Hoe opvang geregeld?

Discussion in 'Weer aan het werk' started by cle23, Aug 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    Dag dames,

ik vroeg mij het onderstaande af?
    zijn er dames die een partner hebben die fulltime werkt en dat je zelf parttime in diensten werkt, waar in je bijvoorbeeld een week of maandrooster hebt? hoe regelen jullie dan de opvang...
    Ik ben op zoek naar een andere baan, maar ik vind zoiets toch maar lastig....

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik ben alleenstaand en werk in de thuiszorg. op de 3 dagen dat ik door de weeks werk gaat ze naar het KDV. m'n werk houdt gelukkig rekening met mijn werkdagen. ik heb gelukkig ook vaste werkdagen. in de avonden en weekenden passen m'n ouders op.

dus je kan proberen of je werk kan vinden po vaste dagen en hierop een oppas of KDV afstemmen.
    gastouders zijn vaak wel flexibel in tijden en werkdagen.
    KDV meestal niet. dat moet je ver van te voren weten en hopen dat er een dag geruild kan worden.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ga over 2 weken weer beginnen met werken voor 16 uur in de week in de thuiszorg als verzorgende.
    Per week krijg ik niet meer dan 2 ochtenddiensten (door de week dan weekend is mijn man gewoon thuis) die 2 ochtenden past mijn vriendin op en zij past haar rooster op mijn rooster aan (werkt als verpleegkundige in de wijk) en als zij dan ook 1 of 2 ochtenden werkt pas ik weer op haar dochtertje.
    Echt ideaal zo hoeven we alle twee geen kosten te maken voor opvang. De avonden die ik werk is mijn man thuis (ik hoef pas om 18.30 te beginnen) en mocht ik eerder moeten beginnen breng ik Nina even bij mijn ouders (ligt halverwege de route naar mijn werk) en pikt mijn man haar daar weer op (komt hij ook langs als hij naar huis gaat.

4. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    dag dames,

bedankt voor de reacties. het is dus wel een praktisch geregel idd. mijn moeder en schoonmoeder verzorgen op dit moment op vaste dagen te opvang. zij kunnen niet wekelijks zich aanpassen aan mij, dus wellicht is het een idee voor gastouder opvang.. ik zal het in mijn achterhoof houden. @zustertje: wel ideaal dat je dat zo met je man en vriendin kunt oplossen, dat zit er hier helaas niet in :(

5. Imke24

Imke24 Actief lid

Jan 31, 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    HAllo,
    Mijn man en ik werken allebei met wisselende diensten, ik heb sinds kort en na lang zoeken een KDV voor mijn dochtertje gevonden dat heel flexibel is zij verzorgen 24 uur per dag 7 dagen per week opvang ook de feestdagen en we kunnen daar 4 weken voor de nieuwe maand begint de dagen en tijden die we nodig hebben opgeven. De rest van de opvang worden verzorgt door mijn ouders omdat we onze dochtertje niet alle uren die we werken op een KDV willen hebben. SUcces!

Share This Page