schone was of gezondheid belangrijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wat vinden jullie belangrijker schone was of gezondheid( droge huid)?

Ik gebruik dankzij mijn vriendin een onbekende buitenlandse wasmiddel dat gemaakt is van ritha zeep en er zitten plantaardige biologische ingredienten in. Oke het is wel gezond, maar het verwijdert geen vlekken. En ik heb dus kids die veel vlekken hebbën en het dus zonde is. Het wast dus niet echt schoon. Ik neig terug te gaan naar Persil en formil. Maar wij hebben droge huid en eczeem en het zou "goed" zijn voor ons..

Wat zouden jullie doen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

tja aangezien "gewoon" wasmiddel geen vergif is zou ik toch echt kiezen voor schone was.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het beddengoed dubbel wassen. Na bijvoorbeeld de zoveelste vlek zou ik wassen met het ene middel om daarna nogmaals te wassen met die ander zodat je er geen last van hebt. Als dat kan...

Ik ben niet vies van een vlekje hier of daar; maar het moet ook weer niet zo ranzig ogen dat je er soep van kunt koken of iets. Dus misschien gewoon een beetje van beiden of juist op zoek gaan naar een alternatief waarmee je beiden doelen kunt behalen.

4. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik zou nog even verder zoeken, er zijn veel meer wasmiddelen dan persil of die van je vriendin.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Het probleem is dat ik geen andere wasmiddel samen mag gebruiken, anders werkt ie niet omdat die normale wasmiddel chemische? Producten bevat.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Heb je wel eens met Neutral geprobeerd?

Ik wil toch echt wel schone was...

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Heb je dan een idee welke dat zijn?

8. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Neutraal bv.
    Ik heb een vriendin met ook een mega gevoelige huid (flink eczeem en heel snel uitslag) en die kan bv wel tegen omo

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Neutral heb ik niet geprobeerd. Wast deze ook goed. Ik wil ook een schone was. Persil en formil waren echt goed.zonde van de vlekken nu kan alles weggooien.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb ook eczeem. Heel erg dus gebruik die merken ook niet.

Ik gebruikte eerst neutral. En nu maak ik het zelf! Super goedkoop en nergens last van. Ik maak het met Zwitsal en een deel hypoallergene zeep.

Ideaal !

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    neutral al geprobeerd?
    en je hebt het over persil en formil. heb je al eens andere merken geprobeerd zoals bijv omo? of een eigen merk?
    dat wil ook nog wel eens schelen. en zo min mogelijk gebruiken.
    ik gebruik altijd maar 1/3e van wat er op de verpakking staat. en in het eindwater azijn gooien. dat haalt de laatste zeepresten weg.

en geen wasverzachter gebruiken.

12. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Zou de droge huid écht door het wasmiddel komen? Dat dacht ik bij mijn zoontje ook, maar met neutral en allerlei andere probeersels bleef hij net zo droog (en regelmatig eczeem). Hebben jullie nu geen droge huid meer dan?
    Hier bleek een koemelkallergie de boosdoener te zijn en niet het wasmiddel.

13. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Klok wasmiddel is een biologisch wasmiddel, dat gewoon te verkrijgen is bij de plaatselijke supermarkt. Witte waspoeder zit in een groene doos en poeder voor gekleurde was in een paarse doos.
    Het is niet of gezond, of schoon. Het is gewoon gezondheid en schoon!

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik gebruik al jaren Neutral en wast gewoon schoon.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Klok, neutral, ecover of Marseillewasmiddel van lidl proberen.

16. Anja7

Anja7 Lid

8 sep 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Attitude heeft ook goed hypoallergeen wasmiddel, dat gebruik ikzelf ook, was komt er schoon uit. Verder kun je ook wasnoten gebruiken, maar daarvan weet ik niet hoe schoon het wast?

Zelf maken wil ik wel eens proberen, heeft iemand recepten?

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Droge huid van zoontje is voorlopig wel verdwenen. In de winter wordt het nog erger. Ik heb eczeem en die is niet verdwenen.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hoe doe je dat met azijn? Wasverzachter gebruik ik sowieso niet. Andere wasmiddelen heb ik niet geprobeerd.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Volgens de artsn komt de droge huid door het weer. Met drige weer wordt het erger en als het vochtig s heeft hij niets over.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Zwitsal is ook niet goed voor ons huid.

Deel Deze Pagina