Hallo allemaal, Gisteren is er iets gebeurd wat ik vreselijk vind. Ik zal bij het begin beginnen. Allereerst hebben wij een goed contact met mijn schoonfamilie (mijn schoonmoeder en diens man, dus stiefvader van mijn man) In het verleden is er wel eens ruzie geweest. Mijn man heeft in het bedrijf gezeten bij zijn stiefvader en hij heeft ons financieel moedwillig benadeeld. Dit is uitgesproken. Zij weten dat wij hen nooit geld zullen lenen, dat wij met hen niet willen praten over geld oid. Stiefvader en moeder hebben een nieuw bedrijf opgestart. Zij leven op grote voet en willen altijd opscheppen over wat zij gekocht hebben. Wij gaan hier niet op in. Inmiddels hebben zij zelfs een vakantiehuis gekocht op Kreta en overal schulden. Nu was ik gisteren bij mijn eigen vader. Mijn moeder is namelijk een paar dagen op vakantie met haar zussen en mijn vader is de jongste niet meer, dus ik dacht: ff polshoogte nemen. Hij was aan de telefoon en het ging over geld lenen. Op een gegeven moment hangt hij op en zegt dat stiefvader (van mijn man dus) hem gevraagd heeft om geld te lenen en dat hij er nu aankomt om 2000 euro te halen. Ik explodeerde!!! Dat dit niet ging gebeuren. Dat zij geen vrienden meer over hebben doordat zij overal geld lenen en niets terugbetalen. Waar hij het lef vandaan haalt om in te breken in mijn leven, mijn familie. Hij ziet mijn ouders 2 keer per jaar. Mijn vadertje, 70 jaar, net uit het ziekenhuis, lichamelijk niet op en top, helemaal overrompeld. Ik heb zijn pinpas gevraagd zodat ik deze zou beheren. Ik regel zijn financien nu mijn moeder een paar dagen weg is. Ik heb gezegd dat ik hem meeneem naar mijn huis omdat stiefvader eraan zou komen. En heb gezegd dat ik nu mijn man ging bellen. Nee niet doen zei hij, want stiefvader heeft gezegd dat ik dit niet aan jullie mocht vertellen!!!! Natuurlijk wel gedaan. Ik schreeuwde aan de telefoon, dat ze mijn vader, mijn familie met rust moeten laten. Altijd dat * geld. Op hun leeftijd en er dan nog zo'n potje van maken, met hun gepoch, opgeschep. Dat ze hun dure sieraden maar verkopen, hun 2de huis etc. Mijn man was furieus op stiefvader, heeft meteen zijn moeder gebeld (kreeg stiefvader niet te pakken) gezegd dat dit niet ging gebeuren en dat stiefvader nu om moest draaien. Zijn moeder zei van niks te weten en zou meteen gaan bellen naar stiefvader. Stiefvader is een zakenman, weet de boel goed te verkopen en ik vind dat hij echt misbruik heeft gemaakt van de situatie. Hij wist dat mijn moeder er niet was (die zou dit nooit accepteren) wist dat mijn vader herstellende was en een goedzak is. Ik vind dit zo erg! Mijn vader kon achteraf niet begrijpen dat hij ''Ja'' heeft gezegd. Als ik niet op tijd was gekomen, was stiefvader meegegaan naar de bank. Ik hoorde mijn vader aan de telefoon namelijk zeggen: Ik weet eigenlijk niet hoe dat moet, regelt mijn dochter altijd. Stiefvader zou wel meegaan en zou hem helpen......Dat doe je toch niet!!! Niet eens bedenktijd geven, maar nee, meteen naar mijn vader willen gaan, voordat ie zich kan bedenken. Ik zit er zo mee....Ik kan alleen maar bedenken hoe dit nu moet. Hoe moet dat nu met feestje ed? Mijn familie is nu erg boos op mijn schoonfamilie. Ik wil nu even geen contact met hen. En voor mijn man vind ik het ook vreselijk. Hij kan hier helemaal niets aan doen en is echt''om mijn vader'' gaan staan, heeft hem in bescherming genomen. Wat vind ik dat top! Maar het blijft wel zijn moeder. Mijn man zegt dat er een moment komt dat wij hen nooit meer zullen zien. Mij lijkt dit zo erg! Ook voor onze kinderen. Het contact met hen is, afgezien van eerdere keren, goed geweest. Maar stiefvader heeft het nu echt verpest. Het lijkt soms of zij de kinderen zijn en wij de ouders. Als je zo oud bent en nog niet goed met geld om kunt gaan. Pfffff. Wat moet ik nu?
Zohee, wat een schoft! Wat een lastige situatie zeg. Kan verder ook geen tips geven, sorry. Wel een dikke knuffel!
Ik zou iedereen even op adem laten komen. Geef elkaar tijd en ruimte en laat je stiefvader even nadenken. Hopelijk bedenkt hij dat hij fout bezig was en biedt hij excuses aan jou en je vader. Maar ga het nu vooral niet laten escaleren oid.
Wat een gemene en laffe streek kan er niets minder over zeggen. Dan verwoord ik het nu nog netjes. Denk dat je het voorlopig even zo moet laten. Misschien schoonmoeder langs laten komen en echt alles op tafel gooien. Snap dat je voorlopig geen contact meer wilt. Wist je schoonmoeder hier echt niets van af?
Heb geen tips voor je en heb het zelf niet meegemaakt, maar wat een ongelofelijke hork zeg! Inderdaad, waar haalt hij het lef vandaag om bij jouw vader om geld te gaan leuren.... Sterkte en succes!
Heel erg. Ik zou ook geen contact met ze willen, vind het al knap dat je er zelfs over nadenkt om het ooit weer op te pakken. Omdat je zegt 'nu' geen contact. Ik mag natuurlijk geen oordeel vallen na 1 verhaal, maar je schoonvader klinkt als een gewetenloze oplichter.
Ik zou hem nooit meer willen zien.. en als ik er achter kwam dat hij naar mn vader ging dan deed ik hem wat.. Wat een eikel, heb dr geen beter woord voor..
Bedankt voor al jullie lieve woorden. Moet ervan huilen..... Ik heb het vermoeden dat mijn schoonmoeder er wel van wist, maar dat kan ik niet hard maken.
Hij is inderdaad een gewetenloze oplichter. Ik hoor dit van zoveel mensen terug die nog geld van hem moeten krijgen. Dat hij mijn vader dit heeft gevraagd, ik vind het ongelofelijk laag.
Jeetje zeg, ik kan me je boosheid heel goed voorstellen! Wat sneu voor je vader en je vriend.. en de rest natuurlijk. Vind het echt heel grof! Ik zou denk ik even rust/afstand nemen en dan gaan bedenken hoe/wat je ermee wilt..
Oef wat een verhaal. Je hebt juist gehandeld en je vader/ouders voor meer ellende bespaard. Wat gemeen ook van de stiefvader van je man, wat dat betreft heb ik een hekel aan mensen gekregen. Het gaat altijd om geld. Logisch hoor dat je geen contact wilt.
Wat een misselijk makend mannetje! O wat goed van je dat je het gelijk zo af gekapt hebt. En dan je vader arme man zo gebruikt worden bah!!
Echt schokkend dit! Wat een lef en dan nog zeggen dat jullie dit niet mogen weten. Die had voor mij echt afgedaan! Beetje me vader zo behandelen.. Daaaag
Wat een geluk dat je daar net kwam, anders was het nog veel erger geweest. Dan moet je maar zien of het geld terug was gekomen. Wat een lef trouwens van hem pfff geen woorden voor. Nu eerst maar afkoelen en tijd geven om dit een plekje te geven, succes.
Vreselijk. Echt triedt om zwakke mensen geld af te pakkem! Mss een beegje off topic, maar als hij komtte overlijden zit iedereen met zijn schulden...
Gelukkig was jij op het juiste moment op de juiste plek!!! Maar leuk is het zeker niet nee!! Je laat ze zelfs nog in hun waarde. Tenminste dat wat hun doen moeten ze zelf weten.. Maar niet over jou rug en ook niet die van je familie. Gelukkig dat jij optijd bij je vader was. Sterkte ermee
Susy, Wat ik weet is dat de schulden op zijn naam staan. Het bedrijf wat failliet ging stond ook op zijn naam. Mijn schoonmoeder heeft namelijk een koopwoning en ze waren wel zo slim geweest om dat gescheiden te houden. Maar of mijn schoonmoeder ook nog ''eigen'' schulden heeft? Ik mag het toch niet hopen dat wij dan de schulden krijgen.....Dan weiger ik tzt gewoon de erfenis. Dat kan toch?