valt dagopname kind in ZH onder zorgverlof

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door douglas84, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb net te horen gekregen dat onze dochter binnenkort voor dagopname naar het ZH moet. Valt dit onder zorgverlof of moet je hier een vrije dag voor nemen? Mijn man en ik willen er graag beide bij zijn.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is in ieder geval geen calamiteitenverlof, omdat de datum van opname is voorzien. Zorgverlof is in principe bedoeld om voor iemand te zorgen wanneer er verder niemand die zorg op zich kan nemen.

Ik zou het gewoon proberen om het onder zorgverlof te schuiven, in het uiterste geval zou je kunnen voorstellen alsnog een vrije dag te nemen.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij moesten een vrijedag nemen dus vakantiedag minder

4. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt er in elk geval niet allebei zorgverlof voor krijgen.
    Ik heb voor dagopname met een vrije dag geschoven (werk parttime). Dus geen zorgverlof, en ook geen vakantiedag voor opgenomen.

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    In mijn geval, mijn zoon was toen 2,5 en lag voor 3 dagen in het zh.
    Ik heb toen 1 dag vrij moeten nemen van mijn werk (de andere 2 dagen was ik al vrij)
    Ik heb zorgverlof voor die dag aangevraagd, en gekregen. Mijn werkgever zei, het is aan je werkgever of hij je hiervoor zorgverlof of niet wil geven. Dus ik zou even overleggen als ik jou was.
    Let wel: het kan natuurlijk bij iedere werkgever anders zijn (andere cao ofzo) maar ik zou gewoon vragen aan je werkgever.
    Succes met je dochter.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb kortdurend zorgverlof gehad toen mijn dochtertje in het zkh lag, kon ik goed overleggen met mijn werkgever. Echter, formeel hoef je dan niet voor je kind te zorgen want dat doet het zkh, en hier heb je dus geen recht op zorgverlof, want dat geldt alleen in situaties waar niemand anders voor je kind kan zorgen. Dus even overleggen met je baas.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Mij kost het een vrije dag. Of ik moet schuiven dat vind ie geen probleem. Maar hij is allergisch voor het woord zorgverlof. Dus gewoon even overleggen met de baas.

8. p1982

p1982 Niet meer actief

dochterlief werd vorig jaar juni opgenomen in het ziekenhuis (onverwachts) en heb toen verlof geschreven echter heeft mijn baas dit aangepast naar zorgverlof. Baas van mijn man heeft dit ook gedaan

Beide 2 weken zorgverlof opgenomen

In nov is ze geholpen aan buisjes en neusamandelen eruit en toen een vrije dag geschreven

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan voor zo'n dag zorgverlof krijgen. Volgende week moet de oudste op controle bij het schisisteam en mijn chef riep gelijk schrijf maar een halve dag zorgverlof. Ik neem wel vakantie-uren op, daar heb ik me toch nog een stuwmeer van staan.
    De afgelopen drie jaar al een paar keer zorgverlof opgenomen ivm operaties van de oudste. Alleen de tweede keer in een jaar kostte me wel inkomen, de eerste week krijgen wij 100% uitbetaald en daarna 70%.

Deel Deze Pagina