me man en ik gaan voor een eerste poging voor onze kinderwens! ik heb vorige week te horen gekregen dat mij bepaald contract is omgezet naar een onbepaalde tijd contract we willen het al een tijdje, maar omdat ik het niet zeker wist of mij contract verlengd zou worden,hebbeb we het nog even uitgesteld. ik ben ook begonnen met het slikken van foliumzuur. ik heb DA merk en er zit 400 MCG foliumzuur in, is dit een goede? en ik ben ook begonnen met tempraturen, vanaf de 1e dag van me menstruatie. want als deze hoger is, ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie is ben je vruchtbaar? want ik wil ook een ovulatietest gaan doen tegen die tijd, en welke hebben jullie goede ervaring mee? sorry voor zoveel vragen, maar ik wil graag goed voorbereid zijn haha, dit is voor ons de eerste ronde binnenkort, echt spannend en ik vindt het nog wel een beetje moeilijk, om op me werk te zeggen als ik zwanger zou zijn, want als het binnekort raak zou zijn hoe vertel je zoiets? omdat ik pas een vast contract heb, en ze weten het op me werk niet dat wij een kinderwens hebben. ( had ik niet verteld, anders zouden ze het mischien niet verlengen ) ik heb ook gezien dat er tabletten te koop zijn van zwanger worden van etos, zouden deze ook aan te raden zijn om te gebruiken? of is dat niet nodig omdat ik al foliumzuur gebruik? alle tips zijn welkom ik hoop op reacties
Voor ons is het ook de eerste ronde voor ons eerste kindje, ik slik alleen foliumzuur gewoon de tabletjes foliumzuur dus niet tabletten waar nog meer dingen inzitten. Verder laten wij het aan de natuur over en als het nou niet lukt na 6 maanden gaan we verder kijken voor tempen of ovulatietesten. Sommige mensen zijn binnen 3 maanden zwanger en andere doen er meer dan een jaar over dus ga er vanuit al heb je nog een temperatuurcurve en ovulatietesten dat het nog een hele tijd kan duren ook al klus je steeds op het goede moment, het gelukkige zaadje moet er net tussen zitten Ben je gestopt met de pil? Dan kan je ook vaak een half jaar last hebben van ontpillen en duurt het eventjes voordat je lichaam zijn ritme weer gevonden heeft en je eventueel een regelmatige cyclus krijgt, als dat al zo is, er zijn genoeg vrouwen die altijd een onregelmatige cyclus hebben of houden. Het belangrijkste is dat het een spannende tijd is en dat het leuk moet blijven, ga je verplicht klussen of er echt continu mee bezig zijn dan werkt het ook niet want dan heb je stress en kunnen er op een gegeven momenten ook wrijvingen komen tussen jou en je partner en dat is zeker niet de bedoeling! Dus geniet van deze tijd en laat het aan de natuur over, wil je toch gaan testen en tempen moet je dat zeker doen maar denk niet dat als je klust als je je eisprong hebt dat het dan zeker raak moet zijn want werkt het lichaam helaas niet (anders was iedereen direct zwanger en dat willen we bijna allemaal hier ).
Bloempje en Drieka, allebei veel succes en vooral veel plezier, want dat zou deze periode moeten zijn. En probeer je niet gek te laten maken door tegenslagen (al kan volgens mij 99% van de dames hier zeggen dat je dat wel kan worden, die 1% die overblijft is vaak in een keer zwanger ) Tips is foliumzuur wat jullie al nemen en een gezonde levensstijl (kan je zelf wel invullen neem ik aan). Verder moet de natuur het voor je bepalen.
Bloempje22 Als je temp verhoogd met 0,5 - 1 is je ei geweest. Als je een cyclus hebt van 28 dagen zou ik op cd 10 12 14 15 klussen. Het is goed dat je nu foliumzuur slikt! Je zou kunnen beginnen met zwanger worden pillen als je een positieve test hebt. Scheelt heel Veel geld als zwanger worden niet direct lukt. Veel plezier met zwanger worden!!
Bedankt iedereen voor de reactie,s! ja ik ben in december 2012 gestopt met de pil, en ik ben daarna altijd netjes op woensdag ongesteld geworden, de vorige maand was het op zaterdag en deze maand op zondag. het loopt wel een beetje uit de laatste 2 maanden. is dit ook normaal als je met de pil gestopt bent? ja ik slik nu foliumzuur, en ik probeer gezond te leven, eet elke dag 2 stuks fruit en groente. probeer genoeg water te drinken. ik werk in de schoonmaak, dus beweeg wel veel op een dag. ik ga er maar vanuit dat het niet gelijk in 1x raak is , dan kan het niet tegenvallen ik had nog een vraagje, als je tempratuurd, en je tempratuur is hoger, dan is je eisprong al geweest? dus dan kan je het beste van te voren al klussen? en als je een ovulatietest doedt, en deze is positief betekend dat dan dat je eisprong al geweest is, of op dat moment bezig is? Jij ook heel veel succes en plezier met zwanger worden Drieka
Wanneer je temperatuur omhoog gaat en zo´n 3 dagen aanhoud kun je er vanuit gaan dat je ei gesprongen is. Je temperatuur blijft dan ook wat hoger tot aan je volgende menstruatie, dan zakt ie weer wat. Tenzij je zwanger bent dan blijft ie wat hoger. Wanneer je een positieve ovulatietest hebt springt normaal gesproken het eitje binnen 24 tot 48 uur. Een eitje blijft volgens mij maar zo´n 12 uur vruchtbaar wanneer het gesprongen is. Zaad daarin tegen overleeft veel langer. Daarom is het zeker goed om ook voor je eisprong te klussen. Hoop dat je hier wat aan hebt, succes
Bedankt voor je berichtje, dan weet ik een beetje hoe en wat, haha vindt het allemaal spannende en leuke tijd dan ben ik goed voorbereid nu ik dit allemaal weet, Dankjewel Groetjes
Ik heb nooit getempt of ovutesten gebruikt. Ik kan alleen maar zeggen, geniet er van en klus wanneer je zin hebt en niet wanneer het moet. Mijn cyclus wisselde tussen 26 en 40 en ben toch na 5 maanden zwanger! Het is spannende maar zeker ook een leuke tijd! Succes met zwanger worden en laat je niet gek maken!
Wij gaan ook voor onze eerste, superspannend! Was in januari gestopt met de pil, maar werd maar niet ongesteld. Uiteindelijk van de huisarts een kuur gekregen om de boel op gang te brengen. Nu bijna een maand verder. Als m'n cyclus nu wel op gang is gekomen en die gemiddeld is, heb ik morgen mijn nod!
Thnx plezier erin hebben is zeker belangrijk. Mijn eerste echte menstruatie heb ik nog niet gehad helaas, zit op dag 37, dus na de pil kan het helaas heel anders zijn want voor de pil was het altijd netjes 28 dagen en dan ongesteld.
zodra je ovutest donkerder word zou ik 2x pd gaan testten om het begin van je LH piek niet te missen zodra die positief is spring je binnen 24-48 uur zou wel doortestten tot hij negatief is als de test negatief is zal het niet lang duren voordat je ei springt En je ei is nooit dezelfde dag en als je wilt tempraturen moet je het vanaf dag 1 van je menstruatie doen alleen aan de hand van tempen kan je zien wanneer je ei is geweest dan stijgt het ik zie zodra hij positief is de ovutest klussen en de dag ernaar dan zit je altijd goed voor de eisprong
Hi meiden, Wij zijn ook bezig voor de 1e we zitten nu ongv officieel op ronde 7 maar hebben maar ongv tot nu toe 3 keer de kans gehad op bevruchting ivm dat mn vriend in januari behoorlijke griep had en dat is niet goed voor de kwaliteit van het zaad kan tot ongv 3 maanden duren voordat de kwaliteit goed is dus tel die periode niet mee. Wat ik je kan aanraden is de app period tracker (als je een smartphone hebt) te downloaden via de appstore. Zelf heb ik die app ivm dat ik na het stoppen van de pil niet precies weet wanneer ik ongi word hou het niet bij in mn agenda dus deze app is echt erg handig. Geeft ook je ovulatie aan en je kan aangeven wanneer je intiem bent geweest. Ik heb de mazzel dat ik mn ei voel en echt waar het komt elke keer precies overeen met wat de app kalender aangeeft. Verder slik ik foliumzuur en ga aan de shatavari capsules dit doe ik gewoon om mn eierstokken en baarmoeder in top conditie te brengen niet dat er iets mis is maar heb zoiets van als het in perfecte staat en van binnen gezond is komt er ook een mooie innestelling. Verder leef ik gezond eet veel fruit en groentes drink veel water en beweeg door oa te wandelen en te fietsen. En het schijnt dat het, het beste is om, om de dag te klussen is het beste voor de kwaliteit van het zaad. Hopelijk kan je hier wat mee en heel veel succes allemaal hopen dat we allemaal snel en gezond zwanger worden
Hoi allemaal, Ik heb de app ook, super handig inderdaad! Wij zijn toe aan de 3e ronde deze maand, ook wij hadden de grote hoop dat het in 1 x raak zou zijn, hihi eigenlijk een beetje tegen beter weten in ben echt de geduld zelve (NOT) Mijn zus is nu 32 weken zwanger, zij hebben er 1.5 jaar over gedaan om zwanger te worden.. en ze is getrouwd met de broer van mijn vriend.. dus als het in de familie zit zijn we nog wel even aan het klussen hihi Ik ga nu voor het eerst de ovulatie testen van Sensitest proberen! Succes allemaal en ik duim voor jullie!
@bloempje22: van harte gefeliciteerd met je vaste aanstelling. Ik zit momenteel ook in een tijdelijke jaaraanstelling die bij goed functioneren wordt verlengd naar een vaste aanstelling. Ik ben in april al gestopt met de pil, want je weet nooit waneer je weer een normale cyclus gaat krijgen. Ik moet nog mijn normale menstruatie krijgen. Voor mij maakt het nu nog niet uit hoe of wat of wanneer. Ik geniet van de pilvrije periode. Ik voel me hormonaal beter, minder stemmingswisseling enzo. Als het raak is dan is het raak en anders niet. Als ik niet ongesteld wordt, dan ga ik niet meteen een zwangerschapstest doen hoor. Pas wanneer ik me echt anders begin te voelen dan ga ik testen. Wij zijn ook niet van plan te gaan timen op eisprong of te temperaturen. Mijn vriendin is ermee bezig en stresst iedere keer wanneer het niet gelukt is. Ik heb haar al geadviseerd het los te laten, want ook dat is beter voor je lichaam en geest. Ik wens iedereen veel succes met proberen en geniet van de pilvrije periode.
Hallo! fabianne@: Jaa dankjewel! ik voel me ook veel lekkerder in me vel sinds ik met de pil gestopt ben, en hopen dat je tijdelijke aanstelling ook verlengd wordt naar een vaste aanstelling Veel succes! ik heb de app ook op me telefoon gezet, echt super handi! het geeft echt alles aan haha is wel makkelijk ik had altijd netjes een cylus van 28 dagen met de pil, en nu zonder pil bleef het ook netjes 28 dagen, maar de vorige maand was het 29 dagen, en deze maand 30 dagen. is dat erg als het een beetje verschuift? ik ben nu sinds december 2012 gestopt en als ik een ovulatietest zou doen, welke kunnen jullie mij aanbevelen? voor iedereen die ook bezig is met zwanger worden: heel veel succes en vooral veel plezier, en inderdaad hopen dat we snel en gezond zwanger worden