Walgen van kraamverband

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Moises, 11 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moises

Moises Actief lid

23 feb 2023
    111
    80
    28
    Vrouw
    #1 Moises, 11 aug 2023
    Laatst bewerkt: 11 aug 2023
    Ik weet het, first world problems :p Maar waar ik nou echt tegen op zie is... Kraamverband :cry:

Vanaf het moment dat ik ongesteld werd en kennis maakte met maandverband, begon bij mij de walging.
    Hoe het eruit ziet, hoe het voelt in je onderbroek, het bloed dat je letterlijk uit je vagina voelt lopen ennn dan ook nog in je eigen bloed zitten. BAH!
    Ik ben toen gauw overgestapt op tampons.

10 jaar geleden ben ik voor het eerst bevallen en mijn God wat vond ik de tijd na de bevalling een hel mede dankzij die vieze dikke lange broeierige kraamverbanden. Brrr. Aan maandverbanden toen de ergste bloedingen voorbij waren kon ik ook echt niet aan wennen.

Nu dacht ik... Stel je krijgt een keizersnee, dan is je onderkantje nog helemaal heel. Kan je dan geen cup gebruiken? Of zeg ik nu iets heel doms?

Ik heb wel het merk Natracare gevonden die natuurlijke kraamverbanden verkopen, maar als ik heel eerlijk ben zou ik nog liever een hydrofiel doek of wc papier in mijn onderbroek stoppen en mezelf thuis opsluiten tot het bloeden is gestopt haha.

En wat ik nu met dit verhaal wil... Geen idee. Hopelijk ben ik niet de enige gek hier in :cool:

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Nee, het gaat om de wond in je baarmoeder: met een keizersnede heb je een nog grotere wond. Ik heb een baarmoeder ontsteking gekregen bij nr 3. Geen idee hoe. Maar ik kon op dag 7 na zijn geboorte met de ambu naar t ziekenhuis en was erg ziek. De pijn was afschuwelijk. Liever stom maandverband dan onnodig risico's nemen met cups en tampons.

Je kan ook van die depend incontinentie luiers doen. Lijkt mij wel zachter en minder dik denk ik

Snoepjes en Moises vinden dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Dus je vindt vooral die structuur gewoon heel onprettig? Omdat je zegt dat je een hydrofiel een fijner idee vindt. Je kan dat ook gewoon proberen, of je legt bv een hydrofiel over een maandverband. Wel goed uitwassen natuurlijk, ik weet niet of je dat ziet zitten?

Ik had zelf verband van Kotex voor de nacht, was de tip van mijn kraamverzorgster, die vond ik veeeeel fijner dan het standaard kraamverband.

Moises vindt dit leuk.
  4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heb je al eens aan katoenen maandverband gedacht? Dat broeit echt een stuk minder.

Moises vindt dit leuk.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Wasbaar kraamverband een optie?

Moises vindt dit leuk.
  6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Wasbaar had ik bij mijn tweede ook, vanaf dat het bloedverlies wat rustiger werd (daarvoor had ik soms zo’n vloedgolf met stolsels - ik vond het heerlijk dat ik dat gewoon kon weggooien ;) ). Wasbaar was van ImseVimse en vond ik qua gevoel veel prettiger dan wegwerp, qua wegwerp had ik dus Kotex zo’n zwarte verpakking en niet die heel plastic-achtige-krakende dingende uit m’n kraampakket.

Moises vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Als je geen zin hebt om wasbare dingen aan te schaffen, omdat je normaal tampons gebruikt, zou ik een stevige keukenrol op het kraamverband leggen. Dan heb je geen lege ruimte. Wc papier lijkt mij te snel pulp worden.

Ik kan er sensorisch slecht tegen. De eerste periode ga ik na elke toiletgang douchen. En misschien nog wat vaker spoelen met een postpartum fles.

Moises vindt dit leuk.
  8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ik vind kraamverband ook vreselijke zweet dingen. Zelf gebruikte ik kotex nacht maandverband altijd. Zweet veel minder

Moises vindt dit leuk.
  9. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Cup zou ik niet doen ivm risico op infectie. Maar waarom geen menstruatieondergoed proberen? Tegenwoordig ook te koop bij de Zeeman en het Kruidvat, misschien niet helemaal voldoende voor de eerste dagen maar dan trek je iedere paar uur een schone aan.

Moises en Bloem2310 vinden dit leuk.
  10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Bij mij moest het kraamverband na de keizersnede ook nog bewonderd worden door de kraamverzorgster. Dus mocht ook geen wasbaar verband gebruiken, want ze moesten het duidelijk kunnen zien.

Na de keizersnede heb ik denk ik 2 of 3 dagen kraamverband moeten gebruiken, daarna kon ik over op lichtere materialen. Een cup en tampons worden echt afgeraden ivm de wond en het infectiegevaar.

Moises vindt dit leuk.
  11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Misschien eens menstruatie ondergoed proberen? Zelf ook gebruikt en was erg prettig en voelde niet vies of broeierig.

Moises vindt dit leuk.
  12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Ik zou normaal gesproken ook direct menstruatieondergoed adviseren. Maar het klopt dat de eerste dagen de kwaamverpleegkundige wil kunnen observeren of er tekenen zijn van een ontsteking wat ze aan het bloed kunnen zien/ruiken.
    Misschien je toch maar eroverheen zetten dat je die eerste dagen kraamverband gebruikt. Uiteraard kun je best ander maandverband gebruiken als je dit wil hoor.

Moises vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.148
    113
    Echt? Kan me dat niet herinneren. Alleen elke ochtend de vraag hoeveel het was

Moises vindt dit leuk.
  14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier wist ik niet dat ze het wou bewonderen… ze had het uit de prullenbak gepakt en weer uitgerold o_O Ik voelde me daardoor extra viezig…

Moises vindt dit leuk.
  15. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Het kraamverband uit het ziekenhuis vind ik een stuk beter dan die in je kraampakket zitten. Maar inderdaad je word onder gecheckt en sowieso de eerste dagen na een keizersnede vooral de eerste twee waarin je het meest vloeit lijkt mij echt niet dat je trek hebt om een tampon in te brengen. Je bent blij als je gedoucht bent en terug in bed ligt.

Tenminste ik heb afgelopen zondag een keizersnede gehad, nou zeker niet dat ik die dag of maandag/dinsdag zin had om een cup of tampon in te brengen. o_O

Moises vindt dit leuk.
  16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik moest ze in een apart zakje bewaren, die zij dan na een korte inspectie alsnog weggooide. Ze schijnen het direct t kunnen ruiken als er iets mis is.

Moises vindt dit leuk.
  17. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Hier ook hoor, niemand heeft in of aan mijn kraamverband gekeken of geroken :eek:

Moises en esklessebes vinden dit leuk.
  18. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Hoe weet je dat zo zeker haha misschien pakte de hulp het wel uit de prullenbak:roflmao: of verstopte je het? Of had je geen hulp?

Haha sorry:Dkon het niet laten maar zag er echt zo een beeld bij.

Mij zou het echt een worst wezen maar werk ook in de zorg al heel lang dus sta niet zo snel ergens van te kijken:roflmao::roflmao: al walg ik er van om ergens aan te ruiken echt dat is echt walgelijk:eek::roflmao:

Moises vindt dit leuk.
  19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Bij de jongste lag ik de eerste dagen in het ziekenhuis, daar werden verbanden niet gecheckt, maar thuis door de kraamzorg wel.

Moises vindt dit leuk.
  20. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Niet..... maar ik ga er vanuit dat ze niet zo ver is gegaan...
    Ze vroeg uiteraard 's morgens wel wat de kleur was van het bloed, maar verder ook niet... en als zij het daarna uit de prullenbak wilde vissen... be my guest :rolleyes:

Moises en esklessebes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina