ik heb vorige week in de supermarkt van josefien een foto laten maken door zo,n kinderfotograaf. nog nooit gedaan en koste 2,50 ik vond al dat ze wel erg veel foto,s maakten en ze waren per kind ruim 10 min bezig.. ( ik vond het al zo gek). kom ik vandaag vrolijk die foto ophalen.... nee echt je wil het niet weten.... gewoon echt een hele mega grote reportage.. zelfs op een groot linnen doek afgedrukt.... welke ik allemaal wilde hebben vroeg ze... nou het schaamrood stond echt op mijn kaken.. ik wilde gewoon alleen die foto van 2,50 .... wat een verspilling!!!!! tjeeeee.... en de leukste foto was 50,- ik heb een kennis die hobbyfotograaf is en die voor niks zulke foto,s kan maken... de hele reportage inc de grote foto,s had ong 180,- gekost.. ik voelde me zoooooo voor lul staan... ik zei nog kan ik er volgende keer niet bij zeggen dat ik alleen de foto van 2,50 wil, maar dat kon niet... ben ik nou zo gierig???? ik ga dit dus echt niet meer doen. heb m,n bekkie bij me en sta niet snel met m,n mond vol tanden... gr Jose
Zo herkenbaar! Ben alleen niet zo sterk dat ik de rest dan daar laat.....dan MOET er wat mee. Ik vind het dus knap en goed dat je voet bij stuk hebt gehouden! Vorige week zag ik bij mijn zus trouwens ook een mooie foto van beide kindjes op linnen staan...ook bij de supermarkt Familiekwaal vermoed ik...maar hij was echt erg mooi!
moest er toch een beetje om lachen.. Ik begin dr niet eens aan Dus vind je niet gierig, je kan toch de keuze maken, voor die foto? moeten ze maar niet een berg maken..
Zij maken die foto's...je hoeft ze echt niet te nemen hoor. Ik neem ook vaak genoeg de gratis foto, of die van een paar euro. De rest mogen ze allemaal houden
Tuurlijk kun je alleen de foto van 2,50 nemen, da's toch je goed recht? Maar fotografen moeten ook eten, dus ja, dan kost 'n reportage zoveel geld. Elke klik die je met je camera maakt, elke flits die je flitskoppen maken, elke foto die je door je pc haalt, het kost je als fotograaf allemaal geld; plus dat je nog je werkuren betaald moet krijgen (En dat zijn niet alleen de uren die bezig bent met het fotograferen zelf), de afdrukken voor moet schieten en je gezin er van moet onderhouden... 180 euro voor zo'n reportage (bij 'n prof dan) valt op zich mee dus. En je mag er toch van uit gaan dat 'n professioneel fotograaf op z'n minst een redelijke opleiding heeft en dus nét even iets meer kan dan 'n amateur, je betaalt dan ook voor zekerheid dus. (Ik kan je foto's laten zien van 'n bruidsfotograaf (andere orde dus dan dit verhaal) die echt zo wanstaltig slecht zijn, dat je plaatsvervangend gaat huilen.. Nou, als je dat risico dus niet wilt nemen, dan betaal je iets meer...) Maar goed, bij de series bij de Appie Heijn is dat laatste (fatsoenlijke opleiding) meestal niet écht aan de orde en zij nemen 't risico door extra afdrukken te maken, dus veeg dat schaamrood maar weer van je kaken. Zij bieden jou een foto van 2 euro 50, dus je hoeft je echt niet bezwaard te voelen dat je de rest niet afneemt... Heb je toch niet om gevraagd?
ik vraag me dan altijd af, wat ze met die overige foto's doen...waar ze die voor gebruiken....krijg er een beetje raar gevoel bij..... heb het 1x gedaan...en ze waren niet eens mooi...en die man bleef maar vragen wil je echt geen andere foto's.....zucht..
Ik heb het ook een keer laten doen,bij de AH en heb toen ook alleen de foto van 2,50 genomen...want ik vond de rest zoooo duur! Maar ook ik dacht ohjee.
ik doe het ook niet meer... ik miste echt een aantal foto's die gemaakt waren, waarvan ik WIST dat ze leuk waren. En daarbij hadden ze naar mijn idee de verkeerde foto voor de canvas gebruikt. Die ik overigens wel prachtig bewerkt vond. Maar het grootste deel was gewoon niet mooi... Ik vond het jammer om die canvas te laten staan uiteindelijk hoor.. Maar ik doe het dus niet meer, véél te duur ook.
er zaten echt prachtige foto,s bij.... maar josefien had die dag er ook helemaal geen zin in... staat dus ook op sommige foto,s met een gezicht als een oorwurm...... zegt die vrouw nog die lachende foto is echt schattig... nou zei ik toen was ze het helemaal zat en dat is haar woeste blik hahaha ( tja om het een beetje luchtig te houden ) ja er waren echt hele schattige bij... maar ik blijf erbij dat ik het echt duur vond... dan ga ik liever naar een echte fotograaf waarbij niet alle foto,s binnen 10 min genomen moeten worden.. en ze wachten tot baby geen huilgezicht meer trekt.. ze verliezen hier toch geld aan???? als die foto nou 15,- was geweest? ze vernietigen ze zei ze... maar ik on nog wel achteraf via een website bijbestellen??? ze bewaren dan kennelijk toch iets??? nou ja daar ga ik niet paniekrig om lopen doen... zou niet weten wat ze ermee moeten.... gr Jose
heb ik ook gehad, vorig jaar een aanbieding om 1 foto voor 2 euro te laten maken. kom ik m ophalen, liggen er 6 hartstikke leuke foto's klaar! in totaal iets van 60 euro. de foto die 2 euro was, waar ik dus voor kwam, was ook in groot formaat. die was nog gaver, alleen dan ook 30 euro. er werd me nog verteld, alles wat ik niet nam werd vernietigd... jeetje wat had ik het moeilijk zeg, heb ik ook gezegd. heb gauw die 2 euro betaald, foto gepakt en ben weggegaan voor ik me bedacht.
't Feit dat de camera 'klik' zegt, zegt nog niet dat de foto ook gelukt is... En wat doen ze met die foto's? Ik denk dat ze 't merendeel vernietigen, maar 't kan ook net zo goed zijn dat je stilzwijgend akkoord gaat met het eventueel gebruiken van die foto's voor reclamedoeleinden (van het desbetreffende bedrijf) door daar de foto's te laten maken... Ze bewaren blijkbaar wel 'n tijdje de digitale bestanden, vandaar dat je nog kunt nabestellen... En idd, als je bij 'n prof je foto's laat maken, mag je er toch wel van uit gaan dat die de tijd neemt voor je kindje. Je wilt immers toch mooie foto's (ondanks dat 'n woest kind ook mooie foto's kan opleveren, vind ik... maar goed, dat vind ik als fotograaf en niet als kersverse mamma, haha!) En wat dat geld verliezen betreft: die printjes kosten natuurlijk minder dan dat jij ervoor betaalt én er zijn zooooo veel ouders die er wél instinken, dat dat wel gecompenseerd wordt... (Ik jaren terug ook hoor; tegenwoordig begin ik vaak al te grinniken als ik ze met hun beroerde flitsopstellingen zie staan... Dan maak ik zélf wel 'n serie mooie foto's... )