sowieso niet. Andere wasmiddelen heb ik niet geprobeerd.
Volgens de artsn komt de droge huid door het weer. Met drige weer wordt het erger en als het vochtig s heeft hij niets over.