Misschien dat hier al meer over geschreven is, maar ik kon het niet vinden... Op welk moment vertel je 'de omgeving' (familie, vrienden) dat je zwanger bent? Ik lees overal dat de kans op een miskraam na ongeveer 3 maanden flink afgenomen is. Maar is dat dan als je 12 weken zwanger bent of 13? Wij komen er niet helemaal uit welk moment we nu zullen kiezen. Wat hebben jullie gedaan?
Hoi, Ik denk dat het ieder voor zich is, de een wil wachten tot de 12 wkn, de ander verteld het zodra ze weten dat ze zwanger zijn. Wij hebben het verteld toen ik net 1 dag wist dat ik zwanger ben. Succes
wij hwbben het dag een aan de ouders verteld en broers en zuster en twee dagen later aan onze beste vrienden en de rest pas met 12 weken
Hai, ik wil mijn schoonmoeder, moeder en mijn zus op moederdag vertellen. Dan ben ik 8 weken. Daarna zal ik ook heel snel mijn vrienden inlichten. Op dit moment weten twee vriendinnen het alleen. Veel plezier
Wij hebben het ook al heel snel gezegd... dag 1 mijn ouders, broertje en zusjes, dag 2 die van mijn vriend (omdat zijn moeder toen 50 werd, leuk cadeautje toch?). Daarna eigenlijk niet heel voorzichtig mee geweest!
haoi Damie, ik leef al tijdje mee op vruchtbaarheidsbehandelingen aangezien ik daar helaas ook onder val maar weet dus dat je via IVF/ICSI zwanger geworden bent. Nu las ik dat alleen twee vriendinnen het weten...kon je die ziekehuisbezoeken en puncties en prikken geheim houden? Dat lijkt me wel super bij ons weet de familie al wel dat we als we een kans krijgen dit via IVF zal moeten! Vandaar mijn vraag! Is natuurlijk veel leuker om ze te verrassen! groetjes Nina
toen ik het wist was ik al bijna 7 weken, en heb vrijwel meteen mijn familie verteld. als het mis gaat kunnen ze me in ieder geval steunen. en als alles goed gaat kunnen ze 5 weken langer blij zijn
wij hebben het de ouders/schoonouders/broer/zusje en schoonzusje gelijk verteld en op me werk wisten er ook al een aantal het , en de rest na de echo.
ik vertel het pas na de 12de week dit na 3 miskramen en 1bbz heb geen zin om alles weer uit te gaan leggen mocht het foutgaan een beste vriendin weet het wel dit om te steunen
ik heb het aan directe familie/goede vrienden zowat meteen verteld, zo rond de 5 a 6 weken. Op mijn werk (afgezien van 1 collega) pas na 12 weken. Enne gefeliciteerd
In ons geval was de omgeving meteen op de hoogte (door de IVF behandelingen) maar het werk heb ik het bij 12 wk verteld. Aantal collega's wisten het natuurlijk wel Je moet doen wat jij wilt, het is voor iedereen verschillend. Als veel mensen het weten moet je veel mensen slecht nieuws vertellen als het misgaat maar.... je hebt dan ook veel steun in die moeilijke tijd. Alles heeft een keerzijde.
M'n schoonouders dezelfde dag nog Mijn ouders de dag erna en toen ook m'n broertje en schoonzusje Tussendoor de buurvrouw, een aantal collega's de directeur een vriendin. Gister m'n opa enoma met het gedichtje wat hier stond. Die staat nu naast onze trouwfoto, dus ik denk dat mijn familie het inmiddels weet. Ik kan het helemaal niet voor me houden, ik vind het zo leuk! Linda
Mijn ouders en schoonouders meteen vanaf dag één. Oh en mijn beste vriendin, zij was bij het testen. De rest wacht ik nog even mee. @ rastagirl, zo je hebt al snel een buikkie gekregen zeg! Super mooi 8)
Wij vertellen het na de eerste echo bij 12 weken maar iedereen moet uiteraard doen waar hij/zij zich prettig bij voelt
Ouders, zussen & aanhang na de allereerste echo (9weken), vrienden (dus geen kennissen) na 13 weken en de rest niet... die zagen het vanzelf!
gelijk toen we test hebben gedaan, zijn we fam bij langs geweest. mocht het misgaan, wil je er toch lijkt me met je dierbare over praten. op het werk heb ik leidinggevende verteld toen ik afspraak had bij vk, dat was met ong 9 weken, ze had het al aan me gezien. rest van collega's kreeg het met 12 weken te horen.
Ouders, schoonouders, zus, broer, schoonzus en zwager en beste vrienden binnen een week. De rest rond 12 weken.